Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D

    Ik zou graag vakantiefoto's willen maken, en heb zou een hobby van me (moeten) worden!

    Welke lenzen neem ik het best bij deze camera(liefst een kit).

    Heb de keuze uit de volgende kits:

    Canon DSLR Eos 40D + 580 EX II Flitser 1279 €
    Canon DSLR Eos 40D + Sigma 18/200mm f 3.5-6.3 1279 €
    Canon DSLR Eos 40D + IS 17/85mm USM 1289 €
    Canon DSLR Eos 40D + IS 18/55mm + IS 55/250mm 1329 €
    Canon DSLR Eos 40D + Sigma 18/200mm OIS f 3.5-6.3 1379 €

  • #2
    Re: Canon 40D

    Hoi,

    heb voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk de kit met 17-85 genomen, reden; de grote cashback van 200€ en de 17-85 is een leuk beginnerslensje.

    Wanneer het echt een hobby wordt loop je al gauw tegen de beperkingen van die lens aan, nl. de lichtsterkte en koop je een betere lens.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
      Hoi,

      heb voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk de kit met 17-85 genomen, reden; de grote cashback van 200€ en de 17-85 is een leuk beginnerslensje.

      Wanneer het echt een hobby wordt loop je al gauw tegen de beperkingen van die lens aan, nl. de lichtsterkte en koop je een betere lens.

      mvg
      Je hebt ook 200 euro terug gekregen? Dus als je de kit koopt met de 17-85 krijg je niet alleen 150 euro terug voor de 40D, maar ook 50 euro voor de lens?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D

        Hallo,


        Ook ik heb enkele weken terug dezelfde beslissing moeten nemen.

        De keuze voor de kit met flitser viel direct af, want dan heb je geen lens.
        Uiteindelijk koos ik voor de 17-85, hiermee heb je in het begin zeker voldoende. Een beetje allround.
        Je krijgt inderdaad 200 € cashback (150 + 50), wat bij mij de doorslag gaf, want dit bedrag wil ik besteden aan extra lens. Hierbij denk ik aan een tele (vb de nieuwe kitlens IS 55-250).

        Wel zie ik een voordeel in de sigma omdat die een groot bereik heeft (18-200). Ideaal voor op stap omdat je dan niet moet wisselen. Deze lens heeft echter regelmatig negatieve kritieken.


        De keuze voor een 40D zal je zeker niet beklagen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D

          Dus bij http://www.redcoon.be/index.php/cmd/..._17_85_IS_USM/ krijg ik 200 euro'tjes terug??

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door Belgski Bekijk bericht
            Dus bij http://www.redcoon.be/index.php/cmd/..._17_85_IS_USM/ krijg ik 200 euro'tjes terug??
            Dus betaal ik eigenlijk maar €1000.- dat is niet veel toch

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D

              Wat is de Canon EF 70-300mm / 1:4,0-5,6 IS USM voor lens? Is dat alleen maar interessant als je veel moet inzoemen?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door Belgski Bekijk bericht
                Wat is de Canon EF 70-300mm / 1:4,0-5,6 IS USM voor lens? Is dat alleen maar interessant als je veel moet inzoemen?
                Da's een lens die je gebruikt wanneer je iets wil fotograferen aan het 'tele'-eind. Dwz iets dat zich op een redelijk grote afstand bevindt of evt (eerder op 70mm) een beeldvullend portret. Een 18-200mm lens heeft veel meer zoom-capaciteit (> 11x), maar minder tele-bereik.
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D

                  Als het nog een hobby 'moet' worden stel ik mij hierbij een heleboel vragen, maar soit. Als je dan persé een 40D wilt kopen (uitstekend toestel overigens) neem dan de kit met flitser en koop je de EF 50mm f/1.8 lens bij (kost rond de 90,00 euro). Dan heb je een goed toestel, een goede lens en een goede flitser om te beginnen en kan je verder sparen om betere lenzen te kopen dan die kitlenzen.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Als het nog een hobby 'moet' worden stel ik mij hierbij een heleboel vragen, maar soit. Als je dan persé een 40D wilt kopen (uitstekend toestel overigens) neem dan de kit met flitser en koop je de EF 50mm f/1.8 lens bij (kost rond de 90,00 euro). Dan heb je een goed toestel, een goede lens en een goede flitser om te beginnen en kan je verder sparen om betere lenzen te kopen dan die kitlenzen.

                    Grtz, RF
                    een goed voorstel en beter dan je blind staren op de Cash-Back.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D

                      Als je persé een kit wil, de Canon DSLR Eos 40D + IS 18/55mm + IS 55/250mm
                      Ben daar geen voorstander van omdat ik liever zelf objectieven kies (volgens FredMiranda reviews en tips van BD )

                      Begin dit jaar begon ik met de Tamron 17-50 f2.8 (superscherp en lichtsterk) en de Canon EF50 1.4 portretprime als nieuwe (en vooral betaalbare) standaardobjectieven.
                      Voor het grotere zoombereik kocht ik nog tweedehands de 55-250 IS & Sigma 50-500.
                      Nu zoek ik misschien nog een Sigma 150mm macro om m'n glascollectie te vervolledigen.

                      Uw 40D keuze is alvast een schot in de roos, dan nog sparen voor de objectiefjes
                      Succes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Als het nog een hobby 'moet' worden stel ik mij hierbij een heleboel vragen, maar soit. Als je dan persé een 40D wilt kopen (uitstekend toestel overigens) neem dan de kit met flitser en koop je de EF 50mm f/1.8 lens bij (kost rond de 90,00 euro). Dan heb je een goed toestel, een goede lens en een goede flitser om te beginnen en kan je verder sparen om betere lenzen te kopen dan die kitlenzen.

                        Grtz, RF
                        Met een vaste 50mm (= 80mm op een 40D) ben je heel beperkt in de mogelijkheden, het is wel een scherpe lens, maar daar heb je niet veel aan als je het onderwerp niet op de foto krijgt.

                        Dan is het nog beter om de kitlens wel te nemen, maar de nieuwe kitlens met beeldstabilisatie is wel heel wat beter.

                        In plaats van die kitlens zijn er nog andere mogelijkheden, maar het bereik van zo'n 18 tot 50mm heb je zeker nodig.

                        Als je zo'n "standaardzoom" aanvult met een tele, bijvoorbeeld een EF-S 55-250 IS, dan kan je de meeste onderwerpen wel op de foto krijgen.

                        De Combinatie die Innovator aanraadt, 40D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS is inderdaad een heel goede set om mee te starten (let op de "IS" bij beide lenzen, dat is beeldstabilisatie, en die lenzen zijn optisch ook veel beter dan de gewone kitlenzen).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Met een vaste 50mm (= 80mm op een 40D) ben je heel beperkt in de mogelijkheden, het is wel een scherpe lens, maar daar heb je niet veel aan als je het onderwerp niet op de foto krijgt.

                          Dan is het nog beter om de kitlens wel te nemen, maar de nieuwe kitlens met beeldstabilisatie is wel heel wat beter.

                          In plaats van die kitlens zijn er nog andere mogelijkheden, maar het bereik van zo'n 18 tot 50mm heb je zeker nodig.

                          Als je zo'n "standaardzoom" aanvult met een tele, bijvoorbeeld een EF-S 55-250 IS, dan kan je de meeste onderwerpen wel op de foto krijgen.

                          De Combinatie die Innovator aanraadt, 40D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS is inderdaad een heel goede set om mee te starten (let op de "IS" bij beide lenzen, dat is beeldstabilisatie, en die lenzen zijn optisch ook veel beter dan de gewone kitlenzen).
                          Ben het niet volledig met u eens, daar TS er nog zijn hobby 'moet' van maken, veronderstel ik dus dat hij weinig tot geen ervaring heeft met een reflex. Dan ben ik eerder voorstander dat hij best begint te leren met een prime. En juist door die beperkingen (?) gaat hij noodgedwongen als vanzelf leren creatief te zijn. Zo ben ook ik ooit begonnen, al was het dan wel nog analoog natuurlijk en was een 50mm ook daadwerkelijk een 50mm
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ben het niet volledig met u eens, daar TS er nog zijn hobby 'moet' van maken, veronderstel ik dus dat hij weinig tot geen ervaring heeft met een reflex. Dan ben ik eerder voorstander dat hij best begint te leren met een prime. En juist door die beperkingen (?) gaat hij noodgedwongen als vanzelf leren creatief te zijn. Zo ben ook ik ooit begonnen, al was het dan wel nog analoog natuurlijk en was een 50mm ook daadwerkelijk een 50mm
                            Je mag er gerust je eigen mening over hebben, maar met een analoge is 50mm werkelijk 50mm, op een 40D wordt die nog eens 1,6x langer (ik weet wel dat ze niet effectief langer wordt, maar daarover gaan we nu geen discussie beginnen).

                            Canon heeft toch een goede reden om bij de 1,6x crop-camera's niet meer de zoomlenzen van vroeger te leveren, want die standaardlenzen begonnen allemaal op 28mm. Ze hebben speciaal een lens ontworpen die ongeveer overeen komt met de goedkope standaard-zoomlenzen die vroeger op bijvoorbeeld een EOS 1000 zaten (de 28-70 was de standaardlens, ik had toen een 28-105).

                            Ik heb het hier ooit nog al geschreven, ook met een zoomlens is het belangrijk wat er in beeld komt, ook de achtergrond, zelfs al is die onscherp.
                            Met een zoomlens heb je niet alleen een variabele brandpuntsafstand, maar ook een variabele beeldhoek, net die hoek bepaalt voor een groot deel wat er op de achtergrond in beeld komt of niet.
                            Met een vaste brandpuntsafstand heb je geen keuze, wat er binnen de beeldhoek valt, zit mee in beeld en daar kan je niet veel aan veranderen.

                            Van mij mag de topicstarter gerust beginnen met een vaste 50mm, maar ik vrees dat hij dan heel snel terug in de winkel zal staan om een bredere lens te halen (of een breedhoekzoom zoals de kitlens).

                            En als hij dan toch met een vaste brandpuntsafstand zou beginnen, dan is een 30mm waarschijnlijk zelfs een beter keuze, omdat die overeen komt met een 50mm op een full-frame (of een analoge camera).

                            Ik ben zelf digitaal begonnen met een 300D + kitlens, vroeger maakte ik ook al wel foto's, maar de EOS 1000 stond altijd op automatisch omdat ik niets van fotografie kende.
                            Mijn eerste prime (50mm f1,4) heb ik zelfs pas eind vorig jaar gekocht...
                            Last edited by Black B@ndit; 31 mei 2008, 15:57.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 40D

                              Inderdaad, iemand die voor het eerst een dslr koopt met beperkt budget en een eind met ENKEL een prime werkt zal misschien teleurgesteld zijn in de mogelijkheden en terug opnieuw een compact kopen

                              Best alle bereik, zowel groothoek als tele om je dslr te ontdekken, later kunnen objectieven toch steeds snel verkocht worden voor kwaliteitsobjectieven, maar je kan tenminste ervaring opdoen met de 40D en ondertussen alles uittesten.

                              Moest ik 1 objectief kiezen als beginner met laag budget kocht ik de Tamron 17-50 f2.8. Indien 2 de 17-50 & 55-250.
                              Voor de extremisten (ikzelf ook - trouwens al voor m'n 55-250 gekocht) direct een occasie Bigma 50-500 om alle bereik te hebben
                              Last edited by Innovator; 31 mei 2008, 17:34.

                              Comment

                              Working...
                              X