Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 40D

    Canon DSLR Eos 40D + 580 EX II Flitser 1279 €

    en zou er een 24-70 L f/2.8 bijnemen. Maar boven je budget denk ik.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 40D

      oops foutje.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Je mag er gerust je eigen mening over hebben, maar met een analoge is 50mm werkelijk 50mm, op een 40D wordt die nog eens 1,6x langer (ik weet wel dat ze niet effectief langer wordt, maar daarover gaan we nu geen discussie beginnen).

        Canon heeft toch een goede reden om bij de 1,6x crop-camera's niet meer de zoomlenzen van vroeger te leveren, want die standaardlenzen begonnen allemaal op 28mm. Ze hebben speciaal een lens ontworpen die ongeveer overeen komt met de goedkope standaard-zoomlenzen die vroeger op bijvoorbeeld een EOS 1000 zaten (de 28-70 was de standaardlens, ik had toen een 28-105).

        Ik heb het hier ooit nog al geschreven, ook met een zoomlens is het belangrijk wat er in beeld komt, ook de achtergrond, zelfs al is die onscherp.
        Met een zoomlens heb je niet alleen een variabele brandpuntsafstand, maar ook een variabele beeldhoek, net die hoek bepaalt voor een groot deel wat er op de achtergrond in beeld komt of niet.
        Met een vaste brandpuntsafstand heb je geen keuze, wat er binnen de beeldhoek valt, zit mee in beeld en daar kan je niet veel aan veranderen.

        Van mij mag de topicstarter gerust beginnen met een vaste 50mm, maar ik vrees dat hij dan heel snel terug in de winkel zal staan om een bredere lens te halen (of een breedhoekzoom zoals de kitlens).

        En als hij dan toch met een vaste brandpuntsafstand zou beginnen, dan is een 30mm waarschijnlijk zelfs een beter keuze, omdat die overeen komt met een 50mm op een full-frame (of een analoge camera).

        Ik ben zelf digitaal begonnen met een 300D + kitlens, vroeger maakte ik ook al wel foto's, maar de EOS 1000 stond altijd op automatisch omdat ik niets van fotografie kende.
        Mijn eerste prime (50mm f1,4) heb ik zelfs pas eind vorig jaar gekocht...
        Dat is het nu juist hé Bart. Met een prime MOET je noodgedwongen creatiever zijn. Toen ik mijn eerste reflex kocht, een Yashica TL Electro X met Yashinon 50mm f1.8 moest alles nog manueel. Een zoomlens was toen bijna onbetaalbaar en AF lenzen bestonden nog nieteens.
        Daarom kocht ik later nog een 28mm en er een 135mm bij. Maar ik blijf erbij dat dit de beste leerschool was, trouwens moeten de meeste studenten zelfs nu nog altijd beginnen met een 50mm prime, zelfs op crop. Sinds ik een digitale camera heb, heb ik benevens de kitlens 18-55, er een 17-40 en 24-105 bijgekocht. Wat voor u doodgewoon is, was voor mij dan totaal nieuw. Natuurlijk kunt ge met een goede zoomlens meer dan met een prime. Maar wat ik bij bijna iedereen zie is dat ze vroeg of laat toch een prime kopen!

        Terug naar de sets die TS opsomt, dan vind ik inderdaad dat hij beter begint met de 40D + 580EX en er een 50mm (fantastic plastic) bij koopt. Later kan hij dan een zoom kopen als hij zijn richting (landschap, macro of andere fotografie) heeft gevonden. Dan zal hij ondertussen de beperkingen van een prime aan de lijve ondervonden hebben en een zoom kopen die hem past. Die prime is echter nooit weggesmeten geld. Als je de verkeerde zoom koopt wel. Mijn eerste zoom die ik kocht, een Sigma 70-300, was een miskoop omdat die voor mijn manier van fotograferen helemaal niet geschikt was. Ik denk dus vanuit de manier waarop ik heb leren fotograferen met een reflex. In een ander topic las ik dat voor iemand die nooit gefotografeerd had met een 35mm film camera, dat een 50mm op zijn crop een 50mm was. En gelijk heeft hij, maar voor U en ik is een 50mm op een crop 80mm en gelijk hebben we. En hoogstwaarschijnlijk hebben we ook allebei gelijk in dit topic

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 40D

          Wat is de beste manier om te leren hoe je met dit toestel om moet gaan? Ik heb zelf nauwelijks ervaring met fotografie maar ben zeker bereid om dit te leren en hier mijn hobby van te maken.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door Belgski Bekijk bericht
            Wat is de beste manier om te leren hoe je met dit toestel om moet gaan? Ik heb zelf nauwelijks ervaring met fotografie maar ben zeker bereid om dit te leren en hier mijn hobby van te maken.
            de beste manier om er mee om te gaan is om ermee dingen uit te proberen en te blijven spelen met de functies zo heb ik het toch geleerd

            Comment


            • #21
              Re: Canon 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door Belgski Bekijk bericht
              Wat is de beste manier om te leren hoe je met dit toestel om moet gaan? Ik heb zelf nauwelijks ervaring met fotografie maar ben zeker bereid om dit te leren en hier mijn hobby van te maken.
              Het eerste wat je natuurlijk moet doen is heel goed de handleiding lezen.
              Je kunt die niet genoeg lezen, of je moet een harde schijf in uw hoofd hebben
              Ten tweede is veel fotograferen een must, zo leer je uit je fouten.
              Neem dit als vuistregel; vertrek altijd vanaf een diafragma f/5.6 en een minimum sluitertijd van 125ste (uit de hand). Een groter diafragmawaarde is altijd beter f/11-16-22, als je tenminste niet onder een 125ste komt. Ik spreek hier van buiten opnamen natuurlijk, binnen gelden andere regels.
              En als het kan, ga bij een club. Je moet geen schrik hebben je belachelijk te maken, iedereen heeft eens moeten leren. En lees veel op dit forum!!!

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door Belgski Bekijk bericht
                Wat is de beste manier om te leren hoe je met dit toestel om moet gaan? Ik heb zelf nauwelijks ervaring met fotografie maar ben zeker bereid om dit te leren en hier mijn hobby van te maken.
                er loopt een heel interessant draadje in Tips&Trucs hier op BD.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 40D

                  Spijtig dat ik hier nog niet heb gelezen dat Canon serieuze kortingen geeft op door hun samengestelde (starters)pakketten (niet persé met de instap kitlenzen).
                  Een zeer interessant voorbeeld:

                  Canon code 1901B034 = 40D met de 2 betere lenzen:
                  EF-S 17-85mm IS USM + EF 70 -300mm IS USM
                  Met deze combinatie bespaar je al snel dan 300 euro indien je het afzonderlijk zou aankopen.
                  + Deze maand nog cashback:
                  Body 40D=150 Euro
                  EF-S 17-85mm IS USM: 50 Euro
                  EF 70 -300mm IS USM :50 Euro

                  Dus minstens 550 Euro goedkoper dan je het volgende maand afzonderlijk zou kopen.

                  Cu,
                  Ivan
                  Ivan
                  http://www.henderix.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
                    Spijtig dat ik hier nog niet heb gelezen dat Canon serieuze kortingen geeft op door hun samengestelde (starters)pakketten (niet persé met de instap kitlenzen).
                    Een zeer interessant voorbeeld:

                    Canon code 1901B034 = 40D met de 2 betere lenzen:
                    EF-S 17-85mm IS USM + EF 70 -300mm IS USM
                    Met deze combinatie bespaar je al snel dan 300 euro indien je het afzonderlijk zou aankopen.
                    + Deze maand nog cashback:
                    Body 40D=150 Euro
                    EF-S 17-85mm IS USM: 50 Euro
                    EF 70 -300mm IS USM :50 Euro

                    Dus minstens 550 Euro goedkoper dan je het volgende maand afzonderlijk zou kopen.

                    Cu,
                    Ivan
                    Ja had gehoord dat je op de Canon 40D kit(met 17-85mm lens), 200€ terugkreeg van Canon. Dat maakt deze camera nog eens interessanter!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 40D

                      Die 17-85 scoort niet zo goed op photozone.de
                      De 70-300 scoort wel goed

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Die 17-85 scoort niet zo goed op photozone.de
                        De 70-300 scoort wel goed
                        photozone.de is niet zaligmakend. Zet alle sites en reviews naast elkaar en je koopt nooit nog iets.
                        De 17-85 is IMO een goeie wandellens. De TS wil vakantiefoto's maken en zal daar zeker een goeie combo aan hebben, breed en genoeg zoom, en betere kwaliteit dan een superzoom genre 18-2xx. Akkoord een 3x zoom zoals de 17-40 of de 17-55 (grosso modo hé) zal NOG beter zijn, maar overkill voor vakantiekiekjes.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 40D

                          Om uw kennis bij te schaven=
                          er bestaan ook zo'n dingen uit lang vervlogen tijden met grote vlakken waarop beeld en schrift werd neergezet om een boodschap over te brengen, namelijk BOEKEN.

                          Heb er vele verslonden (wie kent er het Fotoboek van Dick Boer niet ?) en er veel uit geleerd. Toegegeven, nu doe ik het met internet.. maar de basis stap voor stap heb ik toch uit de fotografieboeken uit de goede oude bieb gehaald. Zelfs als het oude boeken over analoge cameras aangaat: Basisprincipes blijven hetzelfde.
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                            Om uw kennis bij te schaven=
                            er bestaan ook zo'n dingen uit lang vervlogen tijden met grote vlakken waarop beeld en schrift werd neergezet om een boodschap over te brengen, namelijk BOEKEN.

                            Heb er vele verslonden (wie kent er het Fotoboek van Dick Boer niet ?) en er veel uit geleerd. Toegegeven, nu doe ik het met internet.. maar de basis stap voor stap heb ik toch uit de fotografieboeken uit de goede oude bieb gehaald. Zelfs als het oude boeken over analoge cameras aangaat: Basisprincipes blijven hetzelfde.
                            dan toch wel jammer, dat we hier op BD, zo weinig van al die opgedane kennis kunnen bewonderen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 40D

                              wel ik heb het er idd nooit over, maar ik heb ooit lang geleden eens fotos gepost; En als daar slechte kritiek op komt.. ik heb dus 2 jaar niemeer op dit forum gekeken daarna. Nu dus weer elke dag maar ik vertik het om nog fotos te posten. Ze staan trouwens op mijn website(s)

                              SLechte karaktertrek, dat ik geen kritiek kan verdragen maar zo ist nu eenmaal. Ik werk nie voor pro's. Ik wil werken voor gewone mensen die ne schone foto willen.
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 40D

                                Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                                wel ik heb het er idd nooit over, maar ik heb ooit lang geleden eens fotos gepost; En als daar slechte kritiek op komt.. ik heb dus 2 jaar niemeer op dit forum gekeken daarna. Nu dus weer elke dag maar ik vertik het om nog fotos te posten. Ze staan trouwens op mijn website(s)

                                SLechte karaktertrek, dat ik geen kritiek kan verdragen maar zo ist nu eenmaal. Ik werk nie voor pro's. Ik wil werken voor gewone mensen die ne schone foto willen.
                                Hi,
                                Ik vind het heel jammer dat je geen foto's meer wil posten. Ik heb eens de moeite gedaan om uw site te bezoeken en.................
                                Ik kon vaststellen dat je zowel smaak als talent hebt, en als je daarvan al foto's op het forum hebt gezet en er was kritiek dan zal je wel weten wat die criticasters zelf in hun mars hebben.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X