Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal spiegelreflex toestel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
    Ik neem vooral veel foto's van personen, ook actie foto's. Ik moet dikwijls communiefoto's nemen, foto's op trouwfeesten en andere feestjes, ...
    Maar ook natuurfoto's interesseren me vooral op reis.
    Al deze toestellen zijn daarvoor OK.
    De lens erbij is belangrijker.
    dslr's

Een paar opties van een merk te blijven dat ik ken:
    • a200 + 18-70: €450, en doet wat je vraagt met uitzondering van de actiefoto's. Daarvoor is de lens niet snel genoeg.
    • a200 + Tamron 17-50/2.8: doet alles wat je vraagt en kost €700 à 750 max.
    • a200 + CZ16-80 (+ 50/1.4): biedt meer flexibiliteit en kwaliteit, en kost €1000 (zonder 50mm) à €1300 (met 50mm)...

En wil je deze lenzen combineren met een a300, a350 of a700, dan krijg je live-view, 14mp en/of heel snelle AF erbij, afhankelijk van je keuze...

Hou er ook rekening mee dat je budget voorziet voor een goeie flitser, een stel extra batterijen en voldoende geheugen

Succes !
    Last edited by K-2; 28 mei 2008, 10:20.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Welkom in de wereld van de D-slr's

Toen ik die wereld binnenstapte (nu ongeveer 2 jaar geleden) had ik dezelfde vragen als jij ... en iedereen gaf andere antwoorden vanuit zijn eigen voorkeur / ervaring. Misschien toch een paar bedenkingen waar je iets aan hebt:

- de mogelijkheden (en bijhorende complexiteit) van een D300 zijn exponentieel groter dan met een D60 of D80; als beginnend fotograaf hoef je niet noodzakelijk alle mogelijkheden van zo'n high-end toestel, je moet een leercurve door en die kan je best met een eenvoudiger toestel doormaken

- de mogelijkheden (en kwaliteit) van de foto's die je maakt worden IMO veel meer bepaald door je lenzen dan door je fototoestel - en betere lenzen zijn duurder dan de standaardlenzen; ik heb zelf ondervonden dat het verschil tussen een (kit)lens met een diafragma van F/4 of kleiner absoluut niet de mogelijkheden biedt van een lichtgevoelige lens van F/2.8; bovendien zullen je lenzen wellicht langer meegaan dan je camera

- de keuze van een merk moet je zelf maken, ik denk dat het zeer moeilijk is om objectief een onderscheid te maken tussen de grote merken tenzij je heel precies weet wat je wil fotograferen en dat daarom het aanbod van de ene of de andere er iets bovenuit steekt

- ga de camaera's zelf proberen, houd ze in je hand; ik heb het ook gedaan en heb er daardoor al meteen één uitgeschakeld waardoor mijn keuze al iets eenvoudiger werd

Hopelijk helpt het een beetje
      Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Ik zou zeggen de 450D (instap-dslr & compact) of de 40D (stevige body en semi-pro) beiden liggen toch ongeveer op dezelfde prijs.

Ik was 99% overtuigd om de 450D te kopen in December, ging in Mei uitkomen, heb gewacht tot April, maar toen de 40D zakte tot €999 (en nu rond de €700) ging ik direct voor de 40D wegens klasse hoger en toch lagere prijs.

Snelle FPS (fotos na elkaar) en ISO tot 3200, en veel steviger professioneel aanvoelende body (kun je enkel vergelijken door ze eens vast te pakken in de winkel - built like a tank ) en nog heel wat professionele features. Hij staat zelfs in Foto Video Chip als beste koop -€1000 maar dat hij zeker een klasse hoger verdient.

Kom van een compactcamera Powershot S3 IS, en is een verademing van kwaliteitsfotos die je kunt nemen met de diverse objectieven en geen ruis meer. Live-view is er ook voor de vrouw eventueel, maar de zoeker is zo zuiver dat je dit op de duur toch niet meer gebruikt (wou dit ook bij de overstap van compactcam, maar uiteindelijk toch niet).

Een semi-pro dslr zoals de 40D is natuurlijk dubbel zo duur als een bridge compactcam, of evt de 400D, maar je hebt dan kwaliteit voor lange termijn.
        Heb veel compactcams gekocht,getest en verkocht (Sony DSC-P9, Dimage Z3 & Z5, Powershot S3 IS, ben blij dat die tijd over is, en ik me kan concentreren op de fotos

Comment

Working...
        X