Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon error code 01 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon error code 01 ???

    Ik denk dat LESC een standaard vooroordeel heeft; ik heb hetzelfde probleem met een Canon 17-85 IS lens (dus GEEN tamron en een originele lens) en dat met 2 verschillende Canon cameras de 350D en de 7D MarkII. Heeft iemand een echte oplossing? Het werkte na 'foto op kleinste en daarna grootste diafragma (gevonden via youtube)', maar daarna komt het probleem weer terug (en dat altijd ongelegen).

    Comment


    • #47
      Re: Canon error code 01 ???

      Golden oldie thread en probleem : de diafragmaflexkabel van uw 17-85 is over. Na vervanging terug in orde. Hier op het forum zijn een 2 tal mensen die dit geregeld doen waaronder een zekere Jeroen. Tot dan de lens volopen gebruiken ( alzo moet de lens niet terugmelden aan de body dat het diafragma niet gewerkt heeft )

      Comment


      • #48
        Re: Canon error code 01 ???

        Deze topic is na een zestal jaren opnieuw tot leven gewekt. Ondertussen blijkt het probleem nog altijd bij de lens, en dat hoeft idd geen third-party te liggen. Ik geloof dat Silver Roller de oplossing biedt. Maar is die lens het herstellen waard? Dat zal van de kosten afhangen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment

        Working...
        X