Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon error code 01 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon error code 01 ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Als je bij Nikon een deftige lens wil in het 100-400 bereik is het wel een dure grap ...
    en is dit dan ook zijn geld waard?

    Comment


    • #32
      Re: Canon error code 01 ???

      het is echt al 3 of 4 keer gezegd, maar reinig de contacten misschien is?
      overlaatst zette ik mijn Canon (ja geen sigma of tamron) 50mm 1.8 op mijn toestel en na een paar fotos, wilde hij niet meer focussen, ik heb hem er gewoon afgehaald, eens goed mijn longen geledigt en toen ik hem er weer opzette werkte hij terug.
      Nikon d90 + Nikon FE + Nikkor 50mm f/1.8 AF-D + 200° DIY inc. Fisheye

      Comment


      • #33
        Re: Canon error code 01 ???

        Dit probleem ook gekregen enkele weken geleden op vakantie. Vorig jaar had ik de error99... maandenlang moeten wachten op reparatie... Heb nu weer geen zin om lang te wachten... ik ben het stilaan allemaal zo beu als "kou pap"... Je betaalt redelijk wat centen voor deftig materiaal en je krijgt niks dan errors, waardoor je maandenlang je toestel kwijt bent... ben er een beetje frustrerend van geworden... ik eis een nieuw toestel... verdekke...

        Tim W.
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment


        • #34
          Re: Canon error code 01 ???

          Zelfde voorgehad met 40D met 17-85 is usm

          Hij deed dit niet op f4.0 tot f5.6 zodra ik meer diafragma wou telkens opnieuw

          bij mij lag het dus echt aan de lens

          probleem opgelust met nieuwe lens

          En nu de canon 5D Mk ||
          ALLE TIPS VAN ONGEVALLEN OF BRANDEN MAG JE ALTIJD GEVEN SMS OF BEL 0478379204
          WWW.PH-A.BE

          Comment


          • #35
            Re: Canon error code 01 ???

            Hoe herkenbaar (50D en 17-85 USM IS)... Ik heb vorige net hetzelfde gehad. Soms werkte het en dan weer niet. Uiteindelijk heb ik het kunnen herleiden tot een diafragma fout. Als de diagfragma volledig open was geen probleem. Moest de diagfragma dicht bij het nemen van de foto was het loterij. Ofwel werkte het ofwel Error 01.
            Lens is in herstelling.
            Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

            Comment


            • #36
              Re: Canon error code 01 ???

              Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
              Lens is in herstelling.
              bestek is binnen (na 4,5 weken): net geen 200€
              Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

              Comment


              • #37
                Re: Canon error code 01 ???

                Same here..

                Canon 500D met Canon 18-55mm IS kitlens... Heb de contactjes 3 maar afgekuisd (gewoon met men vinger) en toen deed hij het weer...

                Maar ik heb nog niet echt kunnen uitmaken wanneer hij het juist heeft (qua mm of f-waarde)
                Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

                Comment


                • #38
                  Re: Canon error code 01 ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
                  bestek is binnen (na 4,5 weken): net geen 200€
                  Vandaag heb ik mijn lens terug. Vrijdag had ik een bericht dat het in orde was. Ik heb 2 maanden geduld moeten hebben.
                  Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon error code 01 ???

                    Die kitlens van mij kostte 70 euro... als hij het nog dikwijls heeft koop ik gewoon een nieuwe :P
                    Canon 500D / Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM / Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS / Canon Speedlite 430EX II / Velbon 640CX

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon error code 01 ???

                      Zou ik ook doen. Ik heb een nieuwe lens moeten kopen om tijdelijk verder te kunnen. Al bij al ben ik dus meer dan 500 euro kwijt aan dat verhaal. Een nieuwe identieke lens had me 450 euro gekost denk ik ... Voordeel is nu wel dat ik twee lenzen heb natuurlijk.
                      Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon error code 01 ???

                        Mijn 17-85 geeft ook errors:

                        maar: enkel onder 24mm
                        op de 350D én 40D
                        in automatische modi doet ze het perfect, in P of M of Av of TV niet
                        (moet wel nog 's testen op andere diafragma's)

                        Wie kan hier een logica in zien?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon error code 01 ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          Mijn 17-85 geeft ook errors:

                          maar: enkel onder 24mm
                          op de 350D én 40D
                          in automatische modi doet ze het perfect, in P of M of Av of TV niet
                          (moet wel nog 's testen op andere diafragma's)

                          Wie kan hier een logica in zien?
                          lijkt me ok een diagfragma probleem want onder de 24mm kan die wat meer open ...
                          Probeer eens in heel veel licht te fotograferen (al zal dat niet simpel zijn in de donkerste dagen van het jaar)
                          Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon error code 01 ???




                            Het komt in orde

                            op ebay nieuw diafragma besteld

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon error code 01 ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door FinalFrag Bekijk bericht
                              Same here..

                              Canon 500D met Canon 18-55mm IS kitlens... Heb de contactjes 3 maar afgekuisd (gewoon met men vinger) en toen deed hij het weer...

                              Maar ik heb nog niet echt kunnen uitmaken wanneer hij het juist heeft (qua mm of f-waarde)
                              Je contactjes ""kuisen" met je vingers
                              Als iets vies en vettig is, is het je vinger wel. Ik heb hier eens gelezen: contactpuntjes schoonmaken met een schoon gommetje. Werkt perfect

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon error code 01 ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Ik wil hiermee geen open deur intrappen, maar pleit dit soort van errors niet voor het gebruik van originele merklensen bij het toestel? Ik heb precies niet de neiging naar een ietwat goedkoper Sigma of Tamron te gaan, al moet ik misschien wat langer sparen eer ik die begeerde Canon lens kan aanschaffen.
                                Of ik zal misschien mijn vraag anders verwoorden: komt dit soort van errors (communicatiefouten) voor bij gebruik van een Canon lens op een Canon body, of een Nikkor op een Nikon body?
                                ik heb de originele kitlens van canon 17-85 die bij de 40d kwam
                                zelfde probleem
                                zit volgens mij in 1 van de lintconnectoren in de lens zelf
                                specifiek voor deze lens toch
                                het openen van zo'n lens is een heel secuur jobje (aangezien ik een vroeger leven een paar duizend gsm's opende om te repareren en omdat het ding toch buiten waarborg was risceerde ik me wel)
                                er zitten een hoop lint kabeltjes en connectoren in
                                na ze allemaal even verwijderd, gereinigd te hebben kwam het probleem minder voor
                                ik slaag er echter niet in te ontdekken welke connector of kabel net de boosdoener is

                                iemand soms een service-manual van deze lens ?

                                tropische groet

                                Bas
                                Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X