Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Olympus Toppic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Olympus Toppic

Hallo,
    Dit heb ik als antwoord gekregen van Cameranu

"Helaas kunnen wij u niet helpen aan andere merk objectieven voor de Olympus E-30. Alleen Olympus zelf levert nog objectieven voor de FT aansluiting.

Het zal helaas in de toekomst alleen maar moeilijker worden aan deze objectieven te komen sinds Olympus heeft aan gegeven te stoppen met FT en geheel over te gaan op Micro FT."

Wat gebeurt er dan met de nieuwe E-5?

Groetjes Berke58
    Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik heb die 70-300. Is niet slecht, maar je moet ze wel wat toeknijpen om ze scherp te krijgen, wat met die 5.6 nu en dan wel problematisch is .
      Die 50-200 is van een heel ander caliber, maar zoals je zegt wat slecht voor de portemonnee. Dat is ook het enige nadeel van die lens. Is ook eentje dat je naast een 70-200L 2.8 van Canon mag leggen, en het zou wel eens kunnen dat die Zuiko beter is... (en met die IS in de body, eigenlijk naast een 70-200L 2.8 IS...).
      Wat bedoelt u met "toeknijpen"?
      Berke58
      Bezoek eens de website [url]http://www.meenseduikklub.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
        Wat bedoelt u met "toeknijpen"?
        Berke58
        Awel, een kleiner diafragma (een groter f-getal) kiezen; ipv f/5.6 b.v. f/7.1 of f/8...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb die 70-300. Is niet slecht, maar je moet ze wel wat toeknijpen om ze scherp te krijgen, wat met die 5.6 nu en dan wel problematisch is .
          Wat precies moet je toeknijpen?
          Deze foto is gemaakt met die lens op f/5,6:

Toegegeven de 50-200 is nog scherper (en natuurlijk ook lichtsterker en sneller), maar van scherpte heb ik geen klagen. Ik heb meer problemen met beweingsonscherpte (wat natuurlijk niet zo moeilijk is bij 600m equivalent), maar deze is uit de hand genomen bj 1/250s...

Die 50-200 is van een heel ander caliber, maar zoals je zegt wat slecht voor de portemonnee. Dat is ook het enige nadeel van die lens. Is ook eentje dat je naast een 70-200L 2.8 van Canon mag leggen, en het zou wel eens kunnen dat die Zuiko beter is... (en met die IS in de body, eigenlijk naast een 70-200L 2.8 IS...).
          Volledig mee eens.
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berke58 Bekijk bericht
            Hallo,
            Dit heb ik als antwoord gekregen van Cameranu

"Helaas kunnen wij u niet helpen aan andere merk objectieven voor de Olympus E-30. Alleen Olympus zelf levert nog objectieven voor de FT aansluiting.

Het zal helaas in de toekomst alleen maar moeilijker worden aan deze objectieven te komen sinds Olympus heeft aan gegeven te stoppen met FT en geheel over te gaan op Micro FT."

Wat gebeurt er dan met de nieuwe E-5?

Groetjes Berke58
            Dat klopt niet helemaal. Ja, 4/3 zit niet meer op dezelfde kruissnelheid als verleden jaar, maar nee, de vraag naar de Top Pro lenzen wordt zelfs net groter, want worden gezocht voor cineasten die een GH1 hebben en daar uitstekende lenzen voor willen (in de videowereld draait men zijn hand niet om voor een lens van 5 ton, en dus worden de Top Pro Zuiko's zelfs als goedkoop ervaren door die lui, en die beginnen nu door te hebben dat ze kwa kwalitei hun gelijke niet hebben...)
            http://www.digifotofreak.nl

Comment

ik ben zou graag de nieuwe lens Olympus Zuiko Digital 45mm/1,8 kopen maar ik weet niet of die compatibel is met m'n toestel E 600

iemand een idée?
              istelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door istelle Bekijk bericht
                ik ben zou graag de nieuwe lens Olympus Zuiko Digital 45mm/1,8 kopen maar ik weet niet of die compatibel is met m'n toestel E 600

iemand een idée?
                Voor zover ik weet is die lens bedoeld voor het micro 4/3 systeem (die die PEN varianten). Op je E-600 zal het dus niet passen.
                Mogelijks bestaat er wel een koppelstukje voor, maar ik heb daar in elk geval geen ervaring mee...
                Groeten,

Polleke

Comment

dank u voor uw reactie polleke_cgc
                  ik heb een mailtje gestuurd naar Olympus.be en daar zeggen ze mij dat hij wel compatibel is!
                  istelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door istelle Bekijk bericht
                    dank u voor uw reactie polleke_cgc
                    ik heb een mailtje gestuurd naar Olympus.be en daar zeggen ze mij dat hij wel compatibel is!
                    Dan zit daar een of andere incompetente idioot nonsens te verkopen. Een m43 lens kan nooit deftig werken op een FT body, de registratie afstand van een m43 lens is immers veel korter. Het omgekeerde kan wel: mits adapter kan je alle FT lenzen gebruiken op een Pen body.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Olympus ZUIKO Digital ED 70-300 Iemand ervaring met deze lens en autosport? Voorlopig stel ik het met de kitlens 40 150 mm.

Ik maak gebruik van de E-420 van Olympus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Race-art Bekijk bericht
                        Olympus ZUIKO Digital ED 70-300 Iemand ervaring met deze lens en autosport? Voorlopig stel ik het met de kitlens 40 150 mm.

Ik maak gebruik van de E-420 van Olympus.
                        Hoy,

Ik heb zowel de ED 70-300 en de ED 50-200,
                        Als het snel moet gaan neem dan best de ED 50-200, de nieuwe versie is zelfs nog sneller.
                        Wat ook een nadeel is met de Ed 70-300 is dat deze lens niet op een statief kan gezet worden, bij deze lens moet je de camera op de statief zetten en dat is niet echt stabiel te noemen. Met de ED 50-200 kan de lens wel rechtstreeks op de statief.

Voor de rest zijn we anders best tevreden over de Ed 70-300.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VentureBiker Bekijk bericht
                          Hoy,

Ik heb zowel de ED 70-300 en de ED 50-200,
                          Als het snel moet gaan neem dan best de ED 50-200, de nieuwe versie is zelfs nog sneller.
                          Wat ook een nadeel is met de Ed 70-300 is dat deze lens niet op een statief kan gezet worden, bij deze lens moet je de camera op de statief zetten en dat is niet echt stabiel te noemen. Met de ED 50-200 kan de lens wel rechtstreeks op de statief.

Voor de rest zijn we anders best tevreden over de Ed 70-300.

Groetjes
                          Bedankt VentureBiker. Nu doe je me wel twijfelen. Vooral de extra lengte zou goed van pas komen bij circuit maar aan de andere kant heb ik meestal al voldoende met de 150 mm (zeker omdat ik de foto's nog kan uitsnijden). Ik zal me eens deftig informeren via het net. Een dikke merci

Comment

• Ik heb ook al zitten zien naar de 70-300, maar heb nu toch overwogen om een EC-20 te kopen in de plaats en die te gebruiken met 50-200 lens.

Sent from my iPhone using Forum Runner
                            1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

Comment

Working...
                            X