Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 aan 8fps zonder batterijgrip :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 aan 8fps zonder batterijgrip :-)

Met het zoeken naar D300 filmpjes op Youtube ben ik een filmpje tegengekomen waarin uitgelegd word hoe je 8 beelden per seconden kan schieten met een D300 zonder dat je de batterijgrip hebt.
    Altijd eens leuk om eens te proberen of voor die keer dat je er gebruikt van zou maken dat het wat sneller kan.

Het komt er op neer dat je 4 instellingen aanpast in je menu en dat je via bracketing (9 frames) gaat schieten in de Single-shot stand en dus niet in de Continuous High stand.

Geeft wel een lekker geluidje
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Re: D300 aan 8fps zonder batterijgrip :-)

Stelt hij dan ook nog scherp tussen de opnames door?

(Ik gebruik de CH voor opnames op bewegende onderwerpen en niet voor het inderdaad lekkere geluidje)
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Dat zal ik straks eens moeten uittesten, ik vermoed namelijk van niet en dan verdwijnt natuurlijk een stuk van deze functionaliteit, daar had ik nog niet zo bij stilgestaan ... maar ik vond het gewoon leuk om eens te horen, want zo dikwijls gebruik ik CH nu ook weer niet.
      Alhoewel de knop bij mij staat altijd op CH staat
      Ik ben het al goed gewoon om een kort klikje te geven (1 foto) en alleen scherp te stellen met AF-On knop (Bedankt Frank207 ) en wanneer het even moet gewoon wat langer inhouden voor 6fps.

Straks dus even onderzoeken of ie nog focust onder bracketing, heb mijn toestel niet bij momenteel.
      Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
        Dat zal ik straks eens moeten uittesten, ik vermoed namelijk van niet en dan verdwijnt natuurlijk een stuk van deze functionaliteit, daar had ik nog niet zo bij stilgestaan ... maar ik vond het gewoon leuk om eens te horen, want zo dikwijls gebruik ik CH nu ook weer niet.
        Alhoewel de knop bij mij staat altijd op CH staat
        Ik ben het al goed gewoon om een kort klikje te geven (1 foto) en alleen scherp te stellen met AF-On knop (Bedankt Frank207 ) en wanneer het even moet gewoon wat langer inhouden voor 6fps.

Straks dus even onderzoeken of ie nog focust onder bracketing, heb mijn toestel niet bij momenteel.

Stelt helaas niet scherp tussenin

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
          Straks dus even onderzoeken of ie nog focust onder bracketing,....
          Doet ie jammer genoeg niet
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
          X