Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 Live View

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 Live View

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
    Je moet voor Live View (itt in compact camera's) in een SLR via een omweg om de spiegel die VOOR de sensor zit heen. Dat kan alleen maar met een tweede sensor lijkt me. Of heb je daarover een ander idee?
    Nikon & Canon's live view werkt na opklappen v/d spiegel. Je ziet dus niets door de zoeker. Sony gebruikt een 2e sensor en behoudt dus beeld in de zoeker.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      Nikon & Canon's live view werkt na opklappen v/d spiegel. Je ziet dus niets door de zoeker. Sony gebruikt een 2e sensor en behoudt dus beeld in de zoeker.
      OK, bedankt voor de info. Des te beter, want dan weten we tenminste zeker dat er een goede sensor wordt gebruikt voor Live View.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
        Rob,ik heb hier thuis een 50inch plasma Samsung tv staan en de HMDI weergave daarop is in één woord:fantastisch!Als je dat in dezelfde kwaliteit zou kunnen opnemen,dan ga je letterlijk veel bekijks hebben!Vraag is of het kan,Black magic Intensity card enzomeer,dat is Chinees voor mij.Je zult verder moeten rondvragen.

Walter
        Walter,
        Heb je enig idee wat voor bronnen ik daarvoor zou kunnen raadplegen?
        Leuk om op deze manier nog een microscopist te ontmoeten. Het gaat me er inderdaad om verschillende rotifera, protozoa etc te kunnen filmen.
        Groetjes,
        Rob[/QUOTE]

Echt geen idee Rob,ik zou het zelf wel willen weten,of het gaat.Ja een eeuwigheid en meer dan 30 jaar geleden heb ik me intensief met microscopie beziggehouden.Clycerinegelatinepreparaten,kleuring en.Nu nog heb ik een binoculaire microscoop,water-en olie immersie objectieven.Zeker is,dat nu in het digitale tijdperk,met de software zoals hier beschreven:

Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

prachtige foto's kunnen gemaakt worden van ook iets dikkere preparaten.

Walter
        D850

Comment

Hallo,

Toch eventjes opmerken dat het gaat over HDMI (High Definition Multimedia Interface) en volgens mij gaat het hier toch enkel en alleen over HDMI-compliancy bij reeds genomen foto's.
          De live-view zal volgens mij zeker niet gevoed worden volgens HDMI normen, omdat de display daarvoor te klein is en het beeld niet kan weergegeven worden (correct me if I'm wrong).
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Wat dacht je hier van, gemaakt om op een telescoop te plaatsen, dus zou deze ook wel op een microscoop moeten passen, een 5 megapixel CMOS sensor zou genoeg moeten zijn om een HD beeld te genereren, en bovendien zal het ding slechts 375 euro kosten.

Comment

Of hier, PDF blz.35 http://www.nikon.com/products/sporto...logue/2008.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Thx voor je onverdroten opzoekwerk,maar bovenstaande is voor stereoscopische veldmicroscopen,daar kun je geen plankton mzee zichtbaar maken.

Walter
                D850

Comment

Working...
                X