Ik ben sinds 31 december de gelukkige bezitter van een Canon EOS 400D. (Want reeds meerdere "machtige" opnames gemaakt...)
Van bij de aankoop gebeurt echter het volgende:
Na het aanzetten van het toestel komt er na een willekeurig tijdsinterval (bijv. 23 sec. maar ook na bijv. 7 min 11 sec) een "sluitergeluid".
Het is dus alsof het toestel een opname maakt (men hoort de spiegel duidelijk op- en neerklappen en in de zoeker verdwijnt ook het beeld), maar in werkelijkheid wordt er geen opname gemaakt.
Ik ben nu begonnen zelf enkele "tests" te doen, omdat ik vreesde dat het probleem bijvoorbeeld niet reproduceerbaar zou blijken in de Canon-service.
Het probleem ligt echter niet aan de gemonteerde lenzen, want ook zonder lens doet de body hetzelfde.
Ook met de CF-kaart is niets aan de hand, want ook zonder kaart zelfde probleem. (Of met kaarten van andere merken)
Enkel met andere of zonder batterij kan ik niet testen, want ik heb geen tweede batterij, noch netstroomadapter. (CA-PS700) Is er iemand in de buurt van Gent bij wie ik dit even kan komen uitproberen, want batterij gaat niet mee naar de Canon-service? Of moet ik het probleem elders zoeken?
Toevallig een specialist hier op het forum die mij kan vertellen wat er loos is en dat ik dus de body niet in garantie moet laten herstellen ?
(want elke week zonder speelgoed is er uiteraard één teveel
)
Nog iemand recente ervaringen met herstelling in garantie door Canon (Nederland)? (Snelheid en service?)
Van bij de aankoop gebeurt echter het volgende:
Na het aanzetten van het toestel komt er na een willekeurig tijdsinterval (bijv. 23 sec. maar ook na bijv. 7 min 11 sec) een "sluitergeluid".
Het is dus alsof het toestel een opname maakt (men hoort de spiegel duidelijk op- en neerklappen en in de zoeker verdwijnt ook het beeld), maar in werkelijkheid wordt er geen opname gemaakt.
Ik ben nu begonnen zelf enkele "tests" te doen, omdat ik vreesde dat het probleem bijvoorbeeld niet reproduceerbaar zou blijken in de Canon-service.
Het probleem ligt echter niet aan de gemonteerde lenzen, want ook zonder lens doet de body hetzelfde.
Ook met de CF-kaart is niets aan de hand, want ook zonder kaart zelfde probleem. (Of met kaarten van andere merken)
Enkel met andere of zonder batterij kan ik niet testen, want ik heb geen tweede batterij, noch netstroomadapter. (CA-PS700) Is er iemand in de buurt van Gent bij wie ik dit even kan komen uitproberen, want batterij gaat niet mee naar de Canon-service? Of moet ik het probleem elders zoeken?
Toevallig een specialist hier op het forum die mij kan vertellen wat er loos is en dat ik dus de body niet in garantie moet laten herstellen ?
(want elke week zonder speelgoed is er uiteraard één teveel

Nog iemand recente ervaringen met herstelling in garantie door Canon (Nederland)? (Snelheid en service?)
Comment