Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus instellingen D300/D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: autofocus instellingen D300/D3

Iedereen alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.
    Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen enkelfocuspunt en dynamisch focuspunt.Op de stand S of C.
    Ik zie in beide gevallen 1 focuspunt.
    Hij staat ingesteld op 51 focuspunten en 3d tracking voor sport.
    Automatisch veld gebruik ik voor portretten en je ziet hem naar gezichten zoeken.
    Dynamisch focuspunt op C met 3d traking voor sport.(voetbal,waterskien,lopen,fietsers,zwemmers, bewegende mensen)
    Groetjes.
    Henk
    Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Re: autofocus instellingen D300/D3

Auto AF werkt perfect om vogels uit de lucht te schieten, 9 van de 10 is raak en scherp op de/een vogel. Ik ben nu ook het eens aan het gebruiken en het geeft ook goede resultaten, maar ik ben nog niet uit de test fase, zeker bij AF-S is het soms handig, dan zie je de scherpstelpunten, soms onwaarschijnlijk veel. Meestal gebruik ik 11 velden, AF-C en 9 punten en dan wissel ik tussen single point en dynamisch en zet het scherpstelpunt op het onderwerp.

AF-on gebruik ik voor foto's waar ik een vast onderwerp heb waar iets in beweging naar toe komt, scherpstellen en dan wachten tot het onderwerp er is en klik(meestal klik, klik, klik....), bv hordeloper boven een horde, scherpstellen op de horde.

Focus tracking werkt, maar ik heb het nog niet werkend gekregen op een viaduct boven de snelweg bv..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X