Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stom stom stom ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stom stom stom ...

Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
    Ik denk dat het idd zoiets is hoor. Je voelt dat er net iets niet meer volledig recht in z'n haak zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik ben nogal bang om die lens dan volledig naar de vaantjes te helpen.
    Zal dat vnvd ook eens proberen.
    Bedankt voor de tip.

Idd. Al heb ik die 18-55mm nog nooit gebruikt Het lijkt me niet echt praktisch om telkens van lens te moeten wisselen. Zeker bij een dag als gisteren waar ik foto's genomen heb van groepen mensen, maar ook van individuën.

Groepen mensen => 18-55mm
    Individuën => toch ook 18-55mm
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ja, idd ... individuën ook 18-55mm
      maar voor een close-up moet je toch al vrij dicht gaan staan bij de persoon om er een mooie foto van te kunnen nemen.
      vandaar dat ik meer m'n 55-200mm gebruik. zo neem ik veel meer spontane foto's dan met een 18-55mm, waar je op een meter afstand moet gaan staan en het toch wel een beetje opvalt dat je een foto neemt, niet?
      2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen

Comment

ja, idd ... individuën ook 18-55mm
        maar voor een close-up moet je toch al vrij dicht gaan staan bij de persoon om er een mooie foto van te kunnen nemen.
        vandaar dat ik meer m'n 55-200mm gebruik. zo neem ik veel meer spontane foto's dan met een 18-55mm, waar je op een meter afstand moet gaan staan en het toch wel een beetje opvalt dat je een foto neemt, niet?
        Nee hoor, je had die 18-55 moeten gebruiken, zeker weten.
        Nu, wat die 55-200 aangaat, als die wilt vervangen heb je een paar mogelijkheden. De 55-200 kost 154€ echter voor de VR versie betaal je +/- 85€ meer en ik zou dan eerder geneigd zijn deze te nemen. Kwalitatief is die beter en je hebt bovendien beeldstabilisatie. Die eerder voorgestelde Sigma is een uitstekende lens 70-200 f/2.8 dus lichtsterker EN macro, maar kost al iets meer dan 710€.
        Bij Konijnenberg zie ik een tweede hands Sigma AF 18-200/3.5-5.6 staan voor 229€. En dan kan je ook rondkijken op ons forum naar een goede occasie natuurlijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Daar heb je toch die 18-55 voor?
          Moet je die dan verwisselen, ik vroeg me al af waarom die in mijn zak stak

Serieus: met die Sigma zal je geen AF hebben op je D40
          Je hebt de Nikon 70-300/VR die een stuk beter is dan de Sigma(ook duurder), AF-S heeft en VR.
          Ze is dus duurder maar bied ook wel een stuk meer mogelijkheden.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ben net thuis en heb reeds enkele testen gedaan met m'n toestel.
            Met m'n body is er dus helemaal niks aan de hand.
            Alle foto's met m'n 18-55mm zijn nog steeds erg scherp, zoals het moet zijn. Wat een opluchting!

Het probleem zit hem dus bij de 55-200mm lens.
            Maar ... enkel vf een bepaalde zoom. Het is dus zo dat ik nog steeds scherpe foto's kan nemen met die lens, zolang ik niet te veel inzoom.
            Bij het inzoomen voel ik net iets dat scheef raakt net voor de volledige zoom. Vanaf dat punt zijn m'n foto's dan ook niet meer scherp.

De lens is dus ook niet helemaal kapot, maar vf een bepaald punt is er wel een probleem. Het lijkt me dus wel degelijk te gaan om het laatste stukje dat niet meer goed zit. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt voor al jullie hulp

Comment

Ben net thuis en heb reeds enkele testen gedaan met m'n toestel.
              Met m'n body is er dus helemaal niks aan de hand.
              Alle foto's met m'n 18-55mm zijn nog steeds erg scherp, zoals het moet zijn. Wat een opluchting!

Het probleem zit hem dus bij de 55-200mm lens.
              Maar ... enkel vf een bepaalde zoom. Het is dus zo dat ik nog steeds scherpe foto's kan nemen met die lens, zolang ik niet te veel inzoom.
              Bij het inzoomen voel ik net iets dat scheef raakt net voor de volledige zoom. Vanaf dat punt zijn m'n foto's dan ook niet meer scherp.

De lens is dus ook niet helemaal kapot, maar vf een bepaald punt is er wel een probleem. Het lijkt me dus wel degelijk te gaan om het laatste stukje dat niet meer goed zit. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt voor al jullie hulp
              Gelukkig is er niets aan je toestel, oef.
              Volgens mij is de schroefdraad (in de lens) voor de zoom op een punt stuk en vanaf dit punt zal uw lens 'dom' blijven doen. Zal waarschijnlijk zonder zware kosten niet te herstellen zijn. Ermee leren leven of een nieuwe lens aanschaffen

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Gelukkig is er niets aan je toestel, oef.
                Volgens mij is de schroefdraad (in de lens) voor de zoom op een punt stuk en vanaf dit punt zal uw lens 'dom' blijven doen. Zal waarschijnlijk zonder zware kosten niet te herstellen zijn. Ermee leren leven of een nieuwe lens aanschaffen
                Denk het ook ...
                Maar al bij al toch een opluchting hoor, moet ik zeggen. Misschien moet ik ook maar eens leren om wat meer foto's te nemen met mijn 18-55mm.
                Ik kijk ondertussen uit naar een eventueel alternatief voor de 55-200mm.
                Groeten

Comment

Inderdaad, meer uw all-round lens 18-55 gebruiken.
                  Ter vervanging van de 55-200 zou ik die met VR uitvoering aanschaffen.
                  Lees hier de test resultaten. Die lens is wel 85€ duurder maar dan heb je een steviger lens met beeldstabilisatie. Sigma zou ik uitsluiten want die lens is zeker niet beter dan een originele Nikon lens, en zoveel goedkoper is die ook niet.

Grtz, RF

Comment

Indien je budget het zou toelaten dan zou ik ook eerder geneigd zijn om de Nikkor 70-300 VR te halen. Meer bereik zeker goed scherp tot 200mm..

Volgens mij ga je die 55 - 70 gap nie echt gaan missen..(ttz niks dat je met wat voetenwerk kunt oplossen).
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                    X