Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 ??

ik zou de D80 aanraden hoor.
    zijn prijs is nu zeer goed. en je hebt er een semiprof toestel mee.
    een beetje tussen de D60 en de d200 in.
    als beginner ga je hier je handen aan vol hebben hoor.
    en investeer het gewonnen geld in een goeie lens.
    die lens heb je binnen 2 jaar nog en is even top als nu.

ne d300 is binnen 2 jaar oude brol.
    mocht je toch voor de d300 gaan dan raad ik je de 18 200kit aan.

Comment

Hoewel ik zelf altijd Nikon heb gehad, zou ik voor een eerste camera nu zeker eens naar de Canon 40D kijken. Dankzij de cashback-actie krijg je die semi-pro (ligt tussen D80 en D300) al voor 800 euro. Bovendien heeft die wel een aantal scenesettings en een autoknopje om mee te beginnen.
      Doe daar nog een extra batterij, wat geheugenkaartjes, de Tamron 17-50 f2.8 en de Canon 50mm f1.8 bij en je hebt een zeer mooie kit voor minder dan 1500 euro. Prijs/kwaliteit ga je dat aanbod niet kunnen verslaan met Nikonmateriaal.

Comment

Ik ben begonnen met een D300 en nog geen seconde spijt van gehad.
        En inderdaad de D300 heeft een steile leercurve en tot op heden vind ik dit zeer plezant om te leren maar de interesse van mijn kant is dan ook enorm.

Normaal bepaal je eerst een budget en vervolgens laat je je keuze afhangen van wat je ermee wil gaan doen. Ik vind het kiezen van objectieven moeilijker dan het toestel, weliswaar omwille van de "kleine" koopkracht

Datgene wat de topicstarter omschrijft kan perfect met de verschillende merken, als je echt in de actie duikt tussen de 4x4 dan zal er ongetwijfeld veel stof zijn, kies daarom voor een beter geseald (afgedicht) toestel zoals de Nikon D300 of Canon 40D als je de recentste toestellen in beschouwing neemt.
        Als je op slechts enkele meters staat is een groothoek aan te raden zoals de Sigma 10-20.
        Wil je een beetje all-round dan is een 10-11x zoom zeer leuk (18-200) maar hou er rekening mee dat dergelijke objectieven langer worden naarmate je inzoomt, als je een beter (lees duurder) objectief koopt dan zit dit bewegend gedeelte in het objectief en is dus beter afgeschermd tegen het stof.

Ik zou zeggen laat eens horen wat je budget is en dan kan daar een advies rond gegeven worden.
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
          Datgene wat de topicstarter omschrijft kan perfect met de verschillende merken, als je echt in de actie duikt tussen de 4x4 dan zal er ongetwijfeld veel stof zijn, kies daarom voor een beter geseald (afgedicht) toestel zoals de Nikon D300 of Canon 40D als je de recentste toestellen in beschouwing neemt.
          Als je op slechts enkele meters staat is een groothoek aan te raden zoals de Sigma 10-20.
          Ik zou dan toch precies liever wat afstand van het stof en slijk houden en wat meer tele gaan. Je kan dan wel sealed zijn maar je moet geen wolf tussen de schaapjes zetten. Trouwens een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en ik betwijfel of de Sigma 10-20 sealed is.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dat is inderdaad zo, maar ik ben benieuwd naar het budget van TS ... hangt veel vanaf naar keuze van materiaal en uiteraard van zijn verwachtingen zijn naar de toekomst ? Verder uitdiepen van de DSLR ? of gewoon schoon plaatjes schieten van de 4x4 ? Je kan moeilijk nu zeggen "ga voor de 12-24 van Nikon"
            Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Ik weet niet wat de TS nu heeft qua toestel, maar vermoed sterk dat het prosumer is

Hou vooral in gedachte dat wanneer je voor een DSLR kiest je je foto's dient na te bewerken. Velen onderschatten dit omdat ze gewoon zijn dat uit hun prosumer de plaatjes "crisp" uit het toestel komen.

Veel zal, zoals velen voor mij reeds zeiden, afhangen van je passie en je budget. Wil je een toplens (70-200VR oid) dan kost je dat snel een been.

Het zou echter zonde zijn nu veel centen uit te geven aan een body en te besparen op een lens. Je doet beter het omgekeerde, daar bodies sowieso steeds zakken in prijs.

Als je nu reeds ervaring hebt met het shooten van 4X4, kan je reeds uitmaken hoeveel je dient te zoomen, of net niet.
              Bekijk de exif van je huidige foto's en probeer aan de hand van die info de gepaste lens te vinden.

Afhangkelijk van je budget zou ik eerder kiezen voor een toplensje en een mss iets goekopere body, slechte zijn er immers niet.

Ik zeg steeds, liever een D80 met een 70-200 VR 2,8 dan een D3 met een 70-300 4-5,6

Succes met je zoektocht.

P.S.: neem van me aan dat de leercurve idd steil zal zijn.
              My flickr space

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                Ik zeg steeds, liever een D80 met een 70-200 VR 2,8 dan een D3 met een 70-300 4-5,6

Deed je me één van beide combinaties cadeau, ik zou wel weten welke
                Soit, ik begrijp wel waar je naar toe wil
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acer Bekijk bericht
                  Is de standaard lens van de D300 goed genoeg waarvoor ik deze zou gebruiken of raden jullie me toch een andere/betere aan ?
                  Nee, is niet geschikt daarvoor.

Comment

Wat te denken van de Tamron 17-50 2.8 lens?

Voor een goeie €300 heb je groothoek, lichtsterkte, ...
                    Het is geen Nikon lens maar voor wat de TS ze wenst te gebruiken is deze toch een serieuze kandidaat of niet?
                    Misschien is de Sigma 10-20 wat maar daar krijg je toch moeilijkheden als je iets wil isoleren uit je compo. Croppen kan maar met 17-50 kan je gemakkelijker op iets inzoomen en meer detail van iets nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                      Hou vooral in gedachte dat wanneer je voor een DSLR kiest je je foto's dient na te bewerken. Velen onderschatten dit omdat ze gewoon zijn dat uit hun prosumer de plaatjes "crisp" uit het toestel komen.
                      Dat is nu net een punt waarin de D300 uitblinkt. De combinatie van heel wat picture controls én het fanastische scherm, maken dat je perfecte jpg's kan maken. Scherpte, saturatie, ruis, belichting... alles is perfect zichtbaar op je LCD en kan je daardoor bijsturen. Als je hier wat extra aandacht aan geeft is postprocessing eigenlijk niet echt nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                        Dat is nu net een punt waarin de D300 uitblinkt. De combinatie van heel wat picture controls én het fanastische scherm, maken dat je perfecte jpg's kan maken. Scherpte, saturatie, ruis, belichting... alles is perfect zichtbaar op je LCD en kan je daardoor bijsturen. Als je hier wat extra aandacht aan geeft is postprocessing eigenlijk niet echt nodig.
                        Je kan dat schermpje - hoe goed ook - toch nog altijd niet gaan vergelijken met een gecalibreerd systeem (mijn mening)
                        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                          Je kan dat schermpje - hoe goed ook - toch nog altijd niet gaan vergelijken met een gecalibreerd systeem (mijn mening)
                          Daar het schermp(je) vast op de D300 zit en ook merkeigen(spreek niet over de productie), moet dit niet gecalibreerd worden. Het is afgestemd op de camera waar het op gemonteerd is.

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Bedankt iedereen voor jullie hulp !!

De kogel is door de kerk, ik heb me net toch de D300 met Tamron 18-200 aangeschaft...

Echt een juweeltje waarmee ik supertrots ben !!

Uiteraard moet ik nog veel leren, dus ik zal jullie hulp in de toekomst nog kunnen gebruiken....

Ik ga alvast nog wat oefenen...

Comment

Succes met je aankoop, je zal er lang genieten van hebben

Comment

Ik heb dit topic wat zijdelings gevolgd. Ik ben ervan overtuigd dat je een zeer goede aankoop hebt gedaan. Een betere basis kun je je moeilijk voorstellen. Maar vergeet inderdaad niet dat dit de start is van een mogelijks lang leerproces, met vallen en opstaan, maar niet getreurd: op het eind van de rit zal dit veel voldoening geven ! En denk maar niet dat dit toestel na 2 jaar 'oude brol' zal zijn, vraag dat maar eens aan mensen die nog met een D 70 werken, en er nog steeds super tevreden over zijn. We hebben het hier wél over Nikon hé !

Comment

Working...
                                X