Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bridge toestel kiezen (novice)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bridge toestel kiezen (novice)

@Kaneda
    Ah, jij hebt de Fuji!
    Nog nergens ene gezien in een winkel ... hoe bevalt hij?
    Of wacht je er nog op?
    En ja, van wat ik erover gelezen heb is dit een SLR met een vaste lens.
    Echt zowat de top van de echte bridge toestellen op het moment.
    Ben benieuwd wat een FZ-50 vervanger zou brengen, als die er tenminste aankomt.

btw... ik voel me niet op de vingers getikt hoor, geen enkel probleem, forums zijn er net om ergens of te discussieren.

@ Franciskine:
    hehe ... een compact prosumer of bridge prosumer?
    Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

ooops, was net aan het typen toen jij je post maakte ...

ben ook van Kortrijk, nog niet gevonden hier ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
        @Kaneda
        Ah, jij hebt de Fuji!
        Nog nergens ene gezien in een winkel ... hoe bevalt hij?
        Of wacht je er nog op?
        En ja, van wat ik erover gelezen heb is dit een SLR met een vaste lens.
        Echt zowat de top van de echte bridge toestellen op het moment.
        Ben benieuwd wat een FZ-50 vervanger zou brengen, als die er tenminste aankomt.

btw... ik voel me niet op de vingers getikt hoor, geen enkel probleem, forums zijn er net om ergens of te discussieren.

@ Franciskine:
        hehe ... een compact prosumer of bridge prosumer?
        Luna . . . onder prosumer versta ik alle toestellen die op een reflex gelijken maar niet manueel kunnen in- en uitzomen . . .

Ik heb ondertussen de Fuji S100FS al een weekje in mijn bezit . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ah Franciskine, jij hebt er ene!

Tevreden over? Minpuntjes?
          En vooral, voelt hij een stukje kleiner aan als een SLR (D80).
          Hij is namelijk voor mijn vrouwtje, ze wou eerst mijn D80 met 18-200 houden, maar vond het geheel uiteindelijk wat te groot.
          Toen we ermee op stap gingen (elk met een camera) heeft ze de D80 meer in haar tas gehad dan eruit ... tja, ik probeer haar wat te helpen om een goed toestel te vinden, maar uiteindelijk moet ze iets vinden wat bij haar past.

Comment

ooops, was net aan het typen toen jij je post maakte ...

ben ook van Kortrijk, nog niet gevonden hier ...
            Tja, waarschijnlijk zal hij maar binnen enkele weken vlot leverbaar worden. 't Is immers een splinternieuw toestel, hè. Toch heb ik het gevoel dat hij bij ons in Kortrijk nogal redelijk duur zal uitvallen. Mijn schoonouders wonen in Antwerpen en ik denk dat ik misschien eens zal binnenwippen bij Fotokonijnenberg de volgende keer we naar Antwerpen gaan. De FNAC in Gent is ook niet ver maar 'k weet van de FNAC dat je daar ook niet voor de goedkoop moet zijn (vb DVD's zijn daar peperduur). Ik zie nog wel eens bij Mediamarkt (Roeselare, Gent of Antwerpen), eventueel bij Pixmania, of ik koop 'm bij Konijnenberg. Als jij 'm goedkoop vindt (ik dacht dat hij bij Pixmania slechts 530 kost), laat het dan gerust weten !
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik weet niet hoe de bridge prijzen uitvallen in Kortrijk, maar voor compactjes (zoals mijn TZ-5) valt dat heel goed mee. Ik heb de mijne hier lokaal gekocht aan 10€ goedkoper dan een aanbieding die ik zag in een folder van Mediamarkt. Wel nog eens 35 goedkoper bij Konijnenberg heb ik gezien.

Voor SLR's en lenzen moet je een elk geval niet in Kortrijk zijn. 20a40% duurder dan bvb bij Rubens, Rembrandt of Konijnenberg.

De goedkoopste prijs die ik tot nu toe gevonden heb voor de S100fs is bij Konijnenberg voor 538€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                De FNAC in Gent is ook niet ver maar 'k weet van de FNAC dat je daar ook niet voor de goedkoop moet zijn (vb DVD's zijn daar peperduur). Ik zie nog wel eens bij Mediamarkt (Roeselare, Gent of Antwerpen), eventueel bij Pixmania, of ik koop 'm bij Konijnenberg. Als jij 'm goedkoop vindt (ik dacht dat hij bij Pixmania slechts 530 kost), laat het dan gerust weten !
                Meestal is MediaMarkt ook ferm duur..... Misschien eens kijken bij FotoRubens in Wilrijk.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ah Franciskine, jij hebt er ene!

Tevreden over? Minpuntjes?
                  En vooral, voelt hij een stukje kleiner aan als een SLR (D80).
                  Hij is namelijk voor mijn vrouwtje, ze wou eerst mijn D80 met 18-200 houden, maar vond het geheel uiteindelijk wat te groot.
                  Toen we ermee op stap gingen (elk met een camera) heeft ze de D80 meer in haar tas gehad dan eruit ... tja, ik probeer haar wat te helpen om een goed toestel te vinden, maar uiteindelijk moet ze iets vinden wat bij haar past.
                  De camera weegt ongeveer een 950 g dacht ik, dus zeker geen lichtgewicht maar toch voelt deze niet zo zwaar aan. in grootte kan je hem vergelijken met een D40 ongeveer, misschien net ietsjes groter.
                  Het enige minpuntje is dat het scherpstellen trager gaat dan bij een echte reflex, maar voor de rest, weinig op aan te merken. Oh ja, een extra batterij ga ik me nog wel aanschaffen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Tja, waarschijnlijk zal hij maar binnen enkele weken vlot leverbaar worden. 't Is immers een splinternieuw toestel, hè. Toch heb ik het gevoel dat hij bij ons in Kortrijk nogal redelijk duur zal uitvallen. Mijn schoonouders wonen in Antwerpen en ik denk dat ik misschien eens zal binnenwippen bij Fotokonijnenberg de volgende keer we naar Antwerpen gaan. De FNAC in Gent is ook niet ver maar 'k weet van de FNAC dat je daar ook niet voor de goedkoop moet zijn (vb DVD's zijn daar peperduur). Ik zie nog wel eens bij Mediamarkt (Roeselare, Gent of Antwerpen), eventueel bij Pixmania, of ik koop 'm bij Konijnenberg. Als jij 'm goedkoop vindt (ik dacht dat hij bij Pixmania slechts 530 kost), laat het dan gerust weten !
                  Bij Konijn nog niet verkrijgbaar, bij cameraland.nl direct leverbaar voor 549€

Voorbeeldfoto's staan hier : http://forum.belgiumdigital.com/show...6&postcount=14

Album van afgelopen dinsdag : http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/

PS : alle foto's in het album zijn onbewerkt, enkel verkleind, geen ruis verwijderd den niet verscherpt.
                  Last edited by Franciskine; 14 mei 2008, 23:10.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bedankt voor de info Franciskine!

Gezien de grootte en het gewicht denk ik dat ze best eens de Fuji en FZ-18 bijvoorbeeld in haar handen zal nemen en een paar kiekjes mee maken in de winkel om goed te oordelen wat haar best ligt.
                    Nu nog een winkel vinden die ze allebei in huis heeft.
                    Eerst enkele weken wachten tot hij vlot verkrijgbaar is.
                    Jammer dat de winkel waar ik normaal ga Fuji enkel op bestelling levert.
                    De FZ-18 hebben ze wel in voorraad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Meestal is MediaMarkt ook ferm duur..... Misschien eens kijken bij FotoRubens in Wilrijk.
                      599€ kost hij bij Fotorubens. Niet echt goedkoop. 'k Heb nog een paar weken tijd, ik zie wel...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb mijn Panasonic FZ50 verkocht vnl omwille van de ruisproblemen. Enkel op 100 ISO was ik tevreden van de opnames. Ik krijg de indruk dat de foto's van de Fuji s100FS (zie oa. posts van Franciskine) in dit opzicht merkelijk beter zijn. Volgens tests (oa op dpreview) heeft deze Fuji last van CA en PF maar dit lijken mij minder erge problemen (ze zijn door nabewerking makkelijk weg te krijgen indien nodig) dan de ruis op hoge(re) ISO.
                        Succes met je aankoop.
                        mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

dit weekend heeft het vrouwtje de camera bediend daar ik rechts vleugellam ben door een fietsongeval (omver gereden door een blik dat zonder aangeven rechtsaf wou terwijl ik rechdoor wou). Het bevalt haar prima. We waren haar af en toe kwijt. Zat ze ergens tussen het kruid of aan de rand van de slot op macrostand te experimenteren. dat zou ze met de vroegere compacts nooit gedaan hebben. Het LCDscherm is super ook bij fel zonlicht. Maar ze gebruikt ook veel liever de EFV (zoeker). Ze heeft er zin in gekregen en is al op zoek naar een cursus fotografie in de buurt omdat ze voelt dat het met deze cam leuk wordt.

Het enigste wat nodig hebben is een 2de accu.
                          Flickr één
                          Flickr two

Comment

Ik kijk ook telkens vreemd op wanneer de FZ18 hier "aangeprijst" wordt als Bridge...dan kun je de Kodak Easyshare 710 (?) ook wel meenemen en die is stukken goedkoper...

En ik mis uiteraard de S9600 in bovenstaand rijtje...oke, hij is al wat ouder en wordt niet overal verkocht, maar ik vindt dat meer een concurrent van de FZ50 dan de S100f (welke gewoon een treedje hoger zit op de ladder...en waar Panasonic nog met een antwoord op moet komen (?). Omdat hij wat "ouder" is zal hij prijstechnisch ook gunstiger liggen (ik heb voor mijn S9600 minder betaald dan mijn schoonpa voor zijn FZ18)...

Met beide camera's wat gespeeld en de FZ18 is een prima toestel, maar zeker geen Bridge...het is een compact met een wat lompe lens voor een compact...danwel een prosumer, danwel een zwaargewicht compact...maar qua handling en gebruik niet te vergelijken met een FZ50, S9600, S100f...erg klein en licht (lastiger stilhouden met indrukken van de ontspanner) geen handmatige zoom of focus...veel functies verstopt in een menu op de "liveview"...

Zoek je een goede Bridge...zou ik zeggen Panasonic FZ-50 of Fuji S100f met een voorkeur voor de laatste qua mogelijkheden...wil je het budget houden kun je zoeken naar een S9600 (De nikon P80 kan ik dan weer niks over zeggen eigenlijk...)
                            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                            X