Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
waaraan zie jij dat dit een namaak is? die kerel vist gewoon een verhaal op om de goedkopere prijs geloofwaardiger te maken, zogezegd namaak die perfect werkt en daarom goedkoper... het produktieproces van een DSLR is te duur om het even na te maken, hoeveel verkoop je er denk je? hoeveel mensen wereldwijd kopen zoiets van louche sites en hebben effectief een kamera... idd geen enkele. $700, die verpakking, lader, riem... en dan nog een kamera maken.
een iPod namaken is geen kunst, wat flashmemory en wat simpele software op een milliWatt geluidskaartje, schermpjes bij de vleet. maar interne onderdelen van een Nikon namaken, laat staan de besturing... i don't buy that. chinezen flensen dingen in elkaar, niveau van de kwaliteit staat ver onder die van europese of japanse produkten.
zelfs hun batterijen, geen 2 hebben dezelfde vorm. je vindt Canon en Nikon batterijen in namaakverpakking, die zijn zeer goed nagemaakt, die verpakkingen ι. maar de batterijen zelf zijn onafgewerkt, slechte plastiek randen, etc en dat zijn de beste namaak die ze kunnen verkopen.
de enige 'namaak' van kwaliteit uit china zijn voorlopig die 'extra' produktie van europese firma's die daar hun produktie draaien met chinezen onder europeanen, en is het resultaat van nachtelijke geheime produkties.
ik weet uit ervaring dat aziaten altijd voortborduren, steeds verhaaltjes opvissen en vriendelijk blijven motiveren om te kopen, meestal vind ik het zeer doorzichtige praktijken. ze noemen ook veelal Keen, mr Hung of meten zich een engelse voornaam aan.
maar ze krijgen teveel credits. hun brommers en wagens vallen uit elkaar en zijn niet geschikt voor de europese markt, en eigenlijk overtreffen ze zich daar al mee.
waaraan zie jij dat dit een namaak is? die kerel vist gewoon een verhaal op om de goedkopere prijs geloofwaardiger te maken, zogezegd namaak die perfect werkt en daarom goedkoper... het produktieproces van een DSLR is te duur om het even na te maken, hoeveel verkoop je er denk je? hoeveel mensen wereldwijd kopen zoiets van louche sites en hebben effectief een kamera... idd geen enkele. $700, die verpakking, lader, riem... en dan nog een kamera maken.
een iPod namaken is geen kunst, wat flashmemory en wat simpele software op een milliWatt geluidskaartje, schermpjes bij de vleet. maar interne onderdelen van een Nikon namaken, laat staan de besturing... i don't buy that. chinezen flensen dingen in elkaar, niveau van de kwaliteit staat ver onder die van europese of japanse produkten.
zelfs hun batterijen, geen 2 hebben dezelfde vorm. je vindt Canon en Nikon batterijen in namaakverpakking, die zijn zeer goed nagemaakt, die verpakkingen ι. maar de batterijen zelf zijn onafgewerkt, slechte plastiek randen, etc en dat zijn de beste namaak die ze kunnen verkopen.
de enige 'namaak' van kwaliteit uit china zijn voorlopig die 'extra' produktie van europese firma's die daar hun produktie draaien met chinezen onder europeanen, en is het resultaat van nachtelijke geheime produkties.
ik weet uit ervaring dat aziaten altijd voortborduren, steeds verhaaltjes opvissen en vriendelijk blijven motiveren om te kopen, meestal vind ik het zeer doorzichtige praktijken. ze noemen ook veelal Keen, mr Hung of meten zich een engelse voornaam aan.
maar ze krijgen teveel credits. hun brommers en wagens vallen uit elkaar en zijn niet geschikt voor de europese markt, en eigenlijk overtreffen ze zich daar al mee.
Dat denk ik er ook van. Ofwel zijn het oplichters, zoals er velen zijn, ofwel zijn het echte D300's die ergens "tussen wal en schip zijn gevallen" en ze op deze manier toch goedkoop proberen aan de man te brengen.
Ik zie ze een D3 of D300 nog niet direct goedkoper namaken. Echt groot zou de oplage niet zijn want anders zou Nikon zeker serieus achter hun veren zitten. Neem 700 met een oplage van 5000 stuks(wat ik zelfs veel vind) is 3,5m. Daarmee moeten ze een fabriek bouwen, productielijn maken, reverse enginering betalen,...)
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Lijkt me inderdaad ook wel een echte D300 te zijn. Kun je echter maar weten als je hem zelf in je handen hebt.
en zelfs dat is niet noodzakelijk waar.
Een vriend is marketing manager voor een groot en bekend merk van electronische toestellen.
Regelmatig wordt hij door de bevoegde politiediensten gevraagd om partijen 'verdachte' goederen te beoordelen op fake of echt.
Tegenwoordig moet hij het hele toestel uiteen laten halen en naar de gebruikte componenten kijken om te zien of het echt of namaak ik - hij kan uiterlijk GEEN ENKEL verschil vaststellen Dat gaat dus echt over details zoals de fabrikant van het gebruikte display, gebruike geheugenmodules etc. Voor de leek onmogelijk te onderscheiden.
Dus als die 'gast' van hierboven beweert dat de d300 fake is, zou dat misschien toch wel eens waar kunnen zijn...
de D3 staat nu aan 890 in antwerpen op kapaza..............
alles daarheen
voor mij 10 stuks
ongelooflijk dat ze zich daar mee bezighouden en nog meer ongelooflijk dat bepaalde mensen daar toch steeds inlopen
de D200 staat er zelfs aan 300 met lens om het nog iets vettiger te maken
Comment