Afgelopen woensdag ben ik overgegaan van Fuji 9600 naar een Nikon D80. Wat een openbaring was dat zeg! De Fuji was een hindernis van de eerste orde. Een flitser bij deze kopen? Vergeet het maar... heb half Nederland afgezocht en ook Fuji zelf opgebeld.... maar geen flitser. Ook de foto's vielen zwaar tegen, want echt scherp waren ze niet te krijgen en ook een paar belangrijke knoppen zoals witbalans zitten nogal verstopt in het menu. Voor zijn prijs (600 euro) valt deze camera onder de noemer... bagger!
Ik heb woensdag de stoute schoenen aangetrokken en heb een Nikon D80 gekocht, met als gevolg dat ik nu helemaal verslaaft ben aan fotografie... wat een mooie scherpe foto's en wat een mooie kleuren!!!
Maar mijn vraag is nu... ik zie in het boekje staan dat je bij bepaalde foto's hem even op F2.8 moet zetten.... hij gaat niet verder terug dan F4.5... weet iemand de oplossing hoe dit kan? En eventueel wat ik er aan kan doen? Ik heb de Nikon DX 18-55 lens er op zitten.
Ik heb woensdag de stoute schoenen aangetrokken en heb een Nikon D80 gekocht, met als gevolg dat ik nu helemaal verslaaft ben aan fotografie... wat een mooie scherpe foto's en wat een mooie kleuren!!!
Maar mijn vraag is nu... ik zie in het boekje staan dat je bij bepaalde foto's hem even op F2.8 moet zetten.... hij gaat niet verder terug dan F4.5... weet iemand de oplossing hoe dit kan? En eventueel wat ik er aan kan doen? Ik heb de Nikon DX 18-55 lens er op zitten.
Comment