Het is hier al uirtvoerig aan bod gekomen.
De keuze van de camera en lenzen.
Maar gezien de grote investering twijfel ik nog over enkele zaken.
Momenteel heb ik reeds enkele jaren een G3.
Dit is een zeer goed toestel maar ik wens over te stappen naar een 40D om volgende redenen.
+ herbruikbaarheid van mijn 420EX flash
+ herbruikbaarheid van mijn batterijen.
- algemeen is het scherpstellen momenteel wat traag (naar mijn zin)
- het zoombereik is eerder beperkt.
Ik trek vooral landschappen en veel foto's van mijn kinderen.
De keuze van een lens valt mij moeilijk.
Ik druk de foto's niet af in zeer grote formaten (max A4) daarom dacht ik een goede lichtsterke lens te nemen en geen zoomlens (foto's te croppen als ik toch een onderwerp vanop afstand wens te fotograferen). Keuze lens Canon EF-S 17-55 IS USM.
Gezien de goede reviews lijkt mij dit een goede keuze maar het is voor mij reeds een grote investering.
Alternatief: Canon IS 18/55mm + IS 55/250mm de combinatie van deze lenzen is veel goedkoper dan de voorgaande en de meningen op het forum over deze lenzen zijn gevarieerd. (eventueel nog aangevuld met een Canon 50mm/1.8).
Ik sleur mijn camlera overal heen en is stevigheid ook belangrijk.
De keuze van de camera en lenzen.
Maar gezien de grote investering twijfel ik nog over enkele zaken.
Momenteel heb ik reeds enkele jaren een G3.
Dit is een zeer goed toestel maar ik wens over te stappen naar een 40D om volgende redenen.
+ herbruikbaarheid van mijn 420EX flash
+ herbruikbaarheid van mijn batterijen.
- algemeen is het scherpstellen momenteel wat traag (naar mijn zin)
- het zoombereik is eerder beperkt.
Ik trek vooral landschappen en veel foto's van mijn kinderen.
De keuze van een lens valt mij moeilijk.
Ik druk de foto's niet af in zeer grote formaten (max A4) daarom dacht ik een goede lichtsterke lens te nemen en geen zoomlens (foto's te croppen als ik toch een onderwerp vanop afstand wens te fotograferen). Keuze lens Canon EF-S 17-55 IS USM.
Gezien de goede reviews lijkt mij dit een goede keuze maar het is voor mij reeds een grote investering.
Alternatief: Canon IS 18/55mm + IS 55/250mm de combinatie van deze lenzen is veel goedkoper dan de voorgaande en de meningen op het forum over deze lenzen zijn gevarieerd. (eventueel nog aangevuld met een Canon 50mm/1.8).
Ik sleur mijn camlera overal heen en is stevigheid ook belangrijk.
Comment