Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners advies (again)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginners advies (again)

Ik heb tot nu toe nog geen enkele lens gehad met VR en mis deze ook niet. En volgens veeeeel topics is de VR in objectief beter dan een Vr in de body.

Als je een nikon d200 of canon 30d of 40d neemt kan je zeker je iso wat omhoog zetten om zo aan je sluitertijd te komen. Zeker met een lens met een vast f2.8

Groeten Davy

En voor het budget moet je ook niet voor sony kiezen want hun lenzen zijn ook redelijk duur.

PS: Ik zou eerst naar de objectieven kijken die je wilt kopen. Vergelijk eens welke je zoal zou willen (eventueel later) vergelijk de prijzen en beschikbaarheid tov nikon, canon en sony

plus canon heeft 1 voordeel en dat is hun pro f4 reeks die redelijk betaalbaar zijn. wat andere merken dan weet niet hebben.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
      Ik weet niet hoe het budgetair bij jou zit. Maar als je bij Nikon of Canon blijft kan je kiezen uit een zeer grote reeks aan objectieven, dit zowel nieuw als tweedehands aan een redelijke prijs. Bij Sony zijn er momenteel niet zoveel gebruikers en dacht ik dat de lenzen ook rel duur waren.

Grts Jan
      Dat niet zoveel gebruikers van sony/minolta valt wel mee denk ik.
      Op marktplaats kun je voldoende 2e hands lenzen vinden voor de vatting van de sony. Daarnaast hebben tamron en sigma ook de meeste van hun lenzen in de sony vatting beschikbaar.
      Sony heeft momentele idd een aantal toplenzen die aan de prijs zijn. de 20-200 F/2.8 is duur tov die van Nikon en Canon. Daarnaast zijn er een aantal Carl Zeiss lenzen voor de sony op de markt die eveneens niet goedkoop zijn.

Voor TS is m.i. van belang welke camera hij het best in de hand vindt liggen.
      EagleEyeMan, je vatte de voor- en nadelen van de verschillende camera's denk ik prima samen.
      Prijsverschil tussen de objectieven van de camera-eigen merken en de vreemdmerken is deels de afwerking, maar deels ook het merk dat er op staat.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Sport en weinig licht, dan zou ik eerder naar Canon kijken.

40D: 950 (-150 cashback)
        EF-S 18-55 IS: 170 (Kitlens voor je gewone foto's)
        EF 70-200 F4 L: 590 (-50 cashback)

Als ik dat optel kom ik op 1510 Euro. Je moet wel eerst 200 meer uitgeven en die cashback krijg je enkele weken later terug van Canon.
        De 70-200 is wel geen F2.8 en heeft geen IS, maar is wel een echte kwaliteitslens die nog betaalbaar is. Die 40D zet je eenvoudig op ISO1600 en dan op F4 moet het lukken.

Een extra accu: http://www.akkuinternational.de
        Geheugenkaart: http://www.transcend.nl

Eventueel als er echt weinig licht in die sporthallen is dan kan je overwegen om die 70-200 te laten vallen en te beginnen met de:

EF 85 F1.8: 360 Euro. Dit is een prime en vast op 85mm, maar je kan hier ook echt mee aan de slag op F1.8 en deze geeft toch nog iets van tele bereik op die 40D. Met het uitgespaarde geld van de tele kan je ook overwegen om de standaard kitlens dan te vervangen door de Tamron 17-50 F2.8, die is iets meer bruikbaar binnen dan die kitlens.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Zie ik net volgende topic op BD.
          http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=211613&highlight=Canon

De 30D met de 50mm F1.8 en een 100mm F2.8.
          Heb je nog budget over voor die 70-200 F4 L. En dan heb je al een degelijke set bijeen.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Beeldstabilisatie heeft geen meerwaarde bij bewegende onderwerpen, dus sport. Dat moet de TS begrijpen

Dus het heeft geen zin een Sony te kopen voor sportopnamen, omdat dit toestel beeldstabilisatie in de body heeft
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Kijk nu hebben we het overbruikbare adviezen!!!
              Dank aan iedereen! Ik ga over 2 weken naar Foto Konijnenberg met een zak geld en ik denk dat ik mij daar een hele mooie set gaaan schaffen! Ik denk dat het de Canon 40D gaat worden met in ieder geval 1 goede lens en dan sparen voor uitbreidingen.

Comment

Ik denk dat je een uitstekende keuze zal maken met de 40d en een goede lens.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EagleEyeMan Bekijk bericht
                  Dank aan iedereen! Ik ga over 2 weken naar Foto Konijnenberg met een zak geld en ik denk dat ik mij daar een hele mooie set gaaan schaffen! Ik denk dat het de Canon 40D gaat worden met in ieder geval 1 goede lens en dan sparen voor uitbreidingen.
                  daar gaat je budget van 1500 euro

succes ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EagleEyeMan Bekijk bericht
                    zal je geen spijt van krijgen hoor, veel plezier ermee.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat het budget er vroeg of laat aan zou gaan was te verwachten alleen moet toch een startkapitaal vaststellen

Comment

Dacht dat de 40D in verschillende sets oa + 17-55 IS te koop was. Prijs is interessanter dan apart dacht ik. 1750 bij Konijn dacht ik.

Grts Jan
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ik blijf toch dubben. Ik vraag me af wat voor een verschillen ik zal gaan merken als uber beginner tussen de 450D en de 40D. Je kan wel blijfen denken van: "voor 200 euro meer heb je een net iets betere" maar dan koop ik straks een body van 5000 euro.

En wanneer ik nu een 450D aanschaf hou ik meer geld over voor goede lenzen.

Comment

Heb jaren een 350D gehad en pas onlangs een 40D. Wereld van verschil. Natuurlijk 350D is geen 450D.
                            Pak ze eens beiden vast, misschien ligt de ene beter in de hand dan de andere...
                            In elk geval bespaar liever op je body dan op je lens, want die maakt een groot verschil!
                            Is er uberhaupt wel 200 euro verschil na cash back....

Grts Jan
                            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

40D + 17-55
                              Set: 1719
                              Los: 1710

Beide zonder cashback.

Ik denk dat de kans erg groot is dat dit het gaat worden. Al is het jammer dat ik dan geen telezoom heb. Maar daar kan ik dan voor sparen.

Comment

P.S. Janvangent

Als je een 40D hebt moet je je onderschrift even aanpassen
                                In ieder geval bedankt voor je advies!

Comment

Working...
                                X