Ben in blijde verwachting van mijn nieuwe D300.
Op veel forums (ook hier) , lees ik dat de standaard instellingen wat fletse foto's geven.
Nu dat was ook zo op m'n D200, maar na wat tweaking ben ik echt tevreden over het resultaat.
Op m'n D200 stel ik verscherping in op +1 bijvoorbeeld.
Nu is m'n vraag : welke instellingen gebruiken jullie op de D300 ?
Vertrekken jullie van standaard of neutraal (vivid is te rockwell achtig heb ik dikwijls gelezen). Of gebruiken jullie de nieuwe D2X modus en zo ja welke ?
Wat met de verscherping. Ik lees heel veel dat +6 een goede keuze zou zijn.
Is dit zo ?
Met met active D-lichting. Ik doe dit nu in Capture 4.4, maar uiteraard veel werk en tijd uitgespaard als ik dat direct uit de camera kan laten komen.
Zetten jullie dat dan op normaal ?
Ik werk ALTIJD in RAW. Ik lees dat deze aanpassingen zoals verscherping etc wel in nikon capture automatisch worden doorgevoerd (de nx versie).
Is dit ook bij de 4.4 versie, want ik werk hier liever mee dan met de NX.
Alvast bedankt voor meer info hieromtrent.
Grtz. Peter
Op veel forums (ook hier) , lees ik dat de standaard instellingen wat fletse foto's geven.
Nu dat was ook zo op m'n D200, maar na wat tweaking ben ik echt tevreden over het resultaat.
Op m'n D200 stel ik verscherping in op +1 bijvoorbeeld.
Nu is m'n vraag : welke instellingen gebruiken jullie op de D300 ?
Vertrekken jullie van standaard of neutraal (vivid is te rockwell achtig heb ik dikwijls gelezen). Of gebruiken jullie de nieuwe D2X modus en zo ja welke ?
Wat met de verscherping. Ik lees heel veel dat +6 een goede keuze zou zijn.
Is dit zo ?
Met met active D-lichting. Ik doe dit nu in Capture 4.4, maar uiteraard veel werk en tijd uitgespaard als ik dat direct uit de camera kan laten komen.
Zetten jullie dat dan op normaal ?
Ik werk ALTIJD in RAW. Ik lees dat deze aanpassingen zoals verscherping etc wel in nikon capture automatisch worden doorgevoerd (de nx versie).
Is dit ook bij de 4.4 versie, want ik werk hier liever mee dan met de NX.
Alvast bedankt voor meer info hieromtrent.
Grtz. Peter

Comment