Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

    Ik kan me perfect vinden in wat Cubalistic zegt. Feit is dat ik idd best graag de wereld van de DSLR's zou willen leren kennen, maar dat ik niet per sé speciale foto's hoef te maken.
    In feite begin ik steeds meer te neigen naar de EOS 450D met standaard 18 - 55 mm-lens. Als ik dan eens wat meer wil kunnen, hoef ik enkel maar wat geld te investeren in een lens, eventueel een statief en mss nog iets anders.
    Voorlopig zou ik er dan ook gewoon de kleinere tas voor een EOS van Canon zelf bij kopen. Steeds met een hele rugzak sleuren, interesseert me niet zo. En tegen dat ik dan mss eens wat materiaal bij koop, kan ik nog altijd een grotere tas kopen.
    En sowieso: er blijft zeker nog een compactje in huis hoor. Mijn vriendin heeft een gewone met 6 MP van Sony, en ik de Ixus 430 met 4 MP. Het toestel met de mooiste foto's houden we, al speelt het ook nogal in het nadeel van de Sony dat er gewone batterijen in moeten. Ik denk in feite dat de Ixus zal blijven. Een Ixusje en een DSLR lijken mij geen slecht combo.
    Enfin, tegen dat het zover is, laat ik zeker weten wat het geworden is. En commentaar is nog altijd welkom.
    Last edited by KarelVdD; 4 mei 2008, 15:26.
    Canon EOS 450D

    Comment


    • #17
      Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

      kijk ook hier eens

      Comment


      • #18
        Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
        Done.
        Dus DSLR's zijn effectief beter voor het maken van foto's bij minder licht (hoewel de auteurs wellicht ook doelen op hun externe flits?) en foto's van bewegende beelden.
        OK, een 450D is natuurlijk nog niet hetzelfde als waarover die mensen daar spreken, zowel qua body, als qua lens.
        Canon EOS 450D

        Comment


        • #19
          Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

          pfff, 1 van de eerste spreekt over zijn 10D, goede camera (heb die ook) maar toch a redelijk "oud". Verschillende mensen die ik ken hebben nu een 400d gekocht, goede prijs daar het een "oud" model is. Ik heb er eens mijn externe flits opgezet na een aantal weken en het gevolg is dat ze er alletwee nu ook 1 hebben, is een onmisbaar accesoire voor binnen, lekker indirect flitsen maakt snel een wereld van verschil. En met een 50 1.8 van Canon ben je 90 euro kweet en kan je al veel doen zonder flits. Dat is het voordeel van een dslr, je kan uitbreiden op jouw tempo. Kijk anders eens voor zowel een reflex voor het serieuze werk binnen en een compactje voor in de auto/rugzak. Ik heb bvb ook een fuji F30, compact, goede kwaliteit voor alledag. Tweedehands kan je soms goede dingen vinden voor niet te veel geld. En voor op reis neem ik gewoon beide mee. Mss wat sleurwerk bij het rondtrekken maar goede foto's als beloning en bij het barbezoek het compactje bij de hand.
          Deze link trouwens gevolgdwaar je ong halweg kan kijken naar oa high iso foto's van oa de G9? 400 Iso is nu niet echt hoog
          Is the Canon EOS Rebel XSi / 450D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
          Last edited by aikesv; 4 mei 2008, 20:34.

          Comment


          • #20
            Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
            pfff, 1 van de eerste spreekt over zijn 10D, goede camera (heb die ook) maar toch a redelijk "oud". Verschillende mensen die ik ken hebben nu een 400d gekocht, goede prijs daar het een "oud" model is. Ik heb er eens mijn externe flits opgezet na een aantal weken en het gevolg is dat ze er alletwee nu ook 1 hebben, is een onmisbaar accesoire voor binnen, lekker indirect flitsen maakt snel een wereld van verschil. En met een 50 1.8 van Canon ben je 90 euro kweet en kan je al veel doen zonder flits. Dat is het voordeel van een dslr, je kan uitbreiden op jouw tempo. Kijk anders eens voor zowel een reflex voor het serieuze werk binnen en een compactje voor in de auto/rugzak. Ik heb bvb ook een fuji F30, compact, goede kwaliteit voor alledag. Tweedehands kan je soms goede dingen vinden voor niet te veel geld. En voor op reis neem ik gewoon beide mee. Mss wat sleurwerk bij het rondtrekken maar goede foto's als beloning en bij het barbezoek het compactje bij de hand.
            Deze link trouwens gevolgdwaar je ong halweg kan kijken naar oa high iso foto's van oa de G9? 400 Iso is nu niet echt hoog
            http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx
            Een gewone compact is geen probleem. Dat zei ik enkele posts herboven ook al. En in uiterste noodzakelijkheid heb ik nog de camera van mijn GSM ook (Nokia N73, 3,2 MP). OK, dat ding zuigt wel als er moet geflitst worden, maar overdag kan het nog best dienen.
            De kwaliteit van die G9 scheelt op de hogere ISO-waarden idd wel erg veel met die van die spiegelreflexcamera's.
            Canon EOS 450D

            Comment


            • #21
              Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

              Echt een mooi ding is de G9 met een zware en 2x zo grote metz flitser er boven op...
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment


              • #22
                Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Als je de rem reeds optrekt bij 1000 euro (wat uw goed recht is natuurlijk) dan denk ik niet dat je echt een Dslr zoekt.....de meesten die een dslr kopen kopen eveneens ... .
                Dit is een misvatting.
                Terwijl het klopt dat wie creatief aan de slag wil, wie flexibiliteit wil, wie de beste kwaliteit wil, ... best een dslr koopt, gaat het omgekeerde niet op.
                De gemiddelde dslr koper heeft niet de ambities van de gemiddelde bezoeker van dit forum. Gezien de lage prijzen van instap-dslr's lijkt me dit ook geen weggegooid geld.

                Comment


                • #23
                  Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  @ KarelVdD,

                  Ik heb talloze compactjes gehad en ik wissel ze nog steeds om de paar maanden. Ik heb me dit jaar al de G9 gekocht en de Panasonic TZ5 heb ik ook al een paar weken. Ik heb daarbuiten 2x een G7, .........

                  Is er veel verschil tussen de G7 en G9 ivm beeldkwaliteit?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #24
                    Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Is er veel verschil tussen de G7 en G9 ivm beeldkwaliteit?
                    Helemaal geen. G9 heeft RAW, dat is het voornaamste verschil. Snelheid beide cameras is eender.

                    Comment


                    • #25
                      Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                      Ik wil toch even iets kwijt over garantietermijnen in Nederland. Wat de camerawinkelier u ook aan broodjes-aapverhalen mag vertellen over 1 jaar garantie; het zal niet juist zijn. Keer op keer wordt daarop in consumentenprogramma's op de Nederlandse televisie gewezen.
                      Ik zou zeggen: voor mij hoeft u geen camera in Nederland te kopen, ik verdien daar geen eurocent aan. Ik vind wèl, wat juist is, is juist en dat geldt hier met name de garantietermijn. Laat u daarover uit de eerste hand deskundig informeren: Consumentenbond bijv.

                      Comment


                      • #26
                        Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichygrue Bekijk bericht
                        Ik wil toch even iets kwijt over garantietermijnen in Nederland. Wat de camerawinkelier u ook aan broodjes-aapverhalen mag vertellen over 1 jaar garantie; het zal niet juist zijn. Keer op keer wordt daarop in consumentenprogramma's op de Nederlandse televisie gewezen.
                        Ik zou zeggen: voor mij hoeft u geen camera in Nederland te kopen, ik verdien daar geen eurocent aan. Ik vind wèl, wat juist is, is juist en dat geldt hier met name de garantietermijn. Laat u daarover uit de eerste hand deskundig informeren: Consumentenbond bijv.
                        Uit deze warrige uitleg kan ik nog niet afleiden wat dan wél de garantietermijn in nl. is.

                        Comment


                        • #27
                          Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                          Ik snap die jongen zijn antwoord eerlijk gezegd ook niet helemaal.
                          Alleszins, op de site van Konijnenberg, staat dat de producten voor België 24 maanden garantie hebben. Redelijk duidelijk, me dunkt.
                          Canon EOS 450D

                          Comment


                          • #28
                            Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                            In Nederland hebben ze nu ook 24 maanden normaal gezien terwijl dit nog niet zo lang geleden 12 maanden was. Alvast zo bij kamera express. Ik denk dat hij dat bedoeld

                            Comment


                            • #29
                              Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                              De bestelling is geplaatst. Het werd een EOS 450D met 18 - 55 mm-objectief met IS. Als accessoires een SD Extreme III 4 GB-geheugenkaart en een cameratasje uit de accessoirelijst van Foto Konijnenberg.
                              Geen 400 D omdat die geen lens met IS heeft (ik haat het als ik een ietwat wazige foto heb door een kleine beweging op het verkeerde moment, en ik ga niet overal een statief meesleuren), maar ook omdat dit toestel op hogere ISO-waarden blijkbaar toch minder scoort dan de 450D en omdat het schermpje van deze laatste groter en helderder zou zijn, al speelt dat een mindere rol. De extra pixels zijn meegenomen.
                              Canon EOS 450D

                              Comment


                              • #30
                                Re: PS G9 vs EOS 400D vs EOS 450D

                                Proficiat met je keuze. Je zal er veel plezier aan beleven, dat weet ik wel zeker.
                                http://www.pbase.com/lubou/some_pics

                                Comment

                                Working...
                                X