Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

materiaal voor een beginner, canon 400D een goede keuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: materiaal voor een beginner, canon 400D een goede keuze?

Ik heb een 350D sinds die uitkwam, en da's een hele tijd geleden. Ik kan me niet voorstellen dat je snel tegen beperkingen aanloopt (ik heb geen 5 of meer fps nodig natuurlijk). Allemaal een kwestie van gewoon worden. Je hebt beter inderdaad goeie lenzen met een 400D dan een 40D met crappy lenzen. Ik dacht dat het hoofddoel toch mooie foto's zijn, en niet hoe groot je camera is en hoeveel knopjes hij heeft. Kan je zowel een 40D als goeie lenzen betalen, dan moet je dat uiteraard doen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Ik denk dat het dan toch een 400D zal worden..

nu zie ik dat de "body" 475euro ofzo kost en de body + kitlens 505euro nu lijkt het me erg stom om voor die 30euro de kitlens niet te kiezen? of ben ik zo mis?

ik kan dan later wel kijken voor een leukere lens

heeft iemand de canon 400D + 18-55 lens nog goedkoper zien staan?

redcoon heeft die dus voor 505+9euro verzending, - 60euro cashback lijkt mij dit een superkoopje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetyoost Bekijk bericht

nu zie ik dat de "body" 475euro ofzo kost en de body + kitlens 505euro nu lijkt het me erg stom om voor die 30euro de kitlens niet te kiezen? of ben ik zo mis?

redcoon heeft die dus voor 505+9euro verzending, - 60euro cashback lijkt mij dit een superkoopje!
        ALs je een kitlens kiest koop dan toch zeker een nieuwere 18-55 IS , optisch gewoon een heel pak beter en de prijs is nu ook weer niet zo hoog !
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

FWIW
          Zojuist de 450D met de 18-55IS kitlens zien staan voor 799 .. Die is dus "ergens anders" voor veel minder te krijgen .. en als instapmodel is deze combo zeker niet slecht .. zie de draad hierover ..

Comment

MIJN raad: ga gerust voor de 400D met de kit-lens (of lenzen -> ik heb een kit gekocht met de 18-55, 55-200 en de BG-3-grip) bij foto Konijnenberg.
            Ik ben ook een beginner en vind dit een prima apparaat!
            En, nu de 450D op komst is vermoed ik dat de 400D wel niet meer in prijs zal stijgen.
            Ik ben er HEEEEEL tevreden mee. Mijn vorige digitale camera was een Canon PowerShot S10 met 2,1mp en daar had ik ook heel wat betere foto's mee dan de 'mindere' namen die met 4 à 6mp kwamen aandraven. Een goed lensje dus!
            En.. eenmaal tevreden over een merk stap ik nog zo vlug niet over.
            Zelfs mijn analoge was een Canon (AE-1). Jammer alleen dat ik de lenzen, flitser enz. niet meer kan gebruiken...
            Dus: 400D vind ik IDEAAL voor een beginner! En gezien de prijs moet je het zeker niet laten!!!

Succes in elk geval met om het even wat je koopt! Ik geef enkel mijn eigen ervaringen mee.
            Groeten,
            Eddy
            Amateur
            Canon EOS 5D Mark III // Canon EF 24-70mm f2.8L II USM // Canon EF 70-200mm f2.8L II IS USM // Canon Speedlite 600EX-RT

Comment

zou ik nog iets kunnen gebruiken van mijn pa's A-1 canon der zitten 2 lenzen bij ene van 135mm en ene van 35-70mm

en ook nog een speedlite 199A

Comment

zou ik nog iets kunnen gebruiken van mijn pa's A-1 canon der zitten 2 lenzen bij ene van 135mm en ene van 35-70mm

en ook nog een speedlite 199A
                Neen, (bijna) niet te gebruiken op Canon EF.
                Zoek op dit forum onder FD lenzen.

DPaul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
                X