Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zoveelste welke camera (sony alfa 100/200 of Fuji f100fs)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De zoveelste welke camera

ik vind de plaatsing van de knoppen gewoon redelijk vervelend
    ik heb met dit toestel geen aangename workflow, wat iets puur persoonlijk is uiteraard. ik zou ook graag wat meer megapixels zien en IS. dit zijn dus de voornaamste redenen waarom ik van toestel wil veranderen.

op het moment zijn er voor mij 2 opties:
    - sony alfa 100/200
    - fuji s100fs

van beide vind ik prachtige foto's terug en het gemak van 1 lens voor alles voor een schappelijke prijs + nog meer features doen mij meer naar de fuji neigen. ook lees ik overal dat deze het helemaal nog niet zo slecht doet op hoge iso's en dat sony kenmerkend is voor iets mindere prestaties op hogere iso's ...

what to do what to do
    500px

Comment

Re: De zoveelste welke camera (sony alfa 100/200 of Fuji f100fs)

Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      bv het veranderen van iso etc,
      Dit begrijp ik niet, knopje induwen en draaien, de D70 is één van de makkelijker te bedienen camera's omdat er nog veel knopjes opzitten.

en hoe zit het met iso's op dslrs?
      je hebt een dslr, dus het antwoord weet je.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dit begrijp ik niet, knopje induwen en draaien, de D70 is één van de makkelijker te bedienen camera's omdat er nog veel knopjes opzitten.

Inderdaad, dit zat toendertijd op mijn D50 ook, en ik weet eingenlijk niet zeker of ik dat makkelijker vond dan die 3knops paddestoel op mijn D200.

Nu snap ik het nut van die image quality knop ook niet eing, hoevaak heb je dat nu nodig tijdens het schieten?
        Had daar een zelfkiesfunctie aangehangen waar je alles aan kunt koppelen ipv keuze tussen 5 dingen.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

een ander merk dat me ten zeerste intresseert is sony, maar hiervan lees ik overal dat het schermpje op de a200 heel erg slecht de foto's weergeeft...
          tussen de andere modellen zie ik weinig verschil dus dan zou ik voor de a300 gaan in dit geval.
          of misschien is het een goed idee om een sony alfa 100 tweedehands op de kop te tikken (al heeft deze veel last van ruis op hoge iso's heb ik gelezen?)
          Er zijn er hier ondertussen genoeg die een a100, a200, a300 of a350 hebben. Ga ze eens proberen bij iemand thuis of via de winkel en kijk of ze aan je verwachtingen voldoen.
          (Wat ik trouwens ook nog steeds een steengoede dslr vind (en tegenwoordig voor geen geld te koop) is de 7D. Qua ergonomie zijn er weinig of geen toestellen die daar aan kunnen tippen.)

Wat lcd-scherm betreft: ik heb in elk geval bij de a100 absoluut geen probleem om de kwaliteit van een foto te checken, en het scherm van de nieuwere a200 zal wel minstens even goed zijn.
          Bij de a700 zit je wat dat betreft natuurlijk wel in een andere klasse (net als bij Nikon's D300 trouwens), maar de prijs is er dan ook naar...

Succes met je keuze !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Re: De zoveelste welke camera

ik vind de plaatsing van de knoppen gewoon redelijk vervelend
            ik heb met dit toestel geen aangename workflow, wat iets puur persoonlijk is uiteraard. ik zou ook graag wat meer megapixels zien en IS. dit zijn dus de voornaamste redenen waarom ik van toestel wil veranderen.

op het moment zijn er voor mij 2 opties:
            - sony alfa 100/200
            - fuji s100fs

van beide vind ik prachtige foto's terug en het gemak van 1 lens voor alles voor een schappelijke prijs + nog meer features doen mij meer naar de fuji neigen. ook lees ik overal dat deze het helemaal nog niet zo slecht doet op hoge iso's en dat sony kenmerkend is voor iets mindere prestaties op hogere iso's ...

what to do what to do

Meer als goede ervaring met de Fuji S100fs! Wat een camera "wow"!!!

Zie de "testen"! Google maar eens! En............ vergelijk maar eens!

Het antwoord kan dan "snel" Fuji worden!

Succes!

Jos

Comment

Working...
            X