Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Canon 40D: hot pixel!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

    Waar een mens al niet van wakker ligt.

    Toen ik de 1e foto van mijn L10 bekeek, waren er met de raw software van panasonic ook een paar rode puntjes te zien. Identiek de zelfde RAW file in Lightroom of Bible Pro vertoont echter geen rode pixels.
    Tevens is er een optie om pixels te remappen. Volgens de handleiding doe je dat ook best om het jaar.

    Wat is 1 pixel op 10.000.000? Zelfs 10 pixels op 10.000.000 is nog maar 0,0001%. Gebruik de juiste software en je ziet er NIKS van.

    Zolang je prachtige foto's kunt trekken, is er geen reden tot klagen. Want voor zover ik weet, zijn de foto's toch nog steeds hetgene waar het om draait.
    Canon 450D

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

      In vervolg zal ik eens de volledige foto posten ipv een crop, dan zou je direct zien dat het toch ferm opvalt.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

        ALLE camera's hebben hotpixels.
        Ze zijn gewoon softwarematig uitgeschakeld zodat je ze niet ziet. De hotpixels krijgt de waarde van de naastliggende goed werkende pixel.
        Dat op een ccd of cmos van 6 of 10 miljoen pixels alle pixels goed zijn is onmogelijk.
        Je moet met je camera naar de invoerder gaan en ze zullen je gratis die hotpixel uitschakelen. Ik heb dat destijds met mijn Nikon D100 ook gedaan. Is 2 minuten werk als je naar de invoerder gaat.


        groetjes



        Luc

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe Canon 40D: hot pixel!

          Met een recente Canon DSLR is het voldoende om even de sensor te reinigen.
          Dat is ook gratis.

          Maar alleen de meest opvallende hot pxiels worden uitgeschakeld.

          En het verschil tussen een nieuwe sensor en een sensor van een jaar oud, zeker op hoge ISO, is soms heel groot.

          Ik heb ook wel de indruk dat dit probleem de laatste jaren niet echt beter is geworden.

          Jan.

          Comment

          Working...
          X