Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huur camera voor trouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huur camera voor trouw

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Dat zie ik toch niet echt goed zitten.
    Imo zal je dan vrij veel onscherpe foto's hebben, niet zozeer omdat de poppetjes bewegen maar omdat de fotograaf zijn toestel niet kan stil houden.
    Indirect flitsen in een kerk. Ofwel bedoel je met een diffuser of anders. Al een gezien hoe hoog een kerk, zeker rond het altaar, is? Van dat indirect flitsen zal niet veel op de foto komen denk ik.
    YMHO
    Hubert

Ik flits altijd in een kerk met de dome op de flits, dit is eigenlijk niet echt indirect, maar geeft toch een mooi zacht licht. En die trage sluitertijd zorgt er dan voor dat er voldoende belichting is in de achtergrond, zodat het geen "echte" flitsfoto's zijn. De scherpte van het onderwerp wordt bepaald door de flitsduur, en die is zeer kort. Het is een kwestie van wat spelen en oefenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Ik flits altijd in een kerk met de dome op de flits, dit is eigenlijk niet echt indirect, maar geeft toch een mooi zacht licht. En die trage sluitertijd zorgt er dan voor dat er voldoende belichting is in de achtergrond, zodat het geen "echte" flitsfoto's zijn. De scherpte van het onderwerp wordt bepaald door de flitsduur, en die is zeer kort. Het is een kwestie van wat spelen en oefenen.
      Ok, dat is inderdaad niet indirect flitsen. Meer als een soort omni-bouncer maar dan versterkt. Dan klopt het plaatje wel.
      Zo een lightsphere of een dome van Gary Fong ontbreekt feitelijk nog in mijn tas.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        met het risico offtopic te gaan -
        Door kort te flitsen bevries je het beeld (kortbij) en de lange sluitertijd zorgt voor de algemene belichting van de foto (achtergrond). In theorie kan ik me daar iets bij voorstellen - ben toch benieuwd naar een praktijkvoorbeeld. Hoe zit dat met schaduwen, reflectie in de ogen, bewegingsonscherpte. Ik denk hierbij nl. altijd weer aan die (lelijke) flashy discotheek-foto's...
        Heeft iemand toevallig een geslaagde en niet-geslaagde foto om dit wat verder toe te lichten? Ik vind dit heel interessante materie...

Comment

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt. Op het nippertje om nog van de cashback te genieten heb ik mij een 40D, de EX430II en een Gary Fong diffuser besteld! Ondertussen heb ik de camera al 10 dagen en ben vrolijk aan het experimenteren (en nog een dikke maand te gaan voor de trouw...). De 20D ga ik dan gebruiken als tweede camera.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de camera, na jaren gebruik van een 20D! Ook de flitser en diffuser bevallen me, maar dat gaat nog wat oefening vragen...

Een testshotje (ok, niet meteen een trouwfoto...) met de 40D, flits met diffuser, 50mm f/1.4 en 25mm extension tube:

Groeten,
          Koen
          Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
          http://www.koenvangorp.be

Comment

Komt wel goed denk ik

Comment

Working...
            X