Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zit hem 't verschil ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar zit hem 't verschil ?

ff schetsen ga mij eerstdaags een Sony Alpha 300 aanschaffen...
    Ben nu nog ff opzoek waar ik hem voordelig vandaan kan halen.

Bel met vriend konijn en vraag hem om de leveveringsperiode van bovenstaand toestel...oh, is al sinds begin deze maand in bestelling bij leverancier.Toestel is bijna niet te bekomen voor de Belgische markt...hou onze website in de gaten, daar kan je dan zien wanneer deze in stock komt...tot nu toe nog steeds niets.

Dan maar rondkijken via de sonycenters...te Leuven bvb. op voorraad...alleen de prijs is 125,00€ duurder dan bij konijn...ff liggen kletsen langs de telefoon...is voorradig,en indien uitgeput in de winkel is deze binnen drie dagen terug op stock via bestelling leverancier.

Vandaag in de Makro Machelen geweest...alpha 300 voorradig...100,00€ duurder dan bij konijn...zelfde verhaal als in Leuven...indien 't betreffende toestel tijdelijk niet verkrijgbaar is.Binnen de week leverbaar.

Nu waarom ?...is dit toestel via de normale winkelketens te bekomen, welliswaar +/- 100,00 € duurder dan bij konijn...waar deze al weken in bestelling bij leverancier is.

Is er een verschil in kwaliteit van identieke cameras?
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Re: Waar zit hem 't verschil ?

't Hele verhaal sluit je af met nogal onverwachte vraag.
    Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
    Is er een verschil in kwaliteit van identieke cameras?
    Als er verschil in kwaliteit zou zijn, zijn ze dan nog identiek?

Comment

Je snapt toch wat ik bedoel zie ik...in de kleinhandel, camera binnen de week opnieuw leverbaar, bij konijn al drie weken in bestelling...camera is bijna niet te verkrijgen... prijsverschil +/- 100,00€ ...vreemd?

Comment

Je snapt toch wat ik bedoel zie ik...
        Waar zie je dat aan dan? Want ik snap het echt niet.

in de kleinhandel, camera binnen de week opnieuw leverbaar, bij konijn al drie weken in bestelling...camera is bijna niet te verkrijgen... prijsverschil +/- 100,00€ ...vreemd?
        Ja, misschien raar maar ik zou het niet gaan zoeken in kwaliteitsverschillen binnen 1 type camera. Dat vind ik namelijk ook raar.

Comment

Ik ga ervan uit dat een bestelling leverancier zowel voor konijn als die v/d andere winkels langs dezelfde hoofdleverancier moet...waarom dan die leverings -en prijsverschillen ?

Comment

Ik ga ervan uit dat een bestelling leverancier zowel voor konijn als die v/d andere winkels langs dezelfde hoofdleverancier moet...waarom dan die leverings -en prijsverschillen ?
            Nogmaals, ik weet niet waarom ze bij KB niet binnenkomen. Het prijsverschil daarentegen vind ik wel verklaarbaar. Heb je trouwens wel eens vaker de prijzen van produkten via internet vergeleken?

Maar je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom je het zoekt in kwaliteitsverschillen. Denk je dat die van de duurdere zaken beter zijn, en daarom een hogere prijs hebben? Of juist die van Konijnenberg en zijn ze daarom sneller uitverkocht en duurt het langer om ze bij te maken?

Comment

Neen...ik stel mij alleen maar de vraag waarom ?
              't Prijsverschil, daar kan ik nog inkomen, maar de beschikbaarheid, dat roept bijmij vragen op...maar nogmaals ik stel alleen maar de vraag op een forum, ik beticht niemand.
              Ik had graag deze camera aangekocht via Konijnenberg (omwille v/h prijsverschil)...nu zal ik toch maar naar het sony-center gaan dit week-end.

Comment

Neen...ik stel mij alleen maar de vraag waarom ?
                Nee, je stelde de vraag of er kwaliteitsverschillen zijn bij identieke camera's, hetgeen per definitie al niet kan.

Misschien krijgt Konijn wel alleen maar grote korting bij de leverancier als ze er bijv. 500 in een keer afnemen en zijn er maar 120 daar in voorraad. En kleinere bestellers kunnen er dan makkelijk 10 geleverd krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Nee, je stelde de vraag of er kwaliteitsverschillen zijn bij identieke camera's, hetgeen per definitie al niet kan.

Misschien krijgt Konijn wel alleen maar grote korting bij de leverancier als ze er bijv. 500 in een keer afnemen en zijn er maar 120 daar in voorraad. En kleinere bestellers kunnen er dan makkelijk 10 geleverd krijgen.

Bwa komop hey, niet blijven zagen he.
                  Ik begreep hem meteen en hij heeft het later nog , het gebeurt bijv met laptops veel dat er een speciaal uitgekleed type speciaal voor MM en dergelijke zaken gemaakt word.
                  Staat gewoon hetzelfde typenummer bij als het volledig gevulde exemplaar.
                  Vind het dus niet zo raar dat deze vraag gesteld word.
                  Nee deze zijn niet identiek, maar ja, je moet wel goed kijken en zoeken af en toe om de verschillen te ontdekken.
                  Het enigste verschil wat je vanop 100m ziet is de prijs, dat willen ze wel laten weten.

Idd je laatste stelling klopt 100% van de korting.

Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                    Sorry maar ik blijf benieuwd welke van de twee dan de hoge kwaliteit zou leveren.

Speciale versies van cameramodellen, nog nooit van gehoord.

Comment

Bij Foto Rubens (en dan ook studio 73) staat hij maar luttele 15 euro duurder dan bij KB.... (645 euro). Of hij op stock is weet ik niet.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                        Ik begreep hem meteen en hij heeft het later nog , het gebeurt bijv met laptops veel dat er een speciaal uitgekleed type speciaal voor MM en dergelijke zaken gemaakt word.
                        Staat gewoon hetzelfde typenummer bij als het volledig gevulde exemplaar.
                        Vind het dus niet zo raar dat deze vraag gesteld word.
                        Nee deze zijn niet identiek, maar ja, je moet wel goed kijken en zoeken af en toe om de verschillen te ontdekken.
                        Het enigste verschil wat je vanop 100m ziet is de prijs, dat willen ze wel laten weten.

Idd je laatste stelling klopt 100% van de korting.

Greetz rich
                        Dit soort zaken gebeurt idd vrij frequent, maar een computer is nog altijd iets anders dan een camera. Bij een computer levert men gewoon een kleiner softwarepakket of anders bestuursysteem en dat verhaald zich al direct in de prijs. Maar als je het "uitgeklede" model naderbij bekijkt, dan zie je dat er vaak aan het typenummer dat het dure (full option) model ook draagt, een toevoegsel is bijgezet. 1000M ipv 1000
                        Ik weet dat de eerder vernoemde warenhuizen vaak hun bestellingen via Duitsland en Frankrijk doen, maar dan in deze hoeveelheden dat ze de prijs sterk kunnen drukken en de winstmarges groter worden. soms is zo'n toestel goedkoper, soms duurder. Maar ik een feit is dat een Sony center meestal duurder uitvalt dan als je hetzelfe in de Fnac of de Media Markt/Saturn haalt.

Bij een camera zou ik het eerder in de accesoires gaan zoeken en dan nog, er wordt op de dag van vandaag al niet meer bij leveranciers in datzelfde land beseld, maar bij een leverancier die het goedkoopste is en als dat nu een Duitse leverancier is, dan zullen ze daar hun bestelling plaatsen.
                        Ook bestaat er nog een fenomeen als parralelimport en daar wordt dan ook vaak gespeeld met boekhoudkundige truukjes en zo kan je al vrij gemakkelijk een toestel goedkoper aan gaan bieden.

En wat betreft de kleinere fotozaken (de kleine zelfstandige maw), deze bestellen vaak hun materiaal met andere kleine fotozaken, een soort van groepsaankoop zeg maar, dat verhaalt zich ook direct in de prijs en daarom zijn sommige kleine fotozaken wat goedkoper in bepaalde zaken.

Soit, als het echt om een zelfde toestel gaat, dan ben ik er vrij zeker van dat er geen kwaliteitsverschil in zit en kapot gaan gaan ze altijd, de een wat sneller dan de andere...
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Ik vraag mij af of dit te wijten is aan de klassieke? toevoerlijnen van Sony ??

Ik heb indertijd een Sony H1 P&S gekocht en later een H5 en dat was hetzelfde verhaal .. 2 tot 3 maand na de aangekondigde beschikbaarheidsdatum bleken er maar mondjesmaat toestellen geleverd te worden in de handel en dan soms maar met 1 of 2 stuks tegelijk ... ik kocht die destijds rechtstreeks bij de invoerder en zelfs dan was de zogezegd "direct leverbaar" termijn te verstaan als "5 weken wachten op levering" wegens eigenlijk niet beschikbaar
                          FWIW

Comment

Het is ook wel zo dat die 2 anderen zeggen dat ze binnen de week leveren. Daarom is dat dan nog niet effectief zo snel.
                            Zij zeggen dat vermoedelijk omdat ze doorgaans die bestelling een week later krijgen, maar als Sony een leveringsprobleem heeft met een type camera dan zullen zij daar misschien ook last van hebben.

Een verder verschil is dat Konijn koopt alles via de Nederlandse vestiging aan en die andere waarschijnlijk via een Belgische importeur.

Ik heb het nog nooit gehoord bij camera's maar bij veel andere toestellen hebben fabrikanten vaak verschillende producties van hetzelfde toestel. De ene gebruikt minder robuuste componenten dan de andere en daarom is er een prijsverschil. Als voorbeeld ergens in dat ding zit er wel een weerstandje in. Dat kost normaal niet veel, maar als je kwaliteit wilt en een weerstand wilt die zijn waarde 100% garandeerd in alle temperaturen en deze aan weet te houden voor 10 jaren dan kost die 10x duurder dan dezelfde weerstand die 10% van de verwachte weerstandswaarde mag afwijken en maar 3 jaren.... Dus een camera bouwen met iets slechtere componenten kan hem wel verschillende % goedkoper maken.

En ketens zoals Makro, Saturn en Mediamarkt kopen ook vaak refurbished toestellen. Dat zijn toestellen die terug geracht werden wegens ergens een defectje, die dan worden aangepast en terug verkocht. Maar aan een lagere prijs. Je krijgt wel weer 2 jaren garantie, maar is het hetzelfde??? Zie het een beetje zoals een directiewagen.

Zo'n refurbished of anders geproduceert toestel kan je doorgaans niet echt onderscheiden. Soms is het type nummer net iets anders.
                            Vb: de Sony 350 met kitlens heeft normaal de code: DSLR-A350K
                            Een winkel zou wel eens een DSLR-A350Ka kunnen aanbieden. Dan zie je aan de code dat dit om een licht afwijkend toestel gaat.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                            X