Sinds geruime tijd ben ik aan het uitkijken naar een spiegelreflex camera. Momenteel bezit ik een fuji 6500 fx (bridge-)camera die heel goed werkt maar die s'nachts (onderbelicht) vrij slechte fotos neemt.
Omdat ik veel op reis ga zoek ik een camera die:
- gemakkelijk in gebruik is
- redelijk op auto werkt
- niet te groot is
- met lens 18-200 mm of 28-300 mm werkt
- niet overdreven in totaal-prijs +/- 800 euro
Ik vind een mooie foto op reis echt heel belangerijk maar ben niet op zoek naar "perfecte" foto's.
Ik denk dat voor mijn vereisten de volgende camera's in aanmerking komen:
- nikon d60
- canon eos 400d
Als lens dacht ik aan een sigma of tamron lens 18-200 mm (of toch beter 28-300 mm?)
Deze bestaan met en zonder OS (optical stabilizer) het prijsverschil bedraagt 100 euro is dit de moeite?
De sigma lenzen zijn ook iets duurder dan tamron lenzen zijn deze beter?
Het goedkoopste pakket dat ik vind is de canon eos 400d (499-60 euro actie) + lens Tamron AF 18-200mm F:3.5-6.3 XR Di II (305 euro) = 744 euro.
Of is dit maar een matige aankoop?
Een hoop vragen dus hopenlijk kan iemand mij wat advies geven!
Omdat ik veel op reis ga zoek ik een camera die:
- gemakkelijk in gebruik is
- redelijk op auto werkt
- niet te groot is
- met lens 18-200 mm of 28-300 mm werkt
- niet overdreven in totaal-prijs +/- 800 euro
Ik vind een mooie foto op reis echt heel belangerijk maar ben niet op zoek naar "perfecte" foto's.
Ik denk dat voor mijn vereisten de volgende camera's in aanmerking komen:
- nikon d60
- canon eos 400d
Als lens dacht ik aan een sigma of tamron lens 18-200 mm (of toch beter 28-300 mm?)
Deze bestaan met en zonder OS (optical stabilizer) het prijsverschil bedraagt 100 euro is dit de moeite?
De sigma lenzen zijn ook iets duurder dan tamron lenzen zijn deze beter?
Het goedkoopste pakket dat ik vind is de canon eos 400d (499-60 euro actie) + lens Tamron AF 18-200mm F:3.5-6.3 XR Di II (305 euro) = 744 euro.
Of is dit maar een matige aankoop?
Een hoop vragen dus hopenlijk kan iemand mij wat advies geven!
Comment