Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 of D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D60 of D80

Oorspronkelijk geplaatst door phoane Bekijk bericht
    Na al jullie overtuigde meningen wordt het een met zekerheid een Nikon D80. Ik kijk al uit naar mijn aankoop (bij konijnenberg of redcoon). ben wel nog wat aan het twijfelen tussen de 16-85mm en de 18-200mm. Nu gaat mijn voorkeur lichtjes uit naar de 16-85mm (betere scherpte en beter gebouwd). Al zit ik wat in met het bereik (85mm <-> 200mm).

Ik zal mij deze aankoop met welke lens het ook wordt sowieso niet beklagen!
    neem de 18-200 NIET !!!!
    ik spreek uit ervaring (sigma 18-200),splits je bereik op, daarvoor dient tenslotte nog altijd een dslr......

(blijf altijd af van die megazooms)

mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      neem de 18-200 NIET !!!!
      ik spreek uit ervaring (sigma 18-200),splits je bereik op, daarvoor dient tenslotte nog altijd een dslr......

mvg
      glenn
      Die Nikon 18-200 is wel een klasse beter dan de Sigma hoor.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Die Nikon 18-200 is wel een klasse beter dan de Sigma hoor.......

Inderdaad maar de combinatie van de 16-85VR en de 70-300VR is ook een hele goeie om toch met 2 lenzen een groot bereik te hebben. Het is uiteraard geen lichtsterk glas maar dan zit je voor dat bereik nog wel met een ander prijskaartje.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Nog eens een vraagje over de 16-85mm of 18-200mm: Als ik in Zweden en Noorwegen mooie landschapsfoto's van de bergen en de meren wil trekken, ben ik dan beter af met de groothoek van de 16mm (<-> 18mm) of speelt dit hier totaal geen rol? Dus m.a.w. welke lens is hiervoor geschikt, al wordt de lens niet enkel hiervoor gebruikt natuurlijk.
          Nikon D80 + 18-200 VR

Comment

Die 2mm zal niet het grootste verschil maken voor algemene landschappen, maar hou rekening met de distortie van de lenzen. In de lage mm is dat meest uitgesproken en de 16-85 is een van de beste lenzen (minste distortie) en de 18-200 een van de slechtste in z'n categorie (hoge barrel distortie)
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De kans is groot dat ik zal gaan voor de 16-85mm. Iemand een interessant adresje om deze lens met de Nikon D80 te kopen?
              Nikon D80 + 18-200 VR

Comment

fotokonijnenberg, topfoto, geheugenkaart: met alle drie alleen maar goede ervaringen gehad. Bij Topfoto in Duitsland spreekt men trouwens Nederlands ook, zelfs aan de telefoon, toen ik mijn beste Duits bovenhaalde

Comment

Hallo

Ben verleden jaar naar Noorwegen geweest. Trip van 8 dagen met de Hurtigruten langs de fjorden. Zo'n 750 foto's genomen met mijn D80 met een Nikon 18-200 VR en een Tokina 12-24 F4.0.

Die 18-200VR van Nikon is een echt 'praktische' lens omdat je op excursies etc altijd het nodige bereik hebt (geen tijd om de ganse tijd van lenzen te wisselen ...). En die vignettering en andere zogenaamde nadelen van megazooms vallen uiteindelijk nog best mee. Maar fotografeer altijd in RAW !
                  Dan kun je achteraf nog gemakkelijk croppen en de nodige correcties toepassen.

Mijn primelenzen (allemaal met vaste brandpunt afstand) blijven voor 99,5 % in de kast liggen. Enkel thuis gebruik ik ze. Wanneer ik veel tijd heb.

Maar bijna nooit op verplaatsing.

En inderdaad, voor 100 Euro verschil MOET je een D80 kiezen ipv een D60.
                  Vergeet niet dat de D80 bovendien een vast schermpje heeft bovenop de body waar je permanent de belangrijkste parameters van je camera kunt aflezen. Ik zou nooit met de D60 willen werken, enkel en alleen omdat dit schermpje ontbreekt. Dit is echt een nadeel !

Groetjes

Marc
                  NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Ik heb nu een Nikon D50. Ik Zou mij graag een D60 aanschaffen. Wat kan ik vragen voor die D50 verkoop. Hij is twee jaar oud en ik heb ongeveer 5000 foto's getrokken. Het toestel is in goede staat.
                    Groetjes
                    Krisje

Comment

in dit geval zeker voor de d80 gaan.

en wat de 18-200 betreft.
                      dit is zeker geen slechte lens hoor.
                      neem dat nu maar van me aan.
                      ok je moet mss wat contrast bijsteken in je foto's.
                      en uiteindelijk ga je toch beter glas kopen en dan hou je de 18-200 puur als candit wandellens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikke_006 Bekijk bericht
                        Qua lens: 18-200: goeie all rounder, veel goeie reacties gehoord, is naar het schijnt een lens die je nooit meer weg doet.
                        Dat lijkt dan toch niet te kloppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                          als je ze niet meer gebruikt om op reis te gaan ed dan kan je ze beter verkopen.
                          als je puur modellen fotografie doet en je hebt een 24-70 dan heb je idd geen nood meer aan de 18-200

bij mij is deze lens een blijvertje. omdat ze me veel voordelen bied.
                          + het is een goede instapper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krisje20 Bekijk bericht
                            Ik heb nu een Nikon D50. Ik Zou mij graag een D60 aanschaffen.
                            Wat denk je erop vooruit te gaan met de d60?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              4 miljoen kleine redenen
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Hehe, dat lijkt me de zinnigste opmerking in dit topic tot nu toe

Comment

Working...
                                X