Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Digitale Camera ????????????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke Digitale Camera ????????????

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    In de test bij dpreview wordt die vergeleken met de Canon G9, en de Canon is toch de betere van de twee.

    Black B@ndit , wat is er daar nu van waar ? Lees de hieronder geschreven reviews:

    rotje_plof: !!!!WAARSCHUWING!!!!
    Zoals ik in mijn review van 19-11-2007 al had geconstateerd, waren op mijn
    opnames met de G9 heldere vlakken soms omgeven met een oranje schaduw. Een
    beeldfout die al zichtbaar werd bij een afdruk op A4 formaat. Zowel de
    winkelier als ook Canon waren van mening dat het hier om een ernstige afwijking
    ging. Er was sprake een extreme vorm van chromatische aberratie. (Een
    lens-fout) . Voor de winkelier reden om mij een nieuwe G9 mee te geven.
    Helaas. Ook de tweede camera vertoonde dezelfde afwijking. Bovendien had het
    lcd-scherm van dit exemplaar heel erg veel last van backlicht. Canon sprak van
    een zeldzaam toeval en vroeg mij de camera ter reparatie op te sturen. Van dit
    aanbod heb ik geen gebruik van gemaakt. Ik heb de camera terug gebracht en m’n
    geld teruggekregen.
    Na wat speurwerk op internet, werd mijn vermoeden bevestigd, dat het probleem
    met de G9 helemaal niet zo’n uitzondering was.
    Mijn advies aan iedereen die de camera al heeft aangeschaft: zoom in op
    contrastrijke delen van je opnames zoals dakranden, goten en kozijnen . Als
    daar een oranje randje zichtbaar is, neem dan contact op met Canon. (Prima
    helpdesk!)
    Een illustratie van de afwijking is als volgt te zien: Zoek op het woord
    “waterspecht”.
    Klik op de bovenste link en ga vervolgens naar “Powershot G9 sample pictures”
    Selecteer daar de opname met het bruggetje en de molen. Klik op deze thumbnail
    en dan nog eens op de foto voor de volle resolutie. Zoom in op de railing van
    de brug waar duidelijk een oranje schaduw te zien is.

    Ik hoop dat het om een kinderziekte van de G9 gaat. Misschien probeer ik het
    over een half jaar nog eens want ik vond het een fantastische camera



    rotje_plof: Dit weekend een G9 aangeschaft. Oppervlakkig gezien is de kwaliteit van de foto's zeer goed. Scherp van rand tot rand, zeer goede belichting, goede kleuren. Foto's met flits zijn ook prima. De veelgehoorde klacht dat ook bij de lagere iso-waarden veel ruis zichtbaar is, kan ik niet bevestigen Er is echter wel een ander opvallend negatief verschijnsel, waardoor ik overweeg de camera terug te brengen naar de winkel.
    Op de rand van delen met verschillend contrast is vaak een rood-paase schaduw waarneembaar. Weliswaar wordt dit pas zichtbaar als wordt uitvergroot naar A4 of groter, maar andere camera's waarmee ik dezelfde foto's onder de zelfde omstandigheden heb genomen hebben dit verschijnsel niet. Ik ben er ook niet zeker van dat dit het zg "purple wringing" is.
    Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring en of ik er doormiddel van instellingen verbetering in kan brengen.




    Rients: Beste Mario, dit is een algemeen probleem van compact camera's, of beter gezegd van camera's met een relatief kleine sensor. De G9 heeft dan ook nog eens 12MP op de sensor waardoor het probleem toeneemt (de sensor is daarentegen voor een compact redelijk groot).




    mario hooglander: Nog 1 maal over de G-9...
    Met zeer veel verwondering bekijk ik de tot nu toe geplaatste reviews.
    Ik respecteer ieders mening, maar de crux van het verhaal is...de zeer stijle contrast-omvang !!!

    Ik heb niemand daar over gehoord...

    Prima met gematigd daglicht...maar zodra je fotografeert met hoge lichten en schaduwpartijen...uitgevreten delen en partijen...dag,dag beeld !

    Laten we niet eens praten over 'menglicht'!

    Kortom, hij ligt hier....en wordt niet gebruikt, helaas.
    Ik heb er geen goed woord voor over...zeker als Canon stelt dat dit 'ding' bruikbaar is voor Pro gebruik.

    Canon is alles waar ik mee werk, meer dan uitstekende producten...maar dit is een misfit.

    Als iemand een oplossing weet, graag...
    Tja B@ndit , je zou voor minder gaan twijfelen he

    Nog één vraagje , wat denk je van de Sony Cybershot DSC V 3 . ???

    Zal tussen de Nikon P5100 en de Sony DSC V3 gaan , maar graag u mening aub. lees vooral de review hierboven ivm de G9.

    Grt,

    Beginnerke & Karin.

    Comment


    • #17
      Re: Welke Digitale Camera ????????????

      Ik heb hier nog geen extreme CA gezien, en als je zoveel mogelijk detail in de lichte delen van een foto wil, dan moet je zeker géén compact kopen.
      Geen enkele compact kan goed om met sterke contrastverschillen, bij zonnig weer zal er dus altijd wel ergens een vlekje uitgebrand zijn. Ook bij een DSLR kan dat gebeuren.
      Maar ik ben er zeker van dat ik met elke compact wel CA (purple fringing) kan uitlokken, een ander merk kopen is dus ook geen oplossing. Met een DSLR heb je minder last van CA als je heel goede (dure) lenzen gebruikt, maar het is geen garantie dat er nergens in de foto ooit wel eens een paars (blauw, roze...) randje te zien is.

      Hier op het forum zijn er verschillenden die een G9 gebruiken, en ik heb hier nog niets gezien van de problemen waar ze daar in dat forum mee te maken hebben.

      Volgens dpreview is de kwaliteit van de lens van een G9 beter dan die van een Nikon P5100, waarschijnlijk heeft die dan nog net iets sneller last van CA.


      Is het mogelijk om niet telkens zo'n lange stukken te kopieren uit één of ander forum? Het duurt veel te lang om dat allemaal te lezen, en waarschijnlijk zal je daardoor veel minder reacties krijgen op je vragen.

      Ik denk trouwens dat je een camera zoekt die niet bestaat. Je vraagt zaken die geen enkele fabrikant op dit ogenblik kan leveren.
      Geen enkele fabrikant kan op dit ogenblik een perfecte camera maken, die helemaal geen last heeft van uitgebrande delen, waarmee je nooit enige vorm van CA op de foto's ziet, met een superscherpe en lichtsterke lens die heel snel scherpstelt, die perfect presteert op de hoge iso-waarden, en die dan ook nog eens niet te duur is...

      De eerste fabrikant die zo'n camera op de markt brengt, die zorgt er in één klap voor dat alle concurrentie uitgeschakeld wordt.
      Last edited by Black B@ndit; 17 april 2008, 19:31.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Welke Digitale Camera ????????????

        Nikon 5100

        Heb ze alle twee nikon en canon nikon P5100 super toestel canon trouwens ook
        De twee enige grote verschillen zijn volgens mij hun enige nadeel
        wat kan doorwegen
        Nikon iets beperkt in zoom
        Canon iets te groot tegenover de Nikon om in je zak te steken
        Voor de rest alle twee super
        Niet twijfelen

        Comment


        • #19
          Re: Welke Digitale Camera ????????????

          @ beginnerke: je hebt gelijk en ook niet...

          Prima met gematigd daglicht...maar zodra je fotografeert met hoge lichten en schaduwpartijen...uitgevreten delen en partijen...dag,dag beeld !
          en dan dacht ik terug aan black bandit: goedkoop automatisch cameraatje en superscherp zonder CA gaan niet samen. Als je die foto met een budget DSLR en kitlens van dichtbij neemt (brandpuntsafstand groothoek), dan heb je ook last van CA. Enne... daar hebben ze software voor.
          Heb even snel wat bijgestuurd aan de foto (en overigens net iets te scherp gezet, maar dat was niet de issue hier): http://www.yourt.be/Tijdelijke/BD/slides/IMG_0513.jpg
          (indien bezwaar haal ik hem wel weg).
          De CA is nagenoeg verdwenen (staat nu wel op 800 * 600), ook op originele grootte.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #20
            Re: Welke Digitale Camera ????????????

            Wat zou u nemen en waarom ???

            Nikon P5100 OF Sony DSC V3

            Waarom is er zo'n groot prijsverschil voor de Nikon P5100 ??? Ik kan wel 20 verschillende verkooppunten aanhalen met telkens een prijs verschil , varierend tussen 250 & 479 euro ???. en toch hetzelfde toestel en toebehoren .

            Beginnerke & Karin

            Ps : Black Bandit , k'heb het kort gehouden he nu

            Comment


            • #21
              Re: Welke Digitale Camera ????????????

              Vroeger had ik een klein compactje dat er met kop en schouders bovenuit stak, en nog steeds heb ik er beelden van opgeslagen staan, en moet ik zeggen dat dit toestelletje fomidabel was, namelijk een Canon PowerShot G5, :
              Ondertussen zitten ze nu reeds aan de G9 dacht ik

              Comment


              • #22
                Re: Welke Digitale Camera ????????????

                Het verschil in prijzen van een compact zit hem meestal in het feit of het een Belgisch c.q. Ned. model is of een zg buitenlands model. Als je bijv. in de USA een P5100 koopt (goedkoper vanwege de dollar) dan heb je in Nederland geen normale garantie.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke Digitale Camera ????????????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                  Het verschil in prijzen van een compact zit hem meestal in het feit of het een Belgisch c.q. Ned. model is of een zg buitenlands model. Als je bijv. in de USA een P5100 koopt (goedkoper vanwege de dollar) dan heb je in Nederland geen normale garantie.

                  Dank aan iedereen , maar heb beslist en het wordt de Nikon P5100

                  THANKSSSSSSSSSSSSSSS

                  Beginnerke & Karin.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke Digitale Camera ????????????

                    Ik was toch voor de G9 gegaan. Ik heb zelf een G9 gehad en ik heb de foto's kunnen vergelijken met een Nikon P5100 ... tja, toch een duidelijk verschil hoor (in het voordeel van de G9 hé ). De P5100 in slechte lichtomstandigheden? => veel succes ermee.

                    En wat betreft de Sony DSC V3 .. is dat geen toestel uit 2004?

                    Snap er soms niks van hoor. Op Google kan je toch veel info vinden als je even zoekt, Pbase.com kan je foto's vergelijken & bekijken van vele modellen, dpreview.com & dcresource.com tonen goeie reviews en op dit forum is een goede zoekfunctie aanwezig? Ik zou me in ieder geval daarop baseren...

                    Toch proficiat met je aankoop want tenslotte moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij koopt hé

                    Comment

                    Working...
                    X