Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in UK?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera kopen in UK?

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
    Ben ik nog niet zo zeker van aangezien ze ginds nog steeds niet in Euros rekenen... Dit is trouwens in deze thread al eens ter sprake gekomen.
    OK, je moet rekening houden met wisselrisico GBP/EUR. Maar dat koers van het GBP gaat niet van vandaag op morgen 10% stijgen tov EUR.

Als je met een creditkaart betaald zal je waarschijnlijk niet de meest gunstige koers krijgen (maar ze is niet slecht).
    je moet meer verzendingkosten betalen want het is internationaal.
    Last edited by JePe; 30 december 2008, 21:47.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
      Ik ga volgende week mijn dochter bezoeken in de Londen en ben ook aan het uitkijken door een vervanger van mijn D70. Ik dacht aan de D300. Nu zie ik bij http://www.camerapricebuster.com/Nik...0_Body_pc.html dat je er een D300 hebt voor 929£. Iemand ervaring met deze winkel?

Groeten
      Marc
      Dag Marc, ik heb deze week ook mijn nikon D300 bestelt in England vanwege de daling van de Briste Pond.
      In totaal heb ik 900£ betaald(=923 euro) inclusief VAT.( BTW)
      Ik heb mijn D300 gekocht in Warehouse Express.
      Als je de D300 koopt moet je zeker zijn dat VAT inbegrepen is, want is sommige winkels is dit niet zo, en kan je nogal bedrogen uitkomen
      mvg gillis

Comment

Ik heb een paar dagen geleden een gebruikte D300 gekocht op ebay.co.uk
        Er waren 800 foto's mee gemaakt
        Camera +18-200VR+extra batterij+afstandbediening +extra garantie +verzendkosten
        Totaal was 1174€
        En ik kan hem zondag in Geel ophalen ,verkoper kwam een weekendje naar Belgie
        Ik weet niet of die 18-200VR de lens is die ik eigenlijk wil hebben ,zoniet verkoop ik hem gewoon op marktplaats (al gauw 350€ waard denk ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Ben ik nog niet zo zeker van aangezien ze ginds nog steeds niet in Euros rekenen... Dit is trouwens in deze thread al eens ter sprake gekomen.
          Mensen toch...je betaalt in de UK en je brengt je camera mee. Vrij verkeer van goederen.
          Indien je bestelt bij een klein winkeltje (en laat opsturen dus), dan moet je de BTW van het land van verzending betalen. indien de winkel waar je bestelt bepaalde omzetbedragen per jaar haalt naar jouw land, dan moet die een aparte BTW-aangifte maken en de in jouw land geldende BTW tarieven hanteren. Googlen op webwinkel en BTW helpt wel...

Waar in de definitieve fase altijd het BTW-stelsel van de leverancier van toepassing zal zijn, is dit in de overgangsfase alleen het geval voor leveringen aan particulieren, niet aan BTW-plichtigen. Er is ook een speciale regeling voor de verkoop op afstand. Vooral ons land was bang dat er nogal wat BTW zou wegvloeien door de postorderverkoop vanuit Engeland. Engeland heeft immers bepaalde afwijkingen kunnen bedingen, waardoor het lagere tarieven kan handhaven voor bepaalde producten. Maar daar wou de Belgische schatkist niet de dupe van zijn. Vandaar dat België bekomen heeft dat, wanneer een leverancier (bvb. een Engelse) meer dan een bepaald bedrag levert in het buitenland (bvb. in België), dan toch de BTW van dat land (België) toepasselijk is. In het algemeen werd de grens in 2001 op 100.000 ECU gezet, maar voor België op 30.000 ECU. da's dus AL JAREN ZO.

4c. welke is de hoedanigheid van de verkrijger?
          gewone belastingplichtige: dit is iedere persoon die overeenkomstig het BTW-wetboek gehouden is tot het periodiek indienen van BTW-aangiften; de BTW is steeds verschuldigd in het land van aankomst van de goederen;
          particulier: dit is de privé-gebruiker;
          vrijgestelde belastingplichtigen: advocaten, geneesheren, scholen…;
          niet-belastingplichtige rechtspersonen: staat, provincie, gemeente…;
          forfaitaire landbouwers;
          vrijgestelde kleine ondernemingen.
          Voor deze laatste categorie van afnemers (gewoonlijk de groep van vier genoemd) moet bovendien nagegaan worden of ze in alle andere lidstaten voor minder dan of gelijk aan 11.200,00 EUR kopen of voor meer dan 11.200,00 EUR. Voor de andere lidstaten ligt deze drempel op:

Duitsland: 12.500,00 EUR
          Finland: 10.000,00 EUR
          Frankrijk: 10.000,00 EUR
          Ierland: 41.000,00 EUR
          Italië: 8.263,00 EUR
          Groothertogdom Luxemburg: 10.000,00 EUR
          Nederland: 10.000,00 EUR
          Portugal: 10.000,00 EUR
          Spanje: 10.000,00 EUR
          Griekenland: 7.337,00 EUR

Zweden: 10.000 EUR

Oostenrijk: 11.000 EUR

Denemarken: 10.000 EUR

Verenigd Koninkrijk: 87.500 EUR.

Voor de nieuwe lidstaten is deze drempel vastgesteld op:

Tsjechië: het equivalent van 10.000 EUR

Estland: 160.000 EEK (Estlandse Kroon), het equivalent van 10.226 EUR

Cyprus: 6.000 CYP(Cyprus pond) het equivalent van 10.226 EUR

Letland: 7.000 LVL ( Letste Lat), het equivalent van 10.778 EUR

Litouwen: 35.000 LTL (Litouwse Litas), het equivalent van 10.138 EUR

Hongarije: geen gegevens

Malta: het equivalent van 10.000 EUR;

Polen: geen gegevens vermeld

Slovenië: het equivalent van 10.000 EUR;

Slowakije: het equivalent van 10.000 EUR.

Voor wat België betreft wordt voor de berekening van deze aankoopdrempel geen rekening gehouden met:

de aankoop van nieuwe vervoermiddelen;
          accijnsgoederen;
          goederen waarvan de levering in de regel vrijgesteld is om bijzondere redenen (onder andere leveringen in verband met internationaal zee- en luchtvervoer);
          leveringen die onder toepassing vallen van de regeling voor de verkopen op afstand naar België;
          leveringen die gepaard gaan met een montage of installatie in België door of voor rekening van de leverancier;
          goederen die in de Lidstaat van vertrek werden onderworpen aan de bijzondere regeling van belastingheffing over de winstmarge;
          leveringen verricht door een particulier, een niet-belastingplichtige rechtspersoon of een kleine onderneming die onder de toepassing valt van de vrijstellingsregeling. De intracommunautaire verwervingen zijn in dit geval niet belastbaar in de Lidstaat van aankomst van de goederen.
          Wordt de aankoopdrempel overschreden dan moet het betrokken lid van de "groep van vier" de intracommunautaire verwervingen die het verricht tijdens dat jaar en in de loop van het volgende kalenderjaar, onderwerpen aan de BTW.

Om te vermijden dat ondernemingen vanuit een lidstaat met een laag BTW-tarief cliënteel in lidstaten met een hoog BTW-tarief met goederen zouden bestoken die zij kunnen leveren met toepassing van dit laag BTW-tarief, werd de regeling van de verkopen op afstand ingevoerd. Deze regeling houdt in dat voor "verkopen met vervoer door de leverancier" vanuit een lidstaat naar particulieren en "met particulieren gelijkgestelden in een andere lidstaat", in principe de regel van belastingheffing in de lidstaat van aanvang van het vervoer toepasselijk blijft. Overschrijdt de leverancier deze verkoopdrempel (in België bepaald op 35.000,00 EUR), dan wordt de plaats van de levering verschoven van de lidstaat van de verkoper naar die van de koper. Merken we op dat een levering slechts onder toepassing van de regeling van de verkopen op afstand kan vallen indien de afnemer een particulier is of een lid van de groep van vier, dat er niet toe gehouden is zijn intracommunautaire verwervingen te onderwerpen aan de B.TW.
          In de andere lidstaten werd deze verkoopdrempel voor verkopen op afstand vastgelegd op:

Duitsland: 100.000,00 EUR
          Finland: 35.000,00 EUR
          Frankrijk: 100.000,00 EUR
          Ierland: 35.000,00 EUR
          Italië: 27.889,00 EUR
          Groothertogdom Luxemburg: 100.000,00 EUR
          Nederland: 100.000,00 EUR
          Denemarken: 35.000,00 EUR
          Portugal: 35.000,00 EUR
          Spanje: 35.000,00 EUR
          Griekenland: 24.065,00 EUR

Oostenrijk: 100.000,00 EUR

Zweden: 35.000,00 EUR

Verenigd Koninkrijk: 100.000,00 EUR

Voor de nieuwe lidstaten is deze grens vastgelegd op:

Tsjechië: het equivalent van 35.000 EUR;

Estland: 550.000 EEK, het equivalent van 35.151 EUR

Cyprus: 20.000 CYP, het equivalent van 34.220 EUR

Letland: 24.000 LVL, het equivalent van 36.952 EUR

Litouwen: 125.000 LTL, het equivalent van 36.207 EUR

Hongarije: geen gegevens vermeld

Malta: het equivalent van 35.000 EUR

Polen: geen gegevens vermeld

Slovenië: het equivalent van 35.000 EUR

Slowakije: het equivalent van 35.000 EUR
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
            Dag Marc, ik heb deze week ook mijn nikon D300 bestelt in England vanwege de daling van de Briste Pond.
            In totaal heb ik 900£ betaald(=923 euro) inclusief VAT.( BTW)
            Ik heb mijn D300 gekocht in Warehouse Express.
            Als je de D300 koopt moet je zeker zijn dat VAT inbegrepen is, want is sommige winkels is dit niet zo, en kan je nogal bedrogen uitkomen
            mvg gillis
            Succes ermee. Daar ga je veel plezier mee hebben.
            Ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik hem daar gekocht heb.
            Alleen jammer dat de pond toen nog zoveel hoger stond.
            Nu is het zo verleidelijk om uit te zien voor mijn volgende aankoop, maar moet ze hier thuis eerst overtuigen.

Groeten
            Marc
            Nikon

Comment

iemand ervaring mee ?

D300 staat daar aan 776 pond met gratis verzending
              de nikkor 18-200 VR staat dan weer duurder dan andere UK-stores
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                http://www.xenosworld.com/index.php

iemand ervaring mee ?

Ik hoop van iemand positieve reacties te horen want de nikon d90 + 18-105 VR kost er maar 553 €

Edit: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30524103
                Site is van oplichters.
                Kon ook moeilijk anders

Comment

Idem: http://szene.digitalkamera.de/forums...1/1877387.aspx

Er zijn ook genoeg betrouwbare aanbieders.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

hier kocht ik:

Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

Comment

Ik heb vandaag in Geel mijn gebruikte Nikon D300 met 18-200VR op gehaald
                      Ding is ongeveer nieuw (800 clicks)
                      Had hem van een Engelsman gekocht die een weekendje in Geel op bezoek was
                      Extra batterij (origineel ) en een afstand bediening zaten erbij
                      Helemaal geweldig (dat goedkope Britse pond)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        http://www.xenosworld.com/index.php

iemand ervaring mee ?

Is dezelfde site als zo dikwijls voordien maar steeds een nieuwe naam (zijn dus bedriegers). Verleden maand is er hier ook een post geweest: Goeie lens? betrouwbare shop? waarin er ook gevraagd werd naar die shop je kunt daar zien dat het om een "fake store" gaat en dus nu ook weer.

Comment

Allemaal goed en wel in het buitenland kopen, ik zou ook de ef 135 f2.0 willen in Engeland kopen (kost bij amazon zo'n 820 euro, bij konijn 1016 euro). Maar wat doe je als je een probleem hebt, wat als ie last heeft van back of frontfocus. Dan gaat het geld beginnen kosten denk ik altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                            Allemaal goed en wel in het buitenland kopen, ik zou ook de ef 135 f2.0 willen in Engeland kopen (kost bij amazon zo'n 820 euro, bij konijn 1016 euro). Maar wat doe je als je een probleem hebt, wat als ie last heeft van back of frontfocus. Dan gaat het geld beginnen kosten denk ik altijd.
                            Nikon heeft wereldwijde garantie voor zijn lenzen. Canon waarschijnlijk ook
                            Als het geen grijze import verkoper is, dan zou het geen probleem mogen geven om hem hier bij de lokale hersteller binnen te sturen
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

gewoon even melden dat er enorme schaarste is op nikon-materiaal in de Uk, ik krijg van diverse shops volgende melding;

Sorry we don't have this lens in stock and Nikon prices are increasing any
                              day now so we cant supply at our advertised price.
                              Regards

dus wie nog wil bestellen 't is de moment!
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

Comment

straffe mannen bij warehouse .uk.Ik bestel daar een plaatje van wimberley en betaal met visa .Eerst krijg ik een mail dat het order ok is en vandaag krijg ik dit:
                                To complete your order we need proof of your name and address on a
                                document

You can scan a recent utility bill or a bank statement of some sort -
                                driving license if this has your address on - or a tax bill - copy of
                                passport if this has your address on
                                Any document with your name and address on.

This is done as a security check for non uk orders with no history with
                                us.

Once this is received we can complete the order.
                                Kind regardsWarehouse Express

Ik heb reeds andere dingen besteld in de uk en dit nog nooit meegemaakt

Comment

Working...
                                X