Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

    Toch even een opmerking.

    Men raad hier de 28-135 IS aan als lens. Je gaat mij niet horen zeggen dat dit een slechte lens zou zijn. Ik heb deze gehad en was er heel tevreden over. Maar 1 ding stoorde mij. Het bereik op een cropcamera. 28mm op cropcamera is bijlange niet wijd genoeg en zeker niet voor iemand die zoals jij zaken wil fotograferen waar zijn bewegingsruimte vaak beperkt zal zijn.

    Ik heb zelf dan zodra de 17-85 IS uitkwam de switch naar deze lens gemaakt. Deze lens was immers de tegenhanger van de 28-135 IS maar voor cropcamera's. Voor mij zou het goed geweest zijn als beide evengoed zouden zijn maar ik was positief verrast dat de 17-85 ook de betere lens van de 2 is wat eigenlijk te danken is aan het feit dat ze veel recenter is.

    Nu ga je mij ook niet horen zeggen dat deze lens voor jou ideaal is want tussen 17 en 22 mm heeft ze redelijk veel tonvorming. En dat is bij architectuur verre van ideaal. Maar het is wel de interessantere keuze tov de 28-135. Zelfs de 24-105 zou ik niet snel kopen als standaardlens want ook deze is nog steeds niet wijd genoeg.

    Als je zelf nog in het duister tast wat je juist wil zou ik aanraden de body te kopen met de kitlenzen. 18-55 IS en 55-250 IS(zeker zijn dat je de IS versies hebt). Dat valt qua prijs heel goed mee en dan kan je ontdekken waar je interesses juist liggen. En kwalitatief sta je ver boven de 18-200 en gelijkaardige lenzen.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

      ik heb niet alles gelezen maar wil toch mijn bijdrage geven:

      ik denk dat je je eerder moet afvragen van wat heb je nodig is gewoon heel simpel, heb je uberhaupt een 40D nodig? Ik bedoel als je nog nooit met een echte spiegelreflex trok, zal het ongetwijfeld geen enkel verschil maken of je nu een 450D pakt of 40D, moest ik jou zijn zou ik een 450D pakken met eventueel enkele goede lenzen als je dan al geld over hebt, en enkele jaren later kun je dan beslissen van, wil ik nog meer?

      Comment


      • #18
        Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

        Onbegrijpelijk dat hier een 28-135 wordt aanbevolen terwijl die zowel qua bereik als qua scherpte een van de mindere is op een 1.6 crop dslr.
        Een 17-85 IS zal veel beter voldoen om mee te beginnen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

          Oorspronkelijk geplaatst door shadowlemon Bekijk bericht
          ik heb niet alles gelezen maar wil toch mijn bijdrage geven:

          ik denk dat je je eerder moet afvragen van wat heb je nodig is gewoon heel simpel, heb je uberhaupt een 40D nodig? Ik bedoel als je nog nooit met een echte spiegelreflex trok, zal het ongetwijfeld geen enkel verschil maken of je nu een 450D pakt of 40D, moest ik jou zijn zou ik een 450D pakken met eventueel enkele goede lenzen als je dan al geld over hebt, en enkele jaren later kun je dan beslissen van, wil ik nog meer?
          Wel, eerlijk gezegd heb je daar een héél duidelijk punt aangehaald waar ik nog niet ben bij stil blijven staan. Ik ben gestart vanuit het standpunt hoe prettig de 40 D in de handen ligt en de voorliefde. Maar dit mag niet dé keuzebepaling zijn in het geheel.
          Of ik enige ervaring heb met spiegelreflexen... none! Zoals ik vermelde in de start van de onderwerp kom ik en heb ik nog steeds een Sony cybershot F 828 een bridge toestel is.
          Het andere feit wat ik vandaag constateerde: de 450 D heeft geen mogelijkheid van CF- kaartje.... das wel een een zwaar nadeel, gezien ik hier 2 kaartjes gebruik van 8 gig (scandisk extreem III) en niet van plan ben om die te gaan verkopen tegen een sterke minderprijs.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Onbegrijpelijk dat hier een 28-135 wordt aanbevolen terwijl die zowel qua bereik als qua scherpte een van de mindere is op een 1.6 crop dslr.
          Een 17-85 IS zal veel beter voldoen om mee te beginnen.
          Bij het rondneuzen vandaag en dit gedeelte te lezen die ik opende, zal het toch bij een deze lens blijven zijn. Idd, ik ben op het vlak van fotografie een beginneling (lees: een dikke nul, gezien mijn verleden en dit seizoen toch besloten om te gaan voor de 'M' stand op de camera) die véél dient te lezen en leren.
          Gezien mijn budged heb ik alles overboord gegooit en tot de conclusie gekomen dat ik zal starten met dit toestel http://www.artencraft.be/TheDigitalE...1/default.aspx

          Hopelijk heef die zoals de image een battery grip, en het blijft mooi binnen mijn vooropgestelde budget.
          En zo ja... objectieven samen met een leek... komt nooit goed:d

          Maar dank zij jullie heb ik nu een inzicht ten aller eerste in welk toestel en voornamelijk in 'waar te beginnen'.
          Idd is de markt op heden ten dage overspoelt met mogelijkheden waarbij je niet meer weet wat-wil-ik-eigenlijk.

          Zo ook zal ik dit toestel aanschaffenin Mariakerke, omwille ik van Gent zelf ben. Ook al weet ik na rondneuzen dat zowel konijn als rubens goedkoper zijn. Maar ja... het kost me minder aan benzine en tijd, en als er iets loos is, hoef ik zo ook niet ver te gaan

          Comment


          • #20
            Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

            Succes er mee, en dan kan je achteraf nog zien welke kant het uit gaat.

            @Spanjaart: de 17-85 is zeker niet de toplens hé, want ze heeft idd. redelijk wat last van vignettering, CA, en is minder scherp aan de randen. Maar om mee te beginnen niet slecht, dat ga je me nu ook weer niet horen zeggen. Vandaar dat 28-135 en 24-105 er bij gehaald werden denk ik...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

              Het werd dan toch de 40 D.
              Dit doordat de prijs werd aangepast in de winkel waar ik die ging kopen.
              Het verschil voor de 400 D met een 17-85 is usm en 40 D waren echt klein. Dit slechts geen € 200.

              Voor de toekomst zal het dan wel wat zoeken en zoeken worden zijn welke lens me de beste oplossing zou geven, in wat ik fotografeer.

              Enfin; zoals je ziet: de kogel is door de kerk, en nu schiet ik me in de zetel om die handleiding eens door te nemen en vooral... de cash back formulieren invullen

              Comment


              • #22
                Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                Het werd dan toch de 40 D.
                Dit doordat de prijs werd aangepast in de winkel waar ik die ging kopen.
                Het verschil voor de 400 D met een 17-85 is usm en 40 D waren echt klein. Dit slechts geen € 200.

                Voor de toekomst zal het dan wel wat zoeken en zoeken worden zijn welke lens me de beste oplossing zou geven, in wat ik fotografeer.

                Enfin; zoals je ziet: de kogel is door de kerk, en nu schiet ik me in de zetel om die handleiding eens door te nemen en vooral... de cash back formulieren invullen
                En nog vooraller: naar buiten en schieten!
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                  suc6 dermee!
                  Canon & Tamron

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    En nog vooraller: naar buiten en schieten!
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
                    suc6 dermee!
                    Eerste shoot zit erop. Het is een wonderbaar toestel en zeker niet te vergelijken met m'n bridge. En ja zoals verwacht... véél te leren want ik maakte nogal eens blunders .

                    Het toestel zelf: heb er zeker geen spijt van als ik zie welke images er op het scherm verschenen op ware grote .... het was alsof er een nieuwe wereld open ging.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Eerste shoot zit erop. Het is een wonderbaar toestel en zeker niet te vergelijken met m'n bridge. En ja zoals verwacht... véél te leren want ik maakte nogal eens blunders .

                      Het toestel zelf: heb er zeker geen spijt van als ik zie welke images er op het scherm verschenen op ware grote .... het was alsof er een nieuwe wereld open ging.
                      Proficiat met Uw aanwinst persoonlijk denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt (zal daar volgende week meer zekerheid over hebben ), en uit nieuwsgierigheid welke lens is het nu uiteindelijk geworden
                      groeten Luc.
                      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 450 D versus 40 D (moeilijke keuze)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Succes er mee, en dan kan je achteraf nog zien welke kant het uit gaat.

                        @Spanjaart: de 17-85 is zeker niet de toplens hé, want ze heeft idd. redelijk wat last van vignettering, CA, en is minder scherp aan de randen. Maar om mee te beginnen niet slecht, dat ga je me nu ook weer niet horen zeggen. Vandaar dat 28-135 en 24-105 er bij gehaald werden denk ik...
                        idd, bij 17 zie je het heel duidelijk dat hij minder presteert. Maar voor de scherpstelling op AF... doet hij het toch niet altijd perfect. Ik moet die steeds bijstellen als hij op 9-punts scherpstelling staat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                        Proficiat met Uw aanwinst persoonlijk denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt (zal daar volgende week meer zekerheid over hebben ), en uit nieuwsgierigheid welke lens is het nu uiteindelijk geworden
                        groeten Luc.
                        Het werd dé lens 17-85 mm kitlens. Maar nu ik uiteindelijk mijn bruine enveloppe heb ontvangen van Moedertje Staat.... zal er het wel eens kunnen gebeuren dat er sneller een lens bij zal komen. Enkel heb ik nog geen weet welke. Dit omdat ik nog aan het spelen ben. Het enige wat ik welk merk is als het bij avondval is, ik wel de opties mis van m'n bridge. Namelijk kunnen schieten op lichtsterkte 2.8 of minder. Maar goed, ik zal daarover wel eens een topic starten als ik wat rijper én vlotter kan omgaan met de 40 D.

                        Note: Eerst leren gaan, en dan lopen (was altijd de boodschap die m'n ouders me meegaven )

                        Comment

                        Working...
                        X