Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in USA?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera kopen in USA?

je kan natuurlijk ook hier de body kopen van de camera die je wilt. Met de vele acties bij zowel nikon als canon koop je voor een redelijke prijs toch goede camera en je koopt als je in amerika bent een lens naar keuze. Bij douane controle kan je dan toch factuur van de camera voorleggen.

Wat je ook kan doen is het gekleurd identificatie lisjpje van je tas in de luchthaven halen en er een wit rond hangen. (deze lisp hangen ze er altijd aan als je je bagage incheckt) Een wit betekent dat je bagage afkomstig is van een europese vlucht. Zodoende kan je langs de europese douane naar buiten gaan die niet controleren op camera's en dergelijke.
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Comment

Wat je ook kan doen is het gekleurd identificatie lisjpje van je tas in de luchthaven halen en er een wit rond hangen. (deze lisp hangen ze er altijd aan als je je bagage incheckt) Een wit betekent dat je bagage afkomstig is van een europese vlucht. Zodoende kan je langs de europese douane naar buiten gaan die niet controleren op camera's en dergelijke.
      Yep... zoals je 's nachts door het rood licht kan rijden als er toch geen verkeer is...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

De ene zie ik spreken over "wereldwijde" garantie" bij Canon, de andere spreekt het tegen...
        Zelfs een ex-werknemer van Canon zag ik hier "wereldwijd" neerpennen.
        Wel, bij deze een fax van Canon zelf, nadat ik hen volgende vraag stelde:
        "Aangezien er onder fotografen vaak onenigheid heerst over welke garantie Canon, al dan niet wereldwijd, biedt op haar producten,
        vernam ik ook graag van u in hoeverre producten van Canon zulke garantie genieten.
        "

Canon:
        Bij elk Canon-product kan u in de verpakking een document terugvinden met alle informatie betreffende de geldende garatnie.
        U kan de garantievoorwaarden geldig voor Europa terugvinden op onze website:
        http://nl.can.be/Support/Technical_S...sgaranties.asp
        Canon-producten hebben steeds een continentale garantie: producten aangekocht in Europa hebben garantie in Europa,
        producten aangekocht in de Verenigde Staten hebben enkel daar garantie.
        De meeste producten aangekocht in de Verenigde Staten kunnen wel in Europa gerepareerd worden.
        Dit gebeurt dan echter niet onder garantie en dit zal dan ook steeds betalend zijn.
        Zo, einde discussie daarover
        Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Ik kwam net dit tegen. De Nikon D810 staat op amazon.com (Amerika) voor 3499$, op fotokonijnenberg staat de nikon D810 voor 3299€. Omgerekend met de huidige koers wil dit zeggen dat de Nikon D810 in Amerika 2551€ en dus 750€ minder kost dan in Europa.
          Ik ben zwaar aan het overwegen om een weekje vakantie in Amerika te boeken en een D810 mee te nemen. uiteraard zwier ik de originele doos weg, en doe dit toestel in mijn fototas en doe ik alsof ik die al een tijdje heb. Uit ervaring weet ik dat producten in een nieuwe doos niet voorbij de douane raken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-BOB Bekijk bericht
            Ik kwam net dit tegen. De Nikon D810 staat op amazon.com (Amerika) voor 3499$, op fotokonijnenberg staat de nikon D810 voor 3299€. Omgerekend met de huidige koers wil dit zeggen dat de Nikon D810 in Amerika 2551€ en dus 750€ minder kost dan in Europa.
            Ik ben zwaar aan het overwegen om een weekje vakantie in Amerika te boeken en een D810 mee te nemen. uiteraard zwier ik de originele doos weg, en doe dit toestel in mijn fototas en doe ik alsof ik die al een tijdje heb. Uit ervaring weet ik dat producten in een nieuwe doos niet voorbij de douane raken.
            Als ik jou was nam ik dan een paar oude lensen mee zonder body in een fototas. Dan lijkt dat toch een stukje geloofwaardiger
            Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FOR FUN Bekijk bericht
              En hoe gaat het in zijn werk als ik nu in de States een aankoop doe,bvb een lens,en het ginder zelf verzend naar mijn adres hier in Belgie?worden dan ook deze paketten(particulier)gecontroleerd?zit toch geen vrachtbrief bij(factuur)en indien ja hoe en op wat berekenen ze al die taxen en douanekosten dan?gaan ze dan het pakket openmaken en een schatting(hmmm) van pakketwaarde doen?
              Als ex-Fedexcourier kan ik je zeggen dat je bij internationale zendingen buiten Europa altijd een vrachtbrief en een factuur (bij Fedex zelfs in drievoud) moet bij zitten. En ik weet dat het bij TNT, DHL en UPS gelijkaardig is. Dit net om de douane de mogelijkheid te geven om de invoerrechten te bepalen. Cadeau's zijn tot een bepaalde waarde taxvrij Ga er ook maar van uit dat alle pakjes door een RX gaan en dat ze met zekerheid weten wat er inzit en als het niet duidelijk is is de kans groot dat het opengemaakt wordt. Ik heb er veel geweten die kleren via Fedex verstuurde en dan het pakket pas kregen als ze de taxen betaald hadden en dat viel dan altijd enorm tegen. Ik weet niet hoe je het met de gewone post verloopt, als je dat al zou riskeren. Bij Fedex is trouwens ook de waarde op de vrachtbrief nodig voor de verzekering die ik zeker zou nemen met fotoapparatuur.

Comment

Ik weet niet hoe je het met de gewone post verloopt, als je dat al zou riskeren.
                Net hetzelfde: als je iets binnen europa verstuurd moet je enkel de waarde opgeven als je verzekerd verzend, als je buiten europa verzend moet je een vrachtbrief invullen. Aangeven welke waarde, of het commercieel is, "gift" (= niet-commercieel), gevaarlijke stoffen, etc. Meestal doet dat ook dienst als pro-forma factuur.

Je moet trouwens geen facturen meenemen, je kan ook naar een douanekantoor gaan en een document vragen voor tijdelijke uitvoer. Moet je ook doen als je buiten europa iets laat herstellen, dan kan je op die vrachtbrief dat ook aangeven dat het tijdelijke uitvoer is.

Comment

Verwaarloosbare ware is voor de Belgische douane minder dan 22 Euro ( aankoop buiten Europa ) ... voo andere Eurolanden is dat hoger ... de enige veilige manier om iets van waarde hier te krijgen is iemand van dat land laten meebrengen in zijn persoonlijke bagage ... dat ie het dan niet meer mee terug brengt , tja ... maar ook is de douane weer niet van gisteren he ... dus een doos met een D800 in de persoonlijke bagage als Amerikaan naar hier is ook niet logisch ... een body in de fotorugzak zal nog wel passeren .... een nagelnieuwe spare in diezelfde rugzak zou al kunnen opvallen. De douane kan voor dergelijke items een borg vragen die dan kan worden teruggekregen bij verlaten van het land ... samengevat zoals hier al x keer te lezen ... niet doen ... garantie is sowieso een probleem ... wil je hem goedkoper ... koop hem tweedehands ... er komen er nu genoeg op de markt dankzij de D810

Comment

Ik laat geregeld spul meebrengen door mijn Amerikaanse collega's, zelfs in de originele dozen, en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Soms komen die met vijf Ipads tegelijk in hun bagage naar hier.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Ik laat geregeld spul meebrengen door mijn Amerikaanse collega's, zelfs in de originele dozen, en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Soms komen die met vijf Ipads tegelijk in hun bagage naar hier.
                      Betekent alleen dat ze niet gecontroleerd zijn geworden ... en dat de Belgishe douane geen instructies heeft gekregen hieraan aandacht te geven ... sommige landen zoals bvb Spanje vroegen/vragen borgen bij tijdelijke invoer van videoapparatuur voor bvb een reportage van 10.000 Euro en meer ... ook goed gebruikte he ... ze verzekeren zich gewoon dat je ze 'niet achterlaat' bij het verlaten van hun land.

Comment

Ik heb na zes jaar niets meer van TS Vincent Morit gehoord.
                        Zou hij vast zitten voor smokkel uit de USA?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eenbes Bekijk bericht
                          ik heb na zes jaar niets meer van ts vincent morit gehoord.
                          Zou hij vast zitten voor smokkel uit de usa?
                          met zekerheid

Comment

Ben toch benieuwd ivm die 'facturen meenemen op reis om aan te tonen dat dat hier gekocht is'.

Al mijn gerief is tweedehands, hoe kan ik dan aantonen dat het hier gekocht is?
                            Ze zouden eigenlijk moeten controleren via het serienummer, dat zou 'eerlijker' zijn. Als ze dan toch willen controleren.
                            Ik laat geen duizenden euro's aan materiaal achter omdat ze 'denken' dat het in de VS gekocht is, mocht ik me daar ooit begeven.
                            (los van het feit dat ik begrijp dat er een invoertaks bestaat, maar dat wil niet zeggen dat ik dat allemaal oké vind)

En is dat enkel bij die marginale VS of ook andere landen buiten Europa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                              Ben toch benieuwd ivm die 'facturen meenemen op reis om aan te tonen dat dat hier gekocht is'.

Al mijn gerief is tweedehands, hoe kan ik dan aantonen dat het hier gekocht is?
                              Ze zouden eigenlijk moeten controleren via het serienummer, dat zou 'eerlijker' zijn. Als ze dan toch willen controleren.
                              Ik laat geen duizenden euro's aan materiaal achter omdat ze 'denken' dat het in de VS gekocht is, mocht ik me daar ooit begeven.
                              (los van het feit dat ik begrijp dat er een invoertaks bestaat, maar dat wil niet zeggen dat ik dat allemaal oké vind)

Als ik naar de US of buitenland ga neem ik fotos mee van al mijn fotomateriaal, met serienummer bv zichtbaar. En ik fotografeer het allemaal met een tipzak frieten met mayonaise erbovenop (eventueel nog een spatje mayonaise op de body om het wat geloofwaardiger te maken). Afin, iets wat ze in het buitenland amper kennen.
                              Bovendien staat de datum op de foto afgeprint.

Als je dan het geluk hebt om even voor etenstijd de douane te passeren, slikken ze het nog gemakkelijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                                Al mijn gerief is ook tweedehands ... is CPS geregistreerd http://cpn.canon-europe.com/content/services.do ( ben geen pro ) ... het registreren zou daar handig voor kunnen zijn.

Het borg betalen betreft soms rare dingen ... toen Nicola in 2004 een 10tal demo skis meehad voor het jaarlijkse Carving-Ski.de camp ( dat jaar in St. Moritz http://www.carving-ski.de/camp/camp0...04_bericht.php ) was ze enkele uren te laat voor de door haar georganiseerde eerste workshop daar ze aan de Zwitserse grens ( Nicola is Oostenrijkse http://de.wikipedia.org/wiki/Nicola_Spie%C3%9F) was aangehouden en weigerde borg te betalen voor deze (visueel totaal begaffelde) demoskis ... die avond een geanimeerd en lang relaas mogen aanhoren ... ze was nog altijd boos op die Zwiterse doaunier

Comment

Working...
                                X