Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk een beslissing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eindelijk een beslissing

    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
    Een A200 vind ik beter dan een 5D.
    Een 7D is natuurlijk een stapje hoger dan de 5D, misschien kan je hem eerst eens uittesten?



    Kan je me laten weten hoe de lens bevalt? Ik twijfel heel hard tussen deze en de 16-80 van Sony.
    Ik heb afgelopen weekend de lens voor de eerste keer gebruikt en had toch redelijk wat scherpe foto's. Wat betreft de 16-80, hier heb ik ook heel lang aan getwijfeld maar uiteindelijk waren de volgende factoren doorslaggevend:

    - prijs
    - 50 -80mm range had ik al bij m'n 35-105 & 55-200 (maar niet van die kwaliteit) + 50mm 1.4 prime
    - afwerking & bouw van CZ zijn zeker niet beter (volgens CZ normen toch niet)
    - zeer positieve feedback over de tamron (steeds de voorkeur op CZ in prijs-kwaliteit)

    Uiteindelijk dus de goedkopere oplossing gekozen (tamron 17-50 + sony 55-200) aangezien ik nu een betere verdeling heb qua range (samen met lenzen die ik al had) voor minder geld. Die extra cash (275 euro) heb ik dan gebruikt om een flitser en nog wat andere dingen te kopen, die ook bijdragen tot betere foto's of gemakkelijker fotograferen

    Hier één van de eerste foto's met de tamron:

    Forumregels lezen. Foto's max 900 pixels op langste zijde. Aanpassen, terugplaatsen en deze tekst verwijderen
    Hans[Mod]

    Van het D7D-idee ben ik afgestapt... dan liever toch maar lang sparen voor een a700...
    Last edited by CH Photography; 15 april 2009, 14:56.

    Comment


    • #17
      Re: Eindelijk een beslissing

      te groot!!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Eindelijk een beslissing

        Zeer goede beslissing. Ik ben van een minolta D5D naar een A700 gegaan (met oa Tamron 17-50 in bezit). Dit is een enorme vooruitgang. De D7D heeft dezelfde sensor als de 5, maar is natuurlijk beter bedeeld van controles etc. Voor mij was de sensor de beperkende factor (slechtere ruisprestatie, beperktere DR).

        In ieder geval, veel plezier met je nieuwe lenzen, en veel spaarplezier voor de A700 of opvolger.
        Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

        Comment


        • #19
          Re: Eindelijk een beslissing

          Nog een update:

          Ik heb de batterij-grip nu ook in m'n bezit..alleen zat er nog een A350 aan vast.

          Nu de keuze was 200 euro voor een nieuwe grip + 50 euro voor de handstrap of 150 euro bijleggen en een quasi nieuwe A350 erbij krijgen (met kitlens 18-70, lader, ...).

          Nu zit ik dus met 2 bodies met elk toch z'n specifiek karakter (wel/geen LV, pixels, ...)
          Altijd handig natuurlijk, altijd een back-up, de lenswissels gehalveerd, 2 laders, ...

          Nu zou ik de lenzen best verdelen verdelen over de 2 toestellen.

          Dit zijn de beschikbare lenzen:

          Minolta 50mm (1.4)
          Sony 18-70mm
          minolta 35-105mm
          Tamron 17-50mm
          Sony 55-200mm

          Momenteel denk ik:

          A200:
          minolta 35-105mm
          Tamron 17-50

          A350:
          50mm
          Sony 55-200

          De kitlens blijft als spare, de grip en flits zal regelmatig op beide toestellen komen (afhankelijk van noodzakelijk).
          Iemand anders een beter idee ?

          Alvast bedankt voor de feedback..
          Last edited by Thomacetti; 15 april 2009, 23:08.

          Comment


          • #20
            Re: Eindelijk een beslissing

            Hmmm blijkbaar gaan mijn updates sneller dan mensen lezen/(willen) posten

            Aangezien m'n zus ook absoluut een dslr wil hebben (en eindelijk haar analoge slr in de kast legt) zal ik één van mijn bodies en twee lenzen verkopen. Zij heeft dit liever dan van een onbekende kopen of de volle prijs betalen bij nieuwe toestellen en twee toestellen is gewoon to much voor mij.

            Ik twijfel nog een beetje maar ga waarschijnlijk de A200 wegdoen samen met de 18-70 en de 55-200.

            Dan blijft er het volgende over:

            A350 + grip
            Tamron 17-50
            Minolta 35-105
            Minolta 50mm 1.4
            Flash (HVL-F42AM )

            Van m'n ouders ook al een vroeg verjaardagscadeautje gekregen: domke F-2 waxwear.
            Prachtige tas !

            Met de verkoop van m'n A200 en de rest van m'n verjaardagsgeld kan er nog wat glas bij
            sigma 24 2.8 (opnieuw)
            Sony 70-300mm G SSM F/4.5-5.6

            Met deze twee lenzen is m'n eindpunt bereikt, dan kan ik weer focussen op foto's nemen.

            Heeft iemand die 70-300 ? Ben je er tevreden van of zijn er betere alternatieven (voor +- 750 euro) De 24mm heb ik al gehad dus die keuze staat al vast.
            Zijn er reden waarom ik de A200 zou houden en de A350 moet wegdoen ?

            Alvast bedankt en hopelijk kan ik wat feedback verwachten.
            Last edited by Thomacetti; 20 april 2009, 21:29.

            Comment


            • #21
              Re: Eindelijk een beslissing

              Ik volg geïnteresseerd je topic, maar kan helaas geen info geven

              Ik heb gisteren mijn A300 gekocht, en verwacht hem ergens deze week.

              Als je het nog ziet zitten zoals je in je beginpost hebt gedaan, om eens af te spreken in het Leuvense, dan kan JIJ mij uitleg geven ipv iemand anders jou

              Zou ik wel heel hard appreciëren!
              Canon 5D2 en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Eindelijk een beslissing

                Oorspronkelijk geplaatst door Thomacetti Bekijk bericht
                Heeft iemand die 70-300 ? Ben je er tevreden van of zijn er betere alternatieven (voor +- 750 euro) De 24mm heb ik al gehad dus die keuze staat al vast.
                Zijn er reden waarom ik de A200 zou houden en de A350 moet wegdoen ?
                Ik zou de review op photozone eens lezen.

                Een A200 heeft iets minder ruis en een iets grotere zoeker, maar een A350 heeft dan weer liveview en een hogere resolutie.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #23
                  Re: Eindelijk een beslissing

                  Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                  Ik volg geïnteresseerd je topic, maar kan helaas geen info geven

                  Ik heb gisteren mijn A300 gekocht, en verwacht hem ergens deze week.

                  Als je het nog ziet zitten zoals je in je beginpost hebt gedaan, om eens af te spreken in het Leuvense, dan kan JIJ mij uitleg geven ipv iemand anders jou

                  Zou ik wel heel hard appreciëren!
                  Beste Kaz,

                  Natuurlijk wil ik je wel verder helpen, maar er zijn veel leden die dit beter zouden kunnen Maar als je interesse hebt, dan spreken we gewoon eens af.

                  Ik heb trouwens nog een boek over de A300/350, dit kan je zonder problemen lenen en je kan er behoorlijk wat van opsteken. Het realiseren in de praktijk is wat anders natuurlijk

                  Alvast proficiat met je aankoop, hopelijk heb je'm snel binnen...

                  @ stijn V., thanks voor de link...wat zou jij kiezen tss 200 of 350 ? (gezien de lenzen die ik heb)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eindelijk een beslissing

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thomacetti Bekijk bericht
                    @ stijn V., thanks voor de link...wat zou jij kiezen tss 200 of 350 ? (gezien de lenzen die ik heb)
                    Tja, dat is een persoonlijke keuze. Ik had geen liveview of meer megapixels nodig dus ben voor de A200 gegaan omdat deze goedkoper was. De A350 vraagt wel om iets betere lenzen. De sony 18-70 kitlens is bv. niet zo geschikt voor de A350 omdat je toch al 14 megapixel hebt en dat lensfouten uitvergroot. De 17-50 en 50mm zullen echter ruim voldoen, daar moet je je geen zorgen over maken . Aangezien je beide camera's hebt, kan je uitgebreid testen om te zien welke jou het best bevalt eh .
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eindelijk een beslissing

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Tja, dat is een persoonlijke keuze. Ik had geen liveview of meer megapixels nodig dus ben voor de A200 gegaan omdat deze goedkoper was. De A350 vraagt wel om iets betere lenzen. De sony 18-70 kitlens is bv. niet zo geschikt voor de A350 omdat je toch al 14 megapixel hebt en dat lensfouten uitvergroot. De 17-50 en 50mm zullen echter ruim voldoen, daar moet je je geen zorgen over maken . Aangezien je beide camera's hebt, kan je uitgebreid testen om te zien welke jou het best bevalt eh .
                      Wel, ik heb dezelfde denkwijze... A350 heeft meer megapixels, maar door de upgrade van m'n lenzen zal dit eerder een voordeel worden. Iets wat ik ook als voordeel zie/zag is de ingebouwde extender van de A350, maar die is alleen in jpeg beschikbaar dus niet echt bruikbaar.

                      Wat betreft gebruik zelf, ontlopen beide toestellen elkaar niet veel. LV is een beperkt voordeel dat ik slechts sporadisch zal gebruiken, op m'n A200 heb ik het nooit gemist.
                      De A350 is wel iets recenter, maar of dat nu de doorslag moet geven...

                      Na een jaartje wil ik gewoon eens van model wisselen en als ik na een tijdje de A200 echt zou missen, dan wissel ik en krijgt m'n zus gewoon de A350

                      Comment


                      • #26
                        Re: Eindelijk een beslissing

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomacetti Bekijk bericht
                        Beste Kaz,

                        Natuurlijk wil ik je wel verder helpen, maar er zijn veel leden die dit beter zouden kunnen Maar als je interesse hebt, dan spreken we gewoon eens af.

                        Ik heb trouwens nog een boek over de A300/350, dit kan je zonder problemen lenen en je kan er behoorlijk wat van opsteken. Het realiseren in de praktijk is wat anders natuurlijk

                        Alvast proficiat met je aankoop, hopelijk heb je'm snel binnen...

                        @ stijn V., thanks voor de link...wat zou jij kiezen tss 200 of 350 ? (gezien de lenzen die ik heb)
                        Hij is vandaag binnen!
                        Heb halve dag verlof sebiet om al eens te verkennen, kan niet wachten :-)

                        Die boek vind ik wel heel interessant, als je die eens zou willen uitlenen?!

                        Pm anders voor iets af te spreken?
                        Canon 5D2 en wat glas

                        Comment


                        • #27
                          Re: Eindelijk een beslissing

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Een feit is wel dat Sony een paar jaar geleden eigenlijk onbestaand was op DSLR gebied en nu Naast Canon en Nikon best aardig verkopen, en dat zal met hun A200, 300, en 350 nog flink toenemen, je moet het maar doen.
                          Maar ze zijn niet geheel nieuw hoor Ze maken al heel lang CCD sensoren voor een aantal merken, en hebben een sterke reputatie! Ze hebben ook een goeie start genomen door de overname van minolta (knowhow, oude minolta klanten + tweedehandsmarkt...). Ik had van in het begin wel het gevoel dat ze het heel goed zouden doen

                          Greetz,
                          www.fotopie.be
                          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Eindelijk een beslissing

                            Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                            Maar ze zijn niet geheel nieuw hoor Ze maken al heel lang CCD sensoren voor een aantal merken, en hebben een sterke reputatie! Ze hebben ook een goeie start genomen door de overname van minolta (knowhow, oude minolta klanten + tweedehandsmarkt...). Ik had van in het begin wel het gevoel dat ze het heel goed zouden doen

                            Greetz,
                            Maar er waren er heel veel die daar anders over dachten....
                            De overname van sony was het beste dat voor minoltians kon gebeuren.

                            Ik ben alvast heel tevreden met de alpha's en durf de resultaten gerust langs een Canon, Nikon, ... leggen (zolang we appelen met appelen vergelijken toch).

                            @ Kaz, proficiat, stuur maar een PM om iets af te spreken dit weekend.

                            Comment

                            Working...
                            X