Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen + basis DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen + basis DSLR

Ik ben een half jaartje geleden over gestapt van een leica V lux naar een Olympus E510
    Voordelen zijn vooral de snelheid ,knopje drukken is foto maken
    Dat kunt spelen met de DOF dus als je iemand op de foto zet dat je de achergrond mooi onscherp hebt
    Ik heb nu drie erg goeie lenzen 14-54 2.8-3.5 een macro 50mm 2.0 en een tele 50-200 2.8-3.5
    Zijn lekker snel en goeie kwaliteit

Comment

Re: Lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het Leica-lensje voor die FZ18 zit voor een heel kleine sensor, en daarom zijn de lensjes die erin zitten ook heel klein. Zelfs de goedkoopste kitlens die je voor een DSLR kan vinden, daar zitten altijd veel grotere lenzen in dan bij eender welke compact.
      Grotere lenzen zijn duurder, en er zitten verschillende lenzen in een objectief. Daardoor zal een objectief voor een DSLR altijd duurder zijn dan een lensje voor een compact.

Er staat wel Leica op die lens, maar de kans is heel klein dat ze ook werkelijk in de fabrieken van Leica gebouwd wordt. Voor een compact is het wel degelijk een goede lens, maar je moet eens naar prijzen van de echte Leica-objectieven kijken.
      Je hebt gelijk, en die Leica zal wel onder licensie gebouwd worden. Maar als die SLR kitlenzen dan in reviews door de mand vallen en duidelijk scherpte missen in de hoeken, of duidelijke CA hebben... en toch méér kosten dan mijn compact mét lens.
      Dus, dat SLR lenzen duurder zijn OK, maar ik heb zo mijn vrees over de kwaliteit.
      Ik verlang naar een SLR met 1 of 2 lenzen, dan heb ik betere DOF mogelijkheden en kan ik zo nodig manueel scherpstellen op een "echt" beeld en geen soort mini TV-monitortje. Maar de algemene beeldkwaliteit zou toch minstens even hoog moeten liggen, ook met een kitlens.
      L glas van Canon van 1000 euro en meer voor een lens zijn natuurlijk top, maar daar pas ik voor.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Re: Lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Nete, als je eens wat testjes wil doen met een 40D, dan mag je gerust eens langskomen hier in Lochristi. Stuur maar een PM
        Prima voorstel, je mag een dezer dagen wel een PM verwachten.

Comment

Toen ik overstapte van bridge naar de E300, was dat werkelijk een hele verbetering. Het foto's maken ging echt een stuk beter, daarvoor had ik de Sony F828 en de Nikon Coolpix 5700 gehad. Ik zou nu beslist niet anders meer willen. Ik fotografeer nu het meeste met de Olympus E330 en daar ben ik met de kitlenzen heel tevreden over. Ik fotografeer trouwens bijna nooit op de P of auto stand ofzo.... Zo gauw ik de compact pak (Canon IS 720) vallen de resultaten toch wat tegen, zeker omdat je met minder licht de ISO met zo'n compact niet kunt verhogen omdat je dan ruis krijgt.

Gr
          Bart

Comment

Het verschil is dat ik nu het gevoel heb dat ik nog maar aan het begin sta van wat allemaal kan met zo'n toestel, in plaats van me soms te ergeren aan de limieten van de FZ50.
            Dat is de goede instelling. De resultaten en de verschillen zullen wel volgen dan...

En geloof me, elke keer als ik naar m'n α grijp, komt er zo'n stomme grijns op m'n gezicht, die er voorlopig maar niet vanaf wil.
            En da's mooi meegenomen uiteraard.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Ik zal het U (hopelijk) een dezer dagen kunnen vertellen als ik hem eindelijk kan testen...

Ik heb mij ook een DSLR aangeschaft, wel een instapmodel (Pentax K100D Super) maar wel met een, iets beter, lensje extra (Tamron 28-75 f2.8) naar het idee dat, voor de kwaliteit van de foto, de lens toch iets meer bepalend is dan de body.
              Ik wou ook geen 1000 € uitgeven voor een toestel en/of lens.
              Last edited by FilMar; 10 april 2008, 15:27. Reden: typfoutje ;(
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                Ik zal het U (hopelijk) een dezer dagen kunnen vertellen als ik hem eindelijk kan testen...

Ik heb mij ook een DSLR aangeschaft, wel een instapmodel (Pentax K10D Super) maar wel met een, iets beter, lensje extra (Tamron 28-75 f2.8) naar het idee dat, voor de kwaliteit van de foto, de lens toch iets meer bepalend is dan de body.
                Ik wou ook geen 1000 € uitgeven voor een toestel en/of lens.
                Er is niks instap aan een K10D.......

Comment

Oops, typfoutje moest K100D Super zijn (ondertussen verbeterd) (K10D Super bestaat ook niet)

Daarjuist nog melding gekregen dat ik nog een weekje extra geduld zal moeten hebben voor mijn lens
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Hier is de kogel ook eindelijk door de kerk.

Het is de K10D geworden met de Pentax 18-250 lens om te starten.
                    Later zien we wel of er nood is aan één of ander prime lensje.
                    Nu eerst véél leren.

Iedereen heel erg bedankt voor de bijdragen in dit topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Hier is de kogel ook eindelijk door de kerk.

Het is de K10D geworden met de Pentax 18-250 lens om te starten.
                      Later zien we wel of er nood is aan één of ander prime lensje.
                      Nu eerst véél leren.

Iedereen heel erg bedankt voor de bijdragen in dit topic.
                      Proficiat en héél veel succes er mee
                      Mvg Tim

Comment

Als je voor een sony 300/350 gaat kun je de cz16-80 3.5-4.5 erbij nemen dan zit je op ongeveer €1100 met een heel scherp lensje die je pana fz best wel aankan . Als je dan een keer geen zoekertje wilt gebruiken kun je liveview gebruiken want deze heeft bij sony geen beperkingen wat bij de 450d wel anders is. Ik bedoel hij stelt gewoon scherp zonder vertraging. Dat is naast de dof trouwens het volgende grote voordeel van een dslr hij is vele malen sneller met focussen dan een compact.
                        Nog veel sterkte met je zoektocht.

groetjes Wim
                        "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                          Als je voor een sony 300/350 gaat kun je de cz16-80 3.5-4.5 erbij nemen dan zit je op ongeveer €1100 met een heel scherp lensje die je pana fz best wel aankan . Als je dan een keer geen zoekertje wilt gebruiken kun je liveview gebruiken want deze heeft bij sony geen beperkingen wat bij de 450d wel anders is. Ik bedoel hij stelt gewoon scherp zonder vertraging. Dat is naast de dof trouwens het volgende grote voordeel van een dslr hij is vele malen sneller met focussen dan een compact.
                          Nog veel sterkte met je zoektocht.

groetjes Wim
                          Je hebt post 24 over het hoofd gezien.

Comment

Je hebt post 24 over het hoofd gezien.
                            Sorry inderdaad overheen gelezen. Wel een vraagje hoe bevalt die 18-250 nu want ik twijfel tussen de 18-250 en de 16-105. Het nadeel van de tweede is dat ik ook een telezoom moet kopen en dat maakt het extra duur en zoveel centjes heb ik niet om er in het begin aan uit te geven.

Groetjes Slimpie
                            "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Working...
                            X