Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met de D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met de D300

Ikzelf ben heel tevreden met mijn D300 maar een collega van mij twijfelt de aan te schaffen na het lezen van al deze:

Wat ik wel ervaar is dat de lichtmeting soms bizar doet en dat dan met mijn Sigma 50-500 lens erop en niet met de Tamron 28-75. Misschien bij de Sigma omdat deze in volle zonlicht moest werken en de Tamron binnenhuis.

Toen ik op safari was moest ik ook regelmatig wat onderbelichten maar verder heb ik geen problemen.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Re: Problemen met de D300

tot nu toe meer dan dik tevreden met de d300 hoor.

ik zou echt niets kunnen opmerken waar ik hem minder in vind.

Comment

Sinds gisteren zijn die goed te noemen, verkeerd belichten en dergelijken, daarover heb ik eigenlijk vaak mijn twijfels het is vaak terug te brengen tot een bedieningsfout of onkunde. 2 echte klachten misschien: niet herkennen van lenzen en de lege accu's. Hoeveel zijn er verkocht?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

1. Zoveel mogelijk wegblijven van dpreview. Staat véél meer onzin op dan serieuze praat. Ik geloof geen 10% (of zoiets) van wat daar staat.
        2. Sigma: re-chippen? Daarom nooit een Sigma voor mij. Heb er dus totaal geen ervaring mee, maar heb het hier toch regelmatig zien passeren.
        3. 200% tevreden met de D300.
        4. Hopelijk gerustgesteld?
        Nikon, Apple & Epson

Comment

Daarom bestaat er iets als garantie hé.
          Moest je weten hoeveel D300 camera's er wereldwijd reeds verkocht zijn
          en moest je dan ook nog weten bij hoeveel mensen dit hun eerste DSLR camera is
          Deze camera heeft zoveel belichtingsmogelijkheden, dat enige ervaring toch wel gewenst is, en dan werken velen nog met niet merkeigen glas die zich mischien ook nog eens anders gaat gedragen enz.
          Wat ik wel ervaar is dat de lichtmeting soms bizar doet en dat dan met mijn Sigma 50-500 lens erop
          Het is ook niet de eerste keer dat vreemdmerkige objectieven binnen moeten om een aanpassing tegenover een nieuw soort camera.
          Het internet is soms heel handig om een en ander uit te zoeken, maar soms moet je sommige dingen ook met een grote korrel zout nemen.
          Ik ben alvast heel tevreden over de D300
          Ik heb nu ook de D3 in bestelling, en blijkbaar is deze NOG beter, maar de D300 zal alvast een waardige backup zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Ikzelf ben heel tevreden met mijn D300 maar een collega van mij twijfelt de aan te schaffen na het lezen van al deze:

Wat ik wel ervaar is dat de lichtmeting soms bizar doet en dat dan met mijn Sigma 50-500 lens erop en niet met de Tamron 28-75. Misschien bij de Sigma omdat deze in volle zonlicht moest werken en de Tamron binnenhuis.

Toen ik op safari was moest ik ook regelmatig wat onderbelichten maar verder heb ik geen problemen.

Hoe zijn jullie ervaringen?
            Ik heb al eens een niet functionerende AF gehad met een objectief + TC. De low battery heb ik ook al eens meegemaakt. Toestel af- en terug opzetten deed het probleem telkens verdwijnen. Ik blijf wel waakzaam en bij duidelijk zware haperingen zullen ze het bij Procirep kunnen oplossen Ik heb overigens nog altijd mijn D2X als backup.

Edit: contacten heb ik nog niet gepoetst. Dat lijkt me sowieso te gek.

MVG,

Comment

Working...
            X