Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP aanschaf nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HULP aanschaf nieuw toestel

    Is dit dan wat voor je?
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #17
      Re: HULP aanschaf nieuw toestel

      De hierbovenstaande fuji zou je altijd naar kunnen kijken in de winkel je kunt op automatische stand beginnen en later zelf alles in gaan stellen.
      Zelf heb ik sinds vorig jaar de fujifilm s6500fd (ouder model), ik begon toen net in de fotografie en twijfelde net als jij tussen een dslr of bridge/compact uiteindelijk ben ik blij met mijn keus dat ik eerst voor een bridge ben gegaan eerst fotografeerde ik op automatische stand en na een basiscursus stel ik nu alle foto`s zelf in wat de foto`s wel tengoede komt. Nu ben ik klaar om mijn eerste dslr te kopen ik weet nu wat mijn eisen zijn voor een dslr camera als ik vorig jaar eentje gekocht had, was die waarschijnlijk nu ook de deur weer uit gegaan. Volgens mij heb je de fujifilm s6500fd al voor 200/300 euro, ik weet niet wat dit nieuwe model kost.

      Comment


      • #18
        Re: HULP aanschaf nieuw toestel

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
        Dank jullie voor de tips,

        Idd mijn budget is waarschijnlijk te laag voor een SLR cam maar aangezien ik op reis ga en aangezien veel mensen mij een slr hebben AFgeraden omwille van het formaat. Heb geen zin om dat ding hele dag aan mijn nek te dragen. GA ik eens opzoek naar een goed bridge toestel.

        Iemand nog merken en modellen? En waar moet ik op letten als ik zo een bridge toestel koop? Aantal pixels? Zoom? Iso?

        Groetjes
        Kijk ook eens naar een Panasonic FZ18, waar je zeker geen miskoop zult mee doen. Kan ik je uit eigen ervaring voor meer dan 100% aanbevelen.
        Succes met je keuze

        Comment


        • #19
          Re: HULP aanschaf nieuw toestel

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
          thx voor de info maar ik ga afzien van een SLR camera (omwille van teveel sjouwen van camera, lenzen, gewicht etc).
          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Ergens zit hier toch een tegenspraak.

          Comment


          • #20
            Re: HULP aanschaf nieuw toestel

            idd, ik begin meer en meer feeling te krijgen voor de Fujifilm FinePix S100FS

            Maar wat me enorm tegensteekt is het gewicht van 918 gr zonder de batterij, de prijs van 610 euro. Compact is dit ding niet meer en voor die prijs en dat gewicht kan ik me mss beter Nu een dslr kopen, want als ik binnen x jaar weer dat bedrag moet ophoesten... Vind het jammer dat dit ding zo zwaar en duur is!!!!! Zijn die lenzen vean de S100FS verwisselbaar (want dat ding is zo groot)

            Alvast bedankt voor de reacties! Tips mogen nog steeds komen hoor! Elke tip ga ik na!

            Groetjes

            Comment


            • #21
              Re: HULP aanschaf nieuw toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
              idd, ik begin meer en meer feeling te krijgen voor de Fujifilm FinePix S100FS
              ....

              Zijn die lenzen vean de S100FS verwisselbaar (want dat ding is zo groot)

              Neen dus. Het is één vaste lens.

              Een alternatief en nog steeds een uitstekende bridge is de FZ50.
              Verder heb je nog wat Sony's (H3, H5 of H9) Canon G9 of S5i.
              En wat Fuji's. Heeft Nikon ook geen nieuw bridge-model?


              Een ander alternatief is een kleine lichte DSLR met een groot zoombereik. Maar voor minder dan 600 euro ga je tweedehands moeten.

              Momenteel is de Nikon D40 met kitlens 18-55 voor minder dan 400 euro te koop. Als je dan een Sigma of Tamron 18-200 vindt aan een schappelijke prijs heb je toch een bereik van +/- 28-300 voor dezelfde prijs maar wel DSLR kwaliteit.

              Comment


              • #22
                Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
                idd, ik begin meer en meer feeling te krijgen voor de Fujifilm FinePix S100FS

                Maar wat me enorm tegensteekt is het gewicht van 918 gr zonder de batterij, de prijs van 610 euro. Compact is dit ding niet meer en voor die prijs en dat gewicht kan ik me mss beter Nu een dslr kopen, want als ik binnen x jaar weer dat bedrag moet ophoesten... Vind het jammer dat dit ding zo zwaar en duur is!!!!! Zijn die lenzen vean de S100FS verwisselbaar (want dat ding is zo groot)

                Alvast bedankt voor de reacties! Tips mogen nog steeds komen hoor! Elke tip ga ik na!

                Groetjes
                Ik denk toch dat de Panasonic FZ50 of FZ18 (deze laatste heeft iets meer groothoek voor de tempels), de beste keuzes zijn binnen uw budget. Vooral dank zij de formidabele Laica lenzen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                  Juist Nete, hoe heb ik de FZ18 kunnen vergeten

                  Comment


                  • #24
                    Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                    ik zou toch nog steeds voor deze gaan...
                    Canon EOS 400D + Sigma 18-200mm OS (Optical Stabilizer)

                    volgens mij de beste combinatie op deze moment

                    839 euro - 60 euro cashback actie dat is 779 euro

                    Zo heb ik mij jaar en half geleden de 5600fx fuji gekocht voor in totaal een 400 euro en heb er nu toch al spijt van want reflex is zelfs voor amateurs niveau beter.
                    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                    Comment


                    • #25
                      Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                      Behalve dat het ver buiten het vooropgesteld budget ligt en TS min of meer is afgestapt van een DSLR is het een goed voorstel.

                      Comment


                      • #26
                        Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                        Hoi daar,

                        Ik zou voor de panasonic Fz 18 gaan...ben net terug van een weekje Luxor en hebben toch wel 1000 foto's genomen...waaronder een paar zeer goede bij..
                        Echt een must de tele en groothoek in één!!!

                        grtz templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #27
                          Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                          Zou hier eens naar kijken. Krijgt goede reviews en behoort tot een van de kleinere DSLR's

                          Maar iets boven budget en toch zoom genoeg. Door de 2x crop wordt die 40-150 lens een 80-300 lens.
                          Tevens antistof in de body en image-stabilsatie. Dus geen extra dure lenzen.
                          Live view, wat handig kan zijn als je hier aan gewend bent met je compact camera.
                          Het is maar een suggestie.

                          Groetjes Wim
                          "The important thing is not the camera but the eye..............

                          but the camera helps "

                          Comment


                          • #28
                            Re: HULP aanschaf nieuw toestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Meestal wordt er bij een DSLR nog wat glas gekocht, en dan zal de prijs heel wat hoger zijn dan 500 euro. Of je zou met een kitlens tevreden moeten zijn.
                            Dat wet ik ook wel, maar het gaat mij meer tegen de botte stelling: voor onder der €500 heb je geen reflex, maar die is er dus wel met lens.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X