Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
    Wbt CMOS sensoren van Nikon: komen uit de enginering van Nikon en worden volgens die specs door Sony gemaakt. Sony is dus de contractant en niet 'de ontwikkelaar' van die sensoren.
    Lijkt me logisch. Anders zou Sony zo'n voordeel toch eerst zelf benutten en pas later toelaten aan Nikon de sensoren te gebruiken. Die relatie bestond allicht al langer in meer of mindere mate? De "bevoorrechte" relatie tss Nikon en Sony inzake (toen nog CCD) sensoren maakte immers dat Pentax pas 6 maand (of zo iets) na Nikon en Sony een camera rond een sensor mocht maken, niet echt competitief dus... Allez, dat beweerde de geruchtenmolen dan toch en in dat licht wordt de samenwerking tussen Samsung en Pentax en de daaruitgekomen 14MP CMOS als een bevrijding voor Pentax gezien, ongeacht de kwaliteit van die 14MP sensor...

    Zolang ze allemaal blijven vernieuwen en niet alles uit dezelfde fabriek komt kan 't alleen maar in 't voordeel van de fotograaf uitdraaien.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #17
      Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

      Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
      Ja, die zal goedkoper zijn dan van Sony zekers ... daar kunnen ze zeker 'affordable' kodakskes mee maken ...
      Misschien beter Belgische taartjes bakken

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Misschien beter Belgische taartjes bakken
        Hubert
        Ik vermoed dat we er een Sony-fundamentalist hebben bijgekregen.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #19
          Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

          Ik vermoed dat we er een Sony-fundamentalist hebben bijgekregen.
          Ha, uitspraken van Canonnegebroed ...

          Comment


          • #20
            Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

            Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
            Ha, uitspraken van Canonnegebroed ...
            Doe geen moeite. Ik ben echt niet zinnens mij te laten meeslepen in een merken-oorlogje,
            waarbij gewoonlijk de weinig of niet-genuanceerde uitspraken hoogtij vieren, zoals blijkt ook in dit topic :
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=206385

            Gelukkig zijn er op dit forum wel voldoende mensen die én genuanceerde én vooral gefundeerde uitspraken doen
            om mensen die nieuw zijn op dit forum wel zinnig advies te geven, ongeacht welk merk dan ook.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #21
              Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

              Doe geen moeite. Ik ben echt niet zinnens mij te laten meeslepen in een merken-oorlogje,
              waarbij gewoonlijk de weinig of niet-genuanceerde uitspraken hoogtij vieren, zoals blijkt ook in dit topic :
              Euh... ik heb me daar ook een beetje laten gaan... maar heb dat proberen motiveren, en heb ook al gesteld dat het uiteindelijk ook met aanzien en voorkeur te maken heeft. Over de superieure kwaliteit van de ene bokeh tov de andere (bij de betere dan) zal ik me nooit uitspreken, da's helemaal gevoelsmatig terrein m.i.
              Scherpte, vignettering, CA,... en andere zaken zijn zechter wel meetbaar, en binnen bepaalde grenzen en afwijkingen zullen ze ook verschil geven in de foto's. Mijn grootmoeder had Nikon, en twee collega's nu hebben Nikon. Ik zie daar dus wel regelmatig resultaten van. Mijn vader had een duurder compactje van Nikon (samengelegd voor zijn brugpensionering) en die heeft het net buiten garantie opgegeven. Zelf heb ik nog een oldie Ollie (OM-10) en een Samsung compactje plus een Pentax bridge. Dat staat in mijn handtekening onder elke post. Mag ik dan toch de Canon aanprijzen?
              En verder probeer ik bij open vragen zo objectief mogelijk te zijn, naar gelijk welk merk toe.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #22
                Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Euh... ik heb me daar ook een beetje laten gaan... maar heb dat proberen motiveren, en heb ook al gesteld dat het uiteindelijk ook met aanzien en voorkeur te maken heeft. Over de superieure kwaliteit van de ene bokeh tov de andere (bij de betere dan) zal ik me nooit uitspreken, da's helemaal gevoelsmatig terrein m.i.
                Scherpte, vignettering, CA,... en andere zaken zijn zechter wel meetbaar, en binnen bepaalde grenzen en afwijkingen zullen ze ook verschil geven in de foto's. Mijn grootmoeder had Nikon, en twee collega's nu hebben Nikon. Ik zie daar dus wel regelmatig resultaten van. Mijn vader had een duurder compactje van Nikon (samengelegd voor zijn brugpensionering) en die heeft het net buiten garantie opgegeven. Zelf heb ik nog een oldie Ollie (OM-10) en een Samsung compactje plus een Pentax bridge. Dat staat in mijn handtekening onder elke post. Mag ik dan toch de Canon aanprijzen?
                En verder probeer ik bij open vragen zo objectief mogelijk te zijn, naar gelijk welk merk toe.
                Ik ben ook een tevreden Canon-gebruiker, en ken het gamma van Canon vrij goed. De reden dat ik Canon heb gekozen was een wel overwegen van pro en cons tov andere merken.
                Maar inderdaad, zoals je stelt, voor een stuk doe je dat ook gevoelsmatig, gelukkig maar. En daar is niets verkeerd mee.
                Als mensen advies vragen probeer ik me voor stellen waarmee zij gediend zijn, en probeer ik ook objectief advies te geven. Maar als we eerlijk zijn met onszelf, dan weten we dat we nooit 100% objectief zijn, door onze voorkeur en onze ervaring. Als iemand zijn voorkeur kenbaar maakt, en dat ook argumenteert is daar geen probleem mee, en dat is juist het interessante van dit forum. Ik heb dus ook helemaal geen probleem als iemand andere voorkeuren heeft, het zou erg zijn. Maar enige argumentatie en nuance blijft natuurlijk welkom.
                PS : ik heb uw posting gelezen, en vond daar dus helemaal niets verkeerd aan .
                Last edited by stapperke; 3 april 2008, 14:00.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #23
                  Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

                  Ik heb dus ook helemaal geen probleem als iemand andere voorkeuren heeft, het zou erg zijn. Maar enige argumantie en nuance blijft natuurlijk welkom.
                  PS : ik heb uw posting gelezen, en vond daar dus helemaal niets verkeerd aan .
                  Oef...

                  Maar euh, wat die voorkeuren betreft: er zijn er die soms idd. redelijk straf posten, en niet eens een handtekening met hun materiaal hebben staan (of hun merkvoorkeur laten blijken door een icoontje of zo...). Dat helpt ook om één en ander te situeren. Als iemand met een boel L-glas en 1D het over bokeh en scherpte heeft, dan weet je van waar dat komt, en dat het over Canon gaat. Van sommigen wordt beweerd dat ze niet eens een fototoestel hebben, en die pennen er maar op los...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoya kondigt verkoop van Pentax aan Nikon aan

                    Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                    Ha, uitspraken van Canonnegebroed ...
                    Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                    Ja, die zal goedkoper zijn dan van Sony zekers ... daar kunnen ze zeker 'affordable' kodakskes mee maken ...
                    Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                    Ja, nog zoiets en het is morgen al pinksteren ... de sensor is wel degelijk van Sony ... iets wat Nikon zowiezo al gebruikt ... kiekens ... nee, april uilen
                    U ga ik blijven volgen
                    Raf Coppens watch out...
                    Mvg Tim

                    Comment

                    Working...
                    X