Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70s is me te ingewikkeld, wie kan het mij helpen makkelijker maken?

Hoe meer je iets doet, hoe makkelijker het wordt; dus oefenen.

Gezien de D70 je niet echt ligt is er niet veel keus: verkopen.
    (Omdat het je niet al te best lukt heb je misschien al mentaal afscheid genomen van dit toestel en kom je in een negatieve spiraal terecht; Want de D70 is en blijft een goed toestel)

Dan kom je voor het volgende dillema: Een andere DSLR met de kans dat er daar ook weer te veel knoppekes en menuutjes zijn of een goeie bridge.

Om veel mogelijkheden te hebben en flexibel in gebruik te zijn, zijn er nu eenmaal een reeks instellingen nodig en die vereisen knopjes en menu's. Een High-End bridge heeft er ook heel.

Kortom: ik denk dat je eerst voor jezelf de keus zult moeten maken of fotografie voor jou een vorm van hobby is waar je plezier beleeft aan het maken van de foto's zelf en je jezelf steeds weer wil overtreffen - in dit geval is de DSLR met een goeie cursus de beste start. (Ondertussen kun je natuurlijk ook met alle instellingen op 'auto' blijven fotograferen)
    of je gewoon verwacht van herinneringetje te hebben in de stijl van 'richt-en klik-13-in-een-dozijn-vakantiekiekje' en dan ga je best voor een niet al te geavanceerde Bridge.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Als je de menuutjes van Canon eens wil testen, mag je gerust eens langskomen. En ik wed dat eigenaars van andere merken dat ook gerust willen doen.
      Ik heb zo'n vermoeden dat dit geen verlichting gaat brengen.

Uitkomst is een FM2N. Geen flauwekul, dwingt je heel snel te focussen op de essentiele instellingen.
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Wie geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Teveel menus en instellingen vergalt het plezier van de onervaren fotograaf. Als hij een foto maakt moet hij de keuze maken:
          hoe hij wil scherp stellen
          hoe hij de belichting wil meten
          waar hij de witbalans op moet instellen
          Wat voor formaat raw, jpegs formaten
          wat voor brandpunt
          VR wel of niet instellen
          Welke iso-waarde
          En nog aantal knoppen, waarmee de beginner zich afvraagt of daarmee misschien iets mis is qua instellingen.

Daarom is een mechanische SLR camera met vaste brandpuntslens zo mooi. De fotograaf heeft de totale controle over wat hij doet. De camera meet alleen het licht. Zo'n camera voelt ook beter in je hand, het geeft ook rust. Geen knipperende lichtjes en geluiden.
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Ik heb me nu al enige jaren mijn D50 en ik heb deze ook soms enkele maanden in de kast laten liggen omdat ik er geen mooie foto's mee kon nemen. Maar nu ik mij een beter lens heb aangeschaft heb ik weer volop zin.
            Tamron 18-200 naar nikon 17-55 2.8. Heb mij nu het boek van Christian Haasz "Digitale Fotografie met Nikon D50" aangeschaft. Kmoet zeggen ... goed gerief in combinatie met goede literatuur en een tof forum doet wonderen.

Ik dacht ook dat alles vanzelf zou gaan maar dat is niet zo. Je moet er echt mee bezig zijn of je foto's zijn nog slechter dan die van je zwager die er eentje gebruikt van de lidle
            Nikon D50 /// Tamron 18-200 f3.5-6.3 /// Nikkor 17-55 f2.8 DX /// SB-600

Comment

ik denk da ik me verkeerd verwoord heb en de meesten mij verkeerd begrijpen....

ik kan wel werken met de nikon d70s en ik kan redelijk fatsoenlijke foto's trekken, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik hem niet "lekker" vind werken, en ik ook minder tijd spendeer aan fotografie dan ik gedacht had.

ook het feit met verschillende lenzen te moeten zullen is niks voor mij.

hierdoor lijkt mij dat een bridge meer dan voldoende is voor mij, en ook veel makkelijker, uiteraard vergt deze camera ook kennis en vaardigheid van mij, maar dan heb ik tenminste 1 lens met een lekker groot bereik en ik gok dat het ook net iets simpeler werkt dan mijn nikon

niet?
              500px

Comment

Ligt een fz50 goed in je handen. De mensen die zeggen dat die als een dslr aanvoelt kan ik niet echt bijtreden. Hij is veel lichter en toch kleiner. het is natuurlijk niet als een echt compact toestel maar

je hebt maar 1 lens
                je hebt een mooi bereik en voldoende lichtsterke lens
                leica is een schitterende lens
                en je hebt je tele- en zoomring
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
                X