Hallo,
Ik heb momenteel een Canon 350D en de kitlenzen. Ik ben van plan om te "upgraden" naar een betere lens zoals de Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM.
Daarbij wilt mijn vrouw ook een spiegelreflexcamera en zou ik de Canon 350D doorgeven aan mijn vrouw.
Ikzelf heb dan de mogelijkheid om te upgraden naar:
a) Canon 40D
b) Canon EOS-1D Mark II (tweedehands)
Nu twijfel ik tussen beide toestellen, ik heb daarbij voor mijzelf de pluspunten opgeschreven
Canon 40D:
- nieuw
- 2 jaar garantie
- meer megapixels
- betere processor (Digit III)
- compacter
- grotere display
- liveview
(heeft deze anti-dust?)
Canon EOS-1D Mark II (tweedehands):
- behoort tot de topreeks van Canon
- grotere sensor dan de 40D
- meer AF-punten
- exposure instelbaar -3 tot +3
- 2 geheugenkaarten
Ik weet dat goede lenzen belangrijker zijn dan de camera. Maar ik heb nu de mogelijkheid voor ongeveer dezelfde prijs 2 camera's te kopen die me beiden verleiden.
Heeft er iemand nog argumenten toe te voegen aan één van beide toestellen om mijn beslissing te vereenvoudigen?
Welke van de 2 mogelijkheden zouden jullie kiezen en waarom?
Ik heb momenteel een Canon 350D en de kitlenzen. Ik ben van plan om te "upgraden" naar een betere lens zoals de Canon EF 24-70mm F 2.8 L USM.
Daarbij wilt mijn vrouw ook een spiegelreflexcamera en zou ik de Canon 350D doorgeven aan mijn vrouw.
Ikzelf heb dan de mogelijkheid om te upgraden naar:
a) Canon 40D
b) Canon EOS-1D Mark II (tweedehands)
Nu twijfel ik tussen beide toestellen, ik heb daarbij voor mijzelf de pluspunten opgeschreven
Canon 40D:
- nieuw
- 2 jaar garantie
- meer megapixels
- betere processor (Digit III)
- compacter
- grotere display
- liveview
(heeft deze anti-dust?)
Canon EOS-1D Mark II (tweedehands):
- behoort tot de topreeks van Canon
- grotere sensor dan de 40D
- meer AF-punten
- exposure instelbaar -3 tot +3
- 2 geheugenkaarten
Ik weet dat goede lenzen belangrijker zijn dan de camera. Maar ik heb nu de mogelijkheid voor ongeveer dezelfde prijs 2 camera's te kopen die me beiden verleiden.
Heeft er iemand nog argumenten toe te voegen aan één van beide toestellen om mijn beslissing te vereenvoudigen?
Welke van de 2 mogelijkheden zouden jullie kiezen en waarom?
Comment