Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nummering van foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nummering van foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
    Kan wel vervelend zijn als je dan alfabetisch/op nummer gaat sorteren.
    Foto "xxx (10).jpg" wordt zo meteen na foto "xxx (1).jpg" gezet,
    pas na de tientallen (en eventueel honderdtallen,...) komen pas de twingtigers,... enzovoort.
    Ik dacht niet dat Windows een extra toegevoegde nul in het begin ook overnam bij alle andere bestanden...
    Tenzij mijn pc een geval apart is natuurlijk..

Dat klopt wat je schrijft.

Maar als je meer dan 100 foto's hebt gedownload doe ik van 1 tem 9 "twee nullen" bij, dat wordt dan "001, 002, 003 enz ...) en van 10 tot 99 doe ik er dan "één nul" bij, dat wordt dan 010, 011, 012 enz...

Heb je minder dan 100 foto's voeg je maar één nul bij. (= 1-9)
    Iets meer werk, maar blijft, voor mij toch, zeer overzichtelijk.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Re: Nummering van foto's

Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
      Dat klopt wat je schrijft.

Maar als je meer dan 100 foto's hebt gedownload doe ik van 1 tem 9 "twee nullen" bij, dat wordt dan "001, 002, 003 enz ...) en van 10 tot 99 doe ik er dan "één nul" bij, dat wordt dan 010, 011, 012 enz...

Heb je minder dan 100 foto's voeg je maar één nul bij. (= 1-9)
      Iets meer werk, maar blijft, voor mij toch, zeer overzichtelijk.
      Ja, dat van die nullen is waar... Alleen wat meer werk om dan nog eens extra nullen bij te voegen..

Wat mijn fotomappen & -nummering betreft verkies ik toch de nummering van het toestel zelf, met een "_2", "_3", ... en/of "_2_1" achter voor bewerkte beelden. Verder zoals eerder hierboven vermeld: Per jaar een map, daarin submappen beginnende met de datum, bv. "2008_03_25", gevolg door de gebeurtenis en/of locatie.

Trefwoorden toevoegen aan m'n foto's is wel iets wat ik eens moet gaan ondernemen... Dat zou zoeken veel gemakkelijker maken
      Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Working...
      X