Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d met goede lens of 40d met minder goede lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Iets klopt niet helemaal: goede lenzenset en idee om sterk genoeg te starten qua setup. Waarom een EF-S dan? EF geeft meer perspectief op toekomstige FF camera's die er wel meer zullen komen wellicht, niet?
    Niet iedereen heeft een full-frame camera nodig...

    Canon steekt niet zomaar geld in de ontwikkeling van nieuwe EF-S objectieven, dus zullen de camerabody's in de toekomst ook niet allemaal een full-frame sensor krijgen.

    Er is trouwens geen echt full-frame alternatief voor de nieuwe kitlens (toch zeker niet voor die prijs).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

      Ga ik even Jan 10D quoten uit een ander draadje:

      Aan de randen van het beeld is een FF altijd in het nadeel, zowel voor vignetting, CA en beeldscherpte.
      Uitzondering zijn de EF-S lenzen die even goed slecht zijn op APS.
      Beetje sterk mss., want die lenzen zijn idd. voorzien voor de APS-C formaten. Lichtstralen rechter binnen laten vallen etc etc... Maar dat geldt voor een FF even goed hoor: het licht moet zo recht mogelijk binnenvallen op de sensor, of die nu APS-C of FF is, whatever. Marketingpraat dus. Voordeel van die EF-s lenzen is hun compactheid (zoek maar eens op, technische uitleg genoeg over te vinden).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

        beste vrienden,

        ik heb het roer volledig omgesmeten.

        ben gaan kijken naar de toestellen en de 400 d voldeed niet.
        de 40d wel, maar ik ben ooooo zooooo nikon gewoon dat het zeer onnatuurlijk aanvoelde. ook qua menu enzo, mijn hart riep gewoon nikon.
        maar de 40d lijkt me idd een dijk van een camera. maar ik ben blijf en was een nikonian.

        ik ben buitengekomen met de D300 sb 600 en 18_200VR en
        een lowepro slingshot.
        hier speel ik mee. was dan ook de D200 gewoon.

        in afwachting van mijn eigen lenzen mag ik de lenzen van mijn vrienden gebruiken.

        alvast bedankt voor de info maar het is helaas geen canon geworden.

        Comment


        • #19
          Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

          hallo, ik heb al een jaar de canon 400D met de 18-55 (canon) + de 70-300 (tamron) vandaag de 17-40 (canon) gaan halen. wat een verschil! en ja ik heb soms ook wel eens een 'slechte' foto, maar dat ligt dan wel aan mij en niet aan de camera of aan de lenzen of zo. ben er heel tevreden over ( mijn eerste was een A 40!! nu hoop ik nog alleen nog een heeeeel goede zomer!
          Last edited by denderwindeke; 8 april 2008, 20:17.

          Comment


          • #20
            Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

            ik ben buitengekomen met de D300 sb 600 en 18_200VR en
            een lowepro slingshot.
            hier speel ik mee. was dan ook de D200 gewoon.


            Da's over de 2000 € voor een budget van 1400 €???
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #21
              Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

              Oorspronkelijk geplaatst door denderwindeke Bekijk bericht
              hallo, ik heb al een jaar de canon 400D met de 18-55 (canon) + de 70-300 (tamron) vandaag de 17-40 (canon) gaan halen. wat een verschil! en ja ik heb soms ook wel eens een 'slechte' foto, maar dat ligt dan wel aan mij en niet aan de camera of aan de lenzen of zo. ben er heel tevreden over ( mijn eerste was een A 40!! nu hoop ik nog alleen nog een heeeeel goede zomer! k.
              een 17-40mmL werk in de winter ook wel hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                Dus mijn volgend advies zal standaard moeten worden:
                "Ga maar eens kijken in de winkel welk je het leukste vind en trek je van budget maar niet te veel aan, koop op krediet."
                Veel plezier met u prachtig toestel, want dat is het wel.

                Comment


                • #23
                  Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
                  Dus mijn volgend advies zal standaard moeten worden:
                  "Ga maar eens kijken in de winkel welk je het leukste vind en trek je van budget maar niet te veel aan, koop op krediet."
                  Veel plezier met u prachtig toestel, want dat is het wel.
                  Waarom hebben wij toch een 40D gekocht hé Celle...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door WAX Bekijk bericht
                    beste vrienden,

                    ik heb het roer volledig omgesmeten.

                    ben gaan kijken naar de toestellen en de 400 d voldeed niet.
                    de 40d wel, maar ik ben ooooo zooooo nikon gewoon dat het zeer onnatuurlijk aanvoelde. ook qua menu enzo, mijn hart riep gewoon nikon.
                    maar de 40d lijkt me idd een dijk van een camera. maar ik ben blijf en was een nikonian.

                    ik ben buitengekomen met de D300 sb 600 en 18_200VR en
                    een lowepro slingshot.
                    hier speel ik mee. was dan ook de D200 gewoon.

                    in afwachting van mijn eigen lenzen mag ik de lenzen van mijn vrienden gebruiken.

                    alvast bedankt voor de info maar het is helaas geen canon geworden.
                    Kennelijk heeft het hart (of de sociale druk) het gewonnen van het gezonde verstand. Alleen jammer van die Canonians die tijd en moeite hebben genomen om je serieus te adviseren vanuit hun ervaring en jouw vraagstelling
                    Groetjes, KC
                    www.sportbeelden.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                      Ik heb gisteren mijn 400D verruild tegen een 40D... Ik zou zeker voor de 40D gaan, deze is in elk opzicht zoveel beter. Als je een rood circeltje om je lens wilt hebben, wil je ook een camera die dit circeltje waardig is. En dat is de 40D zonder meer!
                      5DII + 35L = ❤

                      Comment


                      • #26
                        Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                        Daarstraks in Technopolis (Mechelen) nog zo'n rood cirkeltje op iemand zijn D1 zien zitten...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                          Kennelijk heeft het hart (of de sociale druk) het gewonnen van het gezonde verstand. Alleen jammer van die Canonians die tijd en moeite hebben genomen om je serieus te adviseren vanuit hun ervaring en jouw vraagstelling
                          foto's neem je dan ook vanuit het hart en niet vanuit het verstand.
                          het is niet omdat ik een nikon gekocht heb dat ik niet veel geleerd heb van de "canonians".
                          de D40 lag me niet. de 300D wel. 99% omdat ik 5 jaar met nikon gewerkt heb.
                          dat is alles.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door WAX Bekijk bericht
                            99% omdat ik 5 jaar met nikon gewerkt heb.
                            dat is alles.

                            Dit is wat ik bedoel. Als je al 5 jaar met Nikon hebt gewerkt en bereid bent meer dan 2500 euro uit te geven stel je niet de vragen die je hebt gesteld.

                            Veel plezier met de D300, het is wel een supermasjien hoor!
                            Groetjes, KC
                            www.sportbeelden.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                              Dit is wat ik bedoel. Als je al 5 jaar met Nikon hebt gewerkt en bereid bent meer dan 2500 euro uit te geven stel je niet de vragen die je hebt gesteld.

                              Veel plezier met de D300, het is wel een supermasjien hoor!
                              ik was nogthans 100 % zeker dat ik met canon naar buiten ging gaan
                              maar eens in de winkel en de 300d gezien te hebben.....

                              Comment


                              • #30
                                Re: 400d met goede lens of 40d met minder goede lens

                                Oorspronkelijk geplaatst door WAX Bekijk bericht
                                ... de D40 lag me niet. de 300D wel. 99% omdat ik 5 jaar met nikon gewerkt heb.

                                Oorspronkelijk geplaatst door WAX Bekijk bericht
                                ... maar eens in de winkel en de 300d gezien te hebben.....
                                .. ..
                                Vriendelijke groet,

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X