Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke body??

De bedoeling zou zijn om een D300 te kopen + een 50mm 1.8, die ik al bestelde en dan nog ergens een 85mm 1.8 zien te bekomen, maar die laatste is pas voor later...

Na de Zoomlenzen wil ik me wat verdiepen in de vaste brandpuntslenzen...

toch al bedankt voor jullie antwoorden.
    Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

Ik ben om een onbekende reden aan het denken gegaan (pijnlijk in mijn geval )

zou ik niet beter een D80 of evt, later nieuwere opvolger kopen. en met het gespaarde geld een duurdere lens kopen?

Want eigenlijk is het de lens die ervoor zorgt dat het een mooie foto wordt, de body is 'maar' een hulpmiddel ervoor...

graag wat raad
      Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht

zou ik niet beter een D80 of evt, later nieuwere opvolger kopen. en met het gespaarde geld een duurdere lens kopen?

Want eigenlijk is het de lens die ervoor zorgt dat het een mooie foto wordt, de body is 'maar' een hulpmiddel ervoor...

graag wat raad
        Een volmondig JA. Die lens heb je voor de rest van je leven, en die body niet. Lenzen veranderen ook niet direct, en bodies wel. En inderdaad: een D300 met 18-200 erop levert kwalitatief minder goeie foto's dan een D80 met pakweg een 70-200 VR. Zéker weten!
        ______
        www.vue.photo

Comment

graag wat raad
          D300 is een eerste klas keuze, ook met 18-200. Bijvoorbeeld de CA van de lens wordt automatisch weggehaald in de camera bijvoorbeeld.
          Je kunt als je geduld hebt wachten op de D90 die wel het eea van de D300 zal hebben maar mischien ook een in mijn ogen te kleine behuizing (voor mijn handen tenminste) als de D80 -nu einde carriere- (maar het vasthouden kun je proberen).
          Wbt pro lenzen: goed en zwaar!!
          nb ik heb een D70, D80 (nu naar dochter) en D300.

Karel

Comment

Allereerst ik heb zelf een D300 en heb heel wat ermee geëxpirimenteerd, maar ik heb helemaal geen ervaring dat bij lage ISO-waarden ruis optreedt!!
            In de tweede plaats als je een D300 aanschaft is - tenminste dat vind ik - het niet zo dat je "binnen korte tijd" weer een andere body wilt hebben. Er zijn nog steeds mensen die met D70's werken, hoe lang bestaan die niet?
            Glaswerk kun je successievelijk aanschaffen.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Als je die D300 kan permiteren maak je een enorme stap vooruit.
              En dat die D300 meer ruist bij lage ISO's kan ik niet geloven, dit zal wel ergens een kwakkel zijn.

Nee dat is geen kwakkel en iedere D300 eigenaar kan het vaststellen.Ook op D.Preview kun je er een en ander over lezen.Heeft er mee te maken dat de IN camera ruisonderdrukking pas optreedt vanaf hogere ISO's.Op ISO 200 kun je ,in egale luchten,correct belicht,aan 100% duidelijk ruis waarnemen.

Walter
              D850

Comment

Èèèèn ... hopla! We kunnen beginnen aan de elfendertigste strofe van "Wat ruist er in het Nikongewas?"!

Spoorwegfotograaf, als je twijfelt, laat gewoon een paar testfoto's maken door de winkelier. Dat zal hij wel willen doen voor een geïnteresseerde koper, denk ik.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik zit ook te denken over het feit: is het wel waard een camera van 1600€ te kopen, om misschien maar 2 keer per maand te gaan gebruiken...

Het is ook niet zo dat ik dagelijks foto's ga nemen...

Indien het zoiets is als mijn huidige D70, maar gewoon dat ik iets meer MP heb en minder ruis... dan ben ik al zeer tevreden. Daarom dacht ik aan D80, naar het schijnt is deze zoiets, zoals hierboven beschreven.

En zoals hierboven beschreven: camera's wisselen zeer vlug, lenzen niet (of toch minder). Wanneer zou Nikon zijn nieuwe "D90" uitbrengen of zijn daar nog geen bewijzen van?

Comment

Na de Zoomlenzen wil ik me wat verdiepen in de vaste brandpuntslenzen...
                    Als je je alleen wil verdiepen in vaste brandpunten is een goedkope oplossing: DISCIPLINE, dus gewoon op 50mm en zetten niet meer draaien of schuiven. Dat werkt identiek aan een prime.

Wil je echter de hogere lichtsterkte en het bokeh ten volle benutten van een prime, dan heb je die gewoon nodig.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De top-zooms van Nikkor (14-24/24-70/70-200 allen 2.8 en allen full-frame geschikt) voldoen heel goed en er wordt beweerd dat deze even goed zijn als een prime.

Ik heb zelf goede ervaringen met de 14-24 2.8 op een good old D50. Dit is echt een stap vooruit tov de kitlens. Je moet je echt afvragen of een D300 met je bestaande lenzen deze verbetering zal geven.

Advies: investeer in topglas als je het geld ervoor wilt uitgeven.
                      Groetjes, KC
                      www.sportbeelden.com

Comment

Working...
                      X