Ik fotografeer nu met een Nikon D70. Ben eigenlijk al wat aan het sparen voor een nieuwe body. Deze zal ik vast ergens bij oudejaar kopen (mag 2dehands zijn) en zou niet meer dan 1500 willen uitgeven. Het liefst wil ik met Nikon Verderwerken. Qua beeldgrootte wil ik boven de 6 MP blijven.
Ik fotografeer treinen (overdag, ISO 200) en optredens (zeer donkere omstandigheden).
Op ISO 200 presteerd mijn D70 goed maar op hogere ISO's, zoals savonds, dan komt ruis optreden, wat niet de bedoeling zou zijn.
Ik dacht aan de nieuwe D300 van Nikon. Die kan er budgetair nog net door. Bij hogere ISO's presteerd die super heb ik gehoord, al is hij bij lagere ISO's niet meer zo super (ruisvorming bij lage iso).
Klopt dit?? ofwel: Welke body raden jullie me aan voor mijn toepassingen??
Ik fotografeer treinen (overdag, ISO 200) en optredens (zeer donkere omstandigheden).
Op ISO 200 presteerd mijn D70 goed maar op hogere ISO's, zoals savonds, dan komt ruis optreden, wat niet de bedoeling zou zijn.
Ik dacht aan de nieuwe D300 van Nikon. Die kan er budgetair nog net door. Bij hogere ISO's presteerd die super heb ik gehoord, al is hij bij lagere ISO's niet meer zo super (ruisvorming bij lage iso).
Klopt dit?? ofwel: Welke body raden jullie me aan voor mijn toepassingen??
Comment