Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

    Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
    Het lijkt idd de aansturing van het diafragma te zijn.
    Hoeveel tijd zit er tussen de opnames?
    Ik weet niet hoe het bij nikon werkt, maar mijn minolta lenzen hebben bij de vatting een palletje dat het diafragma openschuift. Je zou eens kunnen kijken of dit voldoende snel gaat. Anders misschien toch een electronica probleem.
    Er zit praktisch geen tijd tussen: ik zet toestel op continu en hou de ontspanner ingedrukt.

    Comment


    • #17
      Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

      Lens eraf->diafragma openen met pal: gaat dit sopepel? openen de lamellen gelijk, sluiten ze bij loslaten onmiddelijk?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

        Stomme opmerking mischien, maar sta je soms niet op bracketing met belichtingmodus?
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #19
          Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

          Geen stomme opmerking, maar nee hoor: BKT staat niet aan...

          Comment


          • #20
            Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Lens eraf->diafragma openen met pal: gaat dit sopepel? openen de lamellen gelijk, sluiten ze bij loslaten onmiddelijk?
            Ik zie daar niets verkeerds aan: diafragma opent en sluit heel vlot: geen haperingen, alle lamellen netjes tegelijk,...

            Comment


            • #21
              Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

              Oorspronkelijk geplaatst door Jeepeg Bekijk bericht
              Er zit praktisch geen tijd tussen: ik zet toestel op continu en hou de ontspanner ingedrukt.
              Met flits is dit niet vreemd, meestal is de 2e (en volgende) flits iets minder krachtig als die zo kort achter de eerste moet flitsen. Dan is de oplaadtijd voor de flits tussen de foto's iets te kort blijkbaar. Maar dat de foto's ook zonder het gebruik van de flits donkerder worden met dezelfde instellingen verbaast mij wel. Daar weet ik geen verklaring voor en dat zou ook niet moeten gebeuren.

              Welke lenzen gebruik je nog meer behalve de 17-55?
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #22
                Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

                Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                Met flits is dit niet vreemd, meestal is de 2e (en volgende) flits iets minder krachtig als die zo kort achter de eerste moet flitsen. Dan is de oplaadtijd voor de flits tussen de foto's iets te kort blijkbaar. Maar dat de foto's ook zonder het gebruik van de flits donkerder worden met dezelfde instellingen verbaast mij wel. Daar weet ik geen verklaring voor en dat zou ook niet moeten gebeuren.

                Welke lenzen gebruik je nog meer behalve de 17-55?
                Ik gebruik nog een 80-200 mm 2.8. Om uit te vissen wat hier aan de hand is, haalde ik ook nog een oude Tamron 19-35 mm F/3.5-4.5 uit de kast. Ook daarmee geen probleem.

                Comment


                • #23
                  Re: Zelfde instellingen qua belichting, maar verschillend resultaat

                  Tja, als het zich met andere lenzen niet voordoet, dan moet het wel aan je lens liggen dacht ik zo. Wat gebeurt er als je pakweg een seconde tussen de opnamen laat? Of twee desnoods?
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment

                  Working...
                  X