Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

    Zou het geen hoax zijn ? Enfin, als die specs waarheid zijn, dan koopt er toch niemand nog een 1DsIII ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #47
      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Zou het geen hoax zijn ? Enfin, als die specs waarheid zijn, dan koopt er toch niemand nog een 1DsIII ?
      Als je een model creeert boven het noodzakelijke, zullen er nog steeds kopers zijn. Een Rolex submariner wordt niet altijd gekocht door duikers en de edelstalen leest evengoed het uur af dan de 24K gouden. Waarom 10x het bedrag uitgeven? Omdat je kan, omdat je wil, omdat je het voor een paar gevallen nodig acht.

      Iets meer Mp, iets meer AF-control, nog altijd het topmodel (zelf al koop je de 5D mII met deze specs, het is niet de 1 reeks) en niet te vergeten binnen een goed jaar komt zijn opvolger van het flagship mogelijk alweer op de markt waarbij dan zowel deze mogelijke 5D mII en de 1Ds III achterhaald zullen zijn. Meeste professionals wachten niet met de aankoop vermits je om de 18maand een nieuwe hebt, er zijn best al veel x-reeksen gekocht denk ik. Misschien wordt de 5D mII de backup met een glimps van de 1Ds IV

      Natuurlijk zou je niet de eerste keer bedrogen uitkomen met de zogezegde uitgelekte geheime info.

      Comment


      • #48
        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

        Ik denk dat we de aankondiging nog 3 weken vroeger kunnen verwachten.

        Jan.

        Comment


        • #49
          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Ik denk dat we de aankondiging nog 3 weken vroeger kunnen verwachten.

          Jan.
          Yep, het blijkt dus weer interessant om nog 5 weken te wachten (als het geen hoax is)...
          3499 Dollar = 2261 EURO (wist niet dat de dollar zo laag stond)

          Dus ga ik voorlopig géén 1500 euro neertellen voor een nieuwe 5DmkI, dat is zeker...
          Last edited by scalll; 11 maart 2008, 11:40.

          Comment


          • #50
            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
            Yep, het blijkt dus weer interessant om nog 5 weken te wachten (als het geen hoax is)...
            3499 Dollar = 2261 EURO (wist niet dat de dollar zo laag stond)

            Dus ga ik voorlopig géén 1500 euro neertellen voor een nieuwe 5DmkI, dat is zeker...
            als de 5DmkII er zo gaat uitzien, wauw zeg, dan moet ik em hebben hoor
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #51
              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

              Voor diegenen die twijfelen of het verschil in DOF iets uitmaakt tussen een FF en een crop (en nog nooit een FF in handen gehad hebben maar er wel alles over weten) hier is een artikel op BD van een tijdje terug.

              Kijk vooral eens naar de opnames van de 5 bierflesjes gemaakt met een 85mm op F1.4.
              DigiCam

              Comment


              • #52
                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                Natuurlijk zou je niet de eerste keer bedrogen uitkomen met de zogezegde uitgelekte geheime info.
                Als je op dpreview elk topic moest afprinten dat uit 'vertrouwelijke bron' info heeft over de opvolger van de 5D, dan kan je daar gemakkellijk de kathedraal van Antwerpen mee behangen, en waarschijnlijk de Groenplaats erbij...

                Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen daar blijven intrappen. De weinigen die hierover iets zinnigs te vertellen hebben, houden de kiezen stevig op elkaar.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #53
                  Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                  3499 Dollar = 2261 EURO
                  wordt dus +/- 3000 Euro (als het geen 3499 Euro wordt, jappen rekenen immers gewoonlijk met wisselkoers 1USD=1Euro)

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Ik denk dat we de aankondiging nog 3 weken vroeger kunnen verwachten.

                    Jan.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Het beeld uit een 5D is natuurlijker, meer detail, verfijnder en rustiger. Alle technische argumenten ten spijt: ze gelden niet meer als je de foto's vergelijkt.
                      Volg ik. De reden dat ik een 40D zou kopen is omdat het een heel goede deal is.
                      Rond de 800 euro is geen geld. Goed voor een kodakske voor op reis vb.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Ge hebt het spelletje : zoek de fout.
                        Hier was het omgekeerd : zoek in zijn antwoord iets dat juist is .

                        P.S. : 'k heb het nog niet gevonden, ...
                        Ik vond de 2 de reply nog grappiger. Mensen iets aanraden wat hij zelf nog nooit gedaan heeft laat staan kan vatten

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                          More rumours...
                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                            Ik ben ook aan 't twijfelen tussen een 5D en 40D (zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203731)

                            Maar mijn keuze begint over te hellen naar een 40D, als ik alles samen tel, dan kan ik zowel mijn 20D als 350D vervangen door 2 40D's en dan heb ik nog geld over tov één 5D met 24-105mm, zonder dan nog te spreken van battery grips.

                            Waarschijnlijk wordt het één 40D en één 450D...

                            De 40D is helemaal geen slechte camera als ik dat zo zien in vergelijkingen, de 5D is nog beter mss, maar heb ik dat wel nodig????
                            SKurt.be
                            www.SKurt.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
                              Ik ben ook aan 't twijfelen tussen een 5D en 40D (zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203731)

                              Maar mijn keuze begint over te hellen naar een 40D, als ik alles samen tel, dan kan ik zowel mijn 20D als 350D vervangen door 2 40D's en dan heb ik nog geld over tov één 5D met 24-105mm, zonder dan nog te spreken van battery grips.

                              Waarschijnlijk wordt het één 40D en één 450D...

                              De 40D is helemaal geen slechte camera als ik dat zo zien in vergelijkingen, de 5D is nog beter mss, maar heb ik dat wel nodig????
                              Nee.

                              Een kamera bezitten is geen levensnoodzakelijk gegeven, sterker zelfs, het is goed mogelijk om te leven zonder kamera. Of het echt gezond is, moet je eens aan Puerte vragen.

                              En als je dan toch een kamera wil zonder meer en je vraag is dewelke, lees mee in onze gezamelijke zoektocht. Let wel, je persoonlijke eisen zijn een factor, je financiele toestand annex de prijs van de kamera's ook. En lenzen niet te vergeten, lenzen!

                              Als ik je persoonlijk raad mag geven, voor zover dat nuttig zal zijn, zie ik dat je een 350D en 20D hebt die nog werken, dat je de 350 met 18-200 zou willen verkopen :

                              als dat lukt voor 500 euro zoals je stelt, snel doen. je hebt een 70-200 (of niet, is niet duidelijk) en nog wat bruikbare sigma's. voor 300 euro opleg heb je dan 40D en die 18-200 lijkt me toch een overbodige lens vanaf je meer dan 1 zoom hebt of wil.

                              als ik jou was, zou ik snel 18-200 met 350D te koop zetten en 24-105 kopen. ook misschien 70-200 aankopen als je die niet hebt. dan kijken wat je tekort komt. een 40D (gewoon modernere 20D) of 5D. als blijkt dat de 20D als hoofdtoestel voldoet kan je zelfs nog altijd een backup 350/400/450 of zelfs 40D kopen die tegen dan volledig gedumpt zullen worden.

                              Persoonlijk vind ik de upgrade 20D naar 40D niet noodzakelijk, alleen attractief door de prijs. Je kan er 1 bijkopen omdat je vb een zoon of vrouw hebt die ook wel eens foto's zou nemen. Het is dezelfde toepassing en de kans dat de 20D 350D stof gaat vangen is groot. Maar evengroot bij het kopen van een 5D. Als je echt wekelijks 2 bodies zelf gebruikt, zou ik nog altijd de 20D houden en de 40D kopen als de 5D teveel lijkt.

                              slotsom : Enkel 5D kopen voor de FF toepassing maar nog wachten op de 5D mII tenzij je 1500 ongeveer het max vindt voor een kamera, anders upgrade van 350D naar 40D omdat het financieel zo aantrekkelijk is. En ervoor zorgen dat je de matching lens hebt tegelijkertijd met de kamera. Maar misschien toch meer 'belichten' waarvoor je de kamera's gebruikt.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Wie koopt er zich nu nog de nieuwe/oude 5D ?

                                Ok, even op een rijtje.
                                Mijn huidige gear:
                                Canon 20D + battery grip, Canon 350D + battery grip als back-up body.
                                Sigma 18-200, Sigma 15-30, Sigma 24-70/f2.8, Sigma 70-200/f2.8, Sigma 30mm/1.4, Canon 50mm/f1.4, Canon 85mm/f1.8

                                De 350D met 18-200 heb ik gekocht als back-up body voor mijn trouwreportages en waarbij de 18-200 vooral door mijn vrouw zou gebruikt worden voor familie-kiekjes.
                                In de praktijk pakt mijn vrouw steeds naar de compactjes en ligt de 18-200 stof te vergaren.

                                Ik doe voornamelijk model fotografie waarbij ik bijna uitsluitend mijn 20D en 24-70mm gebruik.
                                Voor die trouwreportages heb ik wel echt 2 bodies nodig.

                                Ik ben perfect tevreden van mijn lenzen, ik zou enkel een 24-105mm kopen als ik ook een 5D zou kopen. Mijn ideale situatie (voor trouwreportages) zou dan de 5D met 24-105mm zijn en de 20D als backup met de 70-200mm voor portretten. De Sigma 15-30 kan ik dan eens op de 5D stoppen voor de "speciallekes". Als ik een 24-105 heb, dan lijkt mijn Sigma 24-70 ook overbodig, dan kan ik die wel wegdoen.

                                Als ik geen 5D koop, moet ik absoluut een 10-20mm voor de "speciallekes"

                                Thanks voor de tips!
                                SKurt.be
                                www.SKurt.be

                                Comment

                                Working...
                                X