Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel aankoop 1ste DSRL of toch niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: twijfel aankoop 1ste DSRL of toch niet?

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
    Ik reageer zelden op post over het prijzen van het ene merk tov het andere (lees vooral nikon-canon) maar deze "SLOGAN" slaat echt alles.

Daarom vraag ik u:

?WAT IS IDENTIEK AAN IEDERE NIKON DSLR tov EEN CP5700?
    Het openen van de doos of het lezen van het boekje?
    Het systeem en de gedachte zijn hetzelfde.

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
    Jeeses man, dat kun je in de mediamarkt als verkoper mss uit uw mond laten komen en men hangt aan je lippen maar hier?
    Iemand met iedere Nikon, welk model ook, ben ik zo uit, maar een vriendin heeft een Canon Powershot en dat kost me altijd veel meer moeite. Maar met de stelligheid dat ze dat bij MM altijd beweren, ben ik het niet eens, want ik heb ze nog nooit wat anders horen zeggen als wat op het kaartje staat.

Maar je de CP5700 zal wel net de uitzondering zijn.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timvdb Bekijk bericht
      bij een D40 weet ik dit niet,
      Heb het eens opgezocht, bij de (oer)oude D100 gebeurt het inderdaad via de DX-sensor op het moment van opname,
      Volgens Nikon gebeurt het bij D70 en volgende (nog eens dubbel gecheckt voor de D40) gebeurt het via de 1005/420-pixel sensor, dewelke continu ter beschikking is,
      Ik vermoed dus dat met de D40 wel continu naar de witbalans gepeild word.

Hoop dat ik er niet naast zit,

Groeten
      Tim
      Last edited by timvdb; 7 maart 2008, 19:15.

Comment

zowel D80 D60 en D40 zijn SDHC compatible zodat een kaartje van 32 gig er al in kan mocht je ook extreem veel raw's willen nemen.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

een jaar of 5 terug had ik ook een coolpix5700 en heb dan een 2dehands Canon 10D gekocht, en ... een nieuwe wereld ging open ;-)

Echt fantastisch, eindelijk eens een foto krijgen van wanneer jij het wil en niet wanneer de software van de Coolpix het voor jou beslist ;-)

Niet tegenstaande... die coolpix5700 maakte bij mij echt wel héél knappe/scherpe/mooie beelden !
          (scherpe, optische zoomrange, draaibaar LCD schermpje, ... knap toestel!)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            zowel D80 D60 en D40 zijn SDHC compatible zodat een kaartje van 32 gig er al in kan mocht je ook extreem veel raw's willen nemen.
            Wel opletten..... Ik heb contact genomen met nikon om te vragen of een 8gb SDHC werkt in een D40 en hun antwoord was dat ik de handleiding moest raadplegen, daar staan de merken in tot 4GB, deze waren goedgekeurd. Het is dus zeker aan te raden wanneer je 8GB of groter wil dat je je toestel meeneemt naar de winkel en vraagt of je het even mag testen. Ik heb dus van Nikon zelf geen garantie gekregen dat 8GB werkt op de D40.
            I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roelve01 Bekijk bericht
              Alvast bedankt voor de vele reacties, het gaat er hier snel aan toe

Dus als ik het goed begrijp:

1. normale bewerkingen met RAW nemen niet veel tijd in beslag.
              2. DSLR: beter in RAW schieten

Dan toch nog een vraagje. RAW neemt zéér veel geheugen in, lopen jullie dan steeds met Giga's geheugen rond als je constant in RAW schiet?

Ik meen me nog te herinneren van mijn CP5700 dat in RAW schieten meer tijd in beslag nam dan in jpeg waardoor soms een mooi actieshot verloren ging. Is dit bij DSLR anders?

Bedankt,Roel
              Ik heb een E510 en gebruik gewoon Jpegs (SHQ) witbalans is meestal goed (eigenlijk altijd) en staat gewoon op automatisch

Comment

Aan iedereen die reageerde:

Bedankt!

Het zal dus toch wel een DSLR worden, deze week nog eens naar de winkel om de toestellen nog eens vast te nemen en dan zien we wel.

Roel
                CANON EOS 450D | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF 50mm F:1.8 MkII | EF-S 55-250 mm IS

Comment

Working...
                X