Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekken op beeld bij Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlekken op beeld bij Canon 40D

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
    Ondertussen al contact genomen met Grobet. Wel, ik dacht ook dat het een goeie was, maar ben daarin toch aardig teleurgesteld. Bij mijn vraag of ze de sensor konden reinigen kreeg ik eenvoudig als antwoord dat ze dit niet doen. Ik kan het toestel wel bij hen binnenleveren maar dan wordt het naar Canon gestuurd. Oh ja, ik mag ook zelf naar Roosendaal rijden, dan kan ik erop wachten. Kwa dienstverlening na verkoop, vind ik dat toch maar een triestige zaak. 2 nieuwe objectieven kocht ik bij Konijnenberg in Turnhout. Zij doen die reiniging wel ter plekke, prijs 20 euro. Maar niet op vrijdag of zaterdag, te druk, ze doen dit liever als ze er tijd voor kunnen maken en reinigen tot het verdwenen is. Iemand ervaring met sensorreiniging bij Konijnenberg ? Ik ben van plan het 1 keer te laten doen, goed op te letten zodat ik het later zelf kan. Probleem is nu wel, als het meer is dan stof alleen (die vage vlekken dus), dan weet ik niet hoe het met de garantie moet vermits ik hem niet bij Konijn kocht.
    Marl1
    Grobet doet idd. geen sensorreiniging omwille dat ze geen discussie willen als er iets fout gaat. Het is echter niet moeilijk om de sensor te reinigen. Bij jou is er echter meer aan de hand dan wat stof, doch niets om je zorgen in te maken. De beste manier is je sensor nat te reinigen met sensorswabs en Eclips vloeistof. Op hun site kan je zien welke vloeistof je moet hebben, de gewone of de E2. Persoonlijk zou ik voor de E2 gaan.

Je zal er echter meerdere keren moeten overgaan, doch meer dan een 10 tal minuutjes duurt het niet. Als je een sensor hebt met een antistof mechanisme zou ik geen Scotch tape gebruiken.
    BD0808BE

Comment

Voor wie wil weten hoe dit afliep : goed. Ben vandaag naar Grobet geweest, hebben het nagekeken - dankzij de foto's heel makkelijk, de tip met de autolevels was welkom - en ook hun diagnose was : hardnekkig stof. Heb sensor swabs en vloeistof (visible dust) gekocht en, omdat jullie bijna allemaal unaniem zegden dat het echt niet zo moeilijk was, het maar meteen zelf geprobeerd. In het begin een beetje nerveus, maar: gelukt ! weg stof, ook geen grijze vlekken meer. Zoals Wim voorspelde, wel een paar keer (6) moeten overdoen maar met goed resultaat. Ik ben dus weer en wil jullie allemaal nog eens erg bedanken.
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

fantastisch toch!

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
        X