Dit is mijn eerste bericht op dit forum (heb pas mijn lidgeld betaald). Ik had liever met een fotopost gestart,maar mijn Canon 40D (aangekocht nov.07) besliste daar anders over. Er zitten nl. erg veel vlekken op de beelden. Het lijken vet- of olievlekken,zijn netjes rond en grijs van kleur. Heb de test gedaan met verschillende lenzen (op oneindig scherpgesteld op de lucht, f22). Alles idem. Ik wissel wel eens van objectief maar nu ook niet om de haverklap en steeds binnen, zo stofvrij mogelijk. Bovendien heeft zo'n 40D toch zo'n automatische sensorreiniging ? Met mijn Eos 300, heb ik nooit dat probleem gehad. Op telefonisch aanraden van winkel waar ik hem kocht, nagekeken of ze ook zichtbaar zijn met live view. Neen dus. Handelaar (Grobet) denkt dat het niet de sensor is (volgens hem ook te vroeg om al dergelijke vervuilde sensor te hebben - 2400 clicks ong), maar iets technisch binnenin en raadt aan met het toestel langs te komen. Heeft iemand van jullie hier al over gehoord ? Advies ? Alvast bedankt voor jullie hulp. Btw, dit is een fantastisch forum.
Marl1
Marl1
Comment