Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UV filter

Hallo,

Vraag me infeite af waar ik die best koop en wat ongeveer de prijs zal (of zou moeten) zijn voor een UV filter 77mm. Heb ik kwaliteitsverlies met een UV filter?
    en speelt het merk van de filter veel rol voor een UV filter?
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Frederick, ik werk tegenwoordig alleen nog met B&W filters, deze zijn van hogere kwaliteit dan prinz, hoya, tamrom, simga, enz...

Een UV filter (zoals de naam doet vermoeden) filtert het UV licht uit het normale licht, en omdat er veel UV in het licht zit zeker in zomerse oorden, maakt dit foto's aangenamer om te bekijken. Peroonlijk vind ik dat veel UV een soort sluier over een foto legt, kan het moeilijk omschrijven.

Maar ik laat m'n UV filters ALTIJD op het objectief, en koop er ook steevast één per lens, ze worden niet verwisseld, een goed UV filter (B&W) kost een goeie 35 euro (afhankelijk diameter) en bescherm je glas v.d. lens, liever een filter met krasje vervangen dan de lens.

Persoonlijk werk ik nu met Skylight filters ipv UV filters op mijn nikkor objectieven, iets contrstrijker, vooral in zonlicht. Geeft iets warmere tint in sommige gevallen. Prijzen vergelijkbaar, doel hetzelfde.

Wat mij betreft B&W is top. www.kamera-express.nl heeft heel goede prijzen, en ben er gisteren geweest, grote winkel met véél stock.

Comment

Ik ben ook wel liefhebber van B+W, maar ik heb voor mijn 28-135 toch een Hama gekocht. Zo een Ultra Wide C14 exemplaar (7 coatings aan elke kant en geen 3mm breed. Mijn eerste indrukken zijn heel goed.

Ter info: de front threads van deze lens zijn 72mm.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hi,

Heb van Bartok een prijs van € 66 gekregen,voor een Pol. filter Cokin (circular 72 mm.)
        Dit is veel minder dan voor een B&W.
        Heeft iemand een idee van de kwaliteit ?

Groeten
        Guy

Comment

Pieter, als ge interesse moest hebben, heb een 72 mm circulair pola, nu ik op 67mm zit moet ik toch veranderen, is op overschot, is B&W

Comment

Welk type is dat Phille? MRC, slim, of nog andere combi........?

De goedkooste is 62E dan gaat het al naar de 102E....voor 72mm.

mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Phille
              Pieter, als ge interesse moest hebben, heb een 72 mm circulair pola, nu ik op 67mm zit moet ik toch veranderen, is op overschot, is B&W
              Bedankt voor het aanbd (ik had het eigenlijk al gezien), maar ik heb besloten om geen polarizer te kopen. Ik maak er te weinig gebruik van om er het geld aan te geven. Niet dat ik het nut ervan niet zie (integendeel) maar ik merkte bij mijn Fuji dat hij al te vaak in de tas bleef zitten.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

die van 103 euro (kamera express) de 72mm B&W

Comment

Working...
                X