Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zou ik mijn d200 verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zou ik mijn d200 verkopen?

    Ik heb momenteel nog niet veel foto's genomen dus op mijn foto's hier kan je zeker niet beoordelen. Dat ik nog veel te leren heb is zo (daarom volg ik ook een cursus). Maar daar gaat deze topic niet over dacht ik

    Een nikon 80-200 f2.8? Nee dank u. Deze lens is te traag (is wel scherp maar geen af-s of usm bij canon). En het is heus niet alleen voor deze lens. Nikon heeft geen enkele concurrende lens voor de canon 100-400. En als je iedere keer naar nevenmerken moet gaan vraag je je toch wel af waarom ik voor nikon ben gegaan.

    En als ik leer met de 40d of met de d200 maakt niet veel uit denk ik. Het is niet dat ik veel geld zal moeten uitgeven.

    Zelfs de 1.6 crop komt ook handig van pas bij de telelenzen.

    BV de nieuwe lens van nikon de 16-85 Vr waarom er in godsnaam geen f4 van gemaakt?


    Dus nog eens ter info. De overstap heeft niets te maken dat ik niet tevreden ben met mijn materiaal nu. En op zoek ben naar "betere" foto's. Maar alleen met het feit dat je momenteel spotgoedkoop een 40d kan kopen en ik overweeg om over te schakelen naar canon omwille van de objectieven. Momenteel vind ik geen telelens voor mijn d200. Moest ik de 40d hebben moet ik al niet verder zoeken dan de canon 100-400.

    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #17
      Re: zou ik mijn d200 verkopen?

      ik ga mijn oude zagerij nog eens bovenhalen. De D200 is een schitterend toestel waarmee je onder andere alle oudere Nikonlenzen sinds 1959 nieuw leven kan inblazen. Je haalt met de D200 alle voordelen van de hedendaagse Nikontechnologie (inbegrepen matrixlichtmeting en focuscontrole) uit zelfs stokoude lenzen. Je zegt dat je een tele mist. Wel, met rondkijken heb ik vorig jaar in een pandjeszaak een 300F4 AF op de kop getikt voor minder dan een kwart van de nieuwprijs. 't is geen AF-S, 't is geen sexy lens, ze staat vol met gebruikssporen, maar de CAM1000 en de sterke motor van mijn D200 halen alles uit dat magische Nikonglas, en dat voor een spotprijs. Ik heb vorig jaar ook een 500 mm F4 P gekocht. 't is manuel scherpstelling, ja, maar optisch doet dat beest niet onder voor de 500 mm F4 AF-S die ze nu bij nikon voor 7500€ + BTW verkopen, terwijl ik er minder dan éénzesde van die prijs voor betaald heb. Wil je nieuwe lenzen met VR en alles erop en eraan? Dan heeft Nikon inderdaad een gat in zijn assortiment, daar ben ik het met je eens. Maar om daarvoor nu naar Canon over te stappen... Je moest eens weten hoeveel (professionele) Canonians een tussenring hebben om het ongeëvenaarde Nikonglas (zoals de nieuwe 14-24 2.8) op hun body te kunnen plaatsen (en inderdaad Canon kan dat maar omgekeerd niet). En bovendien plaatst Nikon nu ook VR op nieuwe kitlenzen, dus daar zou wel eens een nieuwe trend kunnen inzitten, en een 300F4 AFS met VR zit er misschien wel aan te komen. Nikon is een vliegdekschip: het duurt een tijdje voor hij zijn snelheid haalt, en koersaanpassingen zijn niet simpel, maar het is zoals (de reputatie van) Mercedes: oerdegelijk. Nikon wegdoen vanwege hun lenzen? Geen goed idee.
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #18
        Re: zou ik mijn d200 verkopen?

        Ja met de d200 kan je oude nikonlenzen gebruiken en dan kan je eventueel een nikon 70-210 f4 kopen maar deze is belange niet zo goed als de nieuwere lenzen.

        En de nikon 300f4 is een zeer scherpe lens maar ik wil liever een zoom. Deze is handiger voor meerdere dingen en niet alleen voor vogels.

        Beide toestellen zijn goed dat weet ik. Hopelijk zijn de sigma 120-400 en de 150-500 goede lenzen met een betaalbare prijs. Dan zal het probleem wat opgelost zijn.
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #19
          Re: zou ik mijn d200 verkopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          .....
          En als ik leer met de 40d of met de d200 maakt niet veel uit denk ik. Het is niet dat ik veel geld zal moeten uitgeven.


          Dus nog eens ter info. De overstap heeft niets te maken dat ik niet tevreden ben met mijn materiaal nu. En op zoek ben naar "betere" foto's.........
          Davy,

          Recentelijk ben ik ook overgestapt, van Pentax naar Canon. Mijn grootste reden was ongeveer dezelfde als die jij nu aangeeft.... Lange telezoomlenzen. Een probleem wat met Pentax vatting nog véél meer speelt dan met Nikon. (bij Nikon zijn ze duur, bij Pentax gewoon slecht of helemaal niet verkrijgbaar) Daarnaast gaven een betere AF systeem en betere hoge iso's van de Canon uiteindelijk de doorslag.

          Ik wilde ook net zoals jij, mijn Pentax set (K10D + grip & diverse topkwaliteit objectieven) in één keer verkopen. Ik kan je wel bijna verzekeren dat je dat niet gaat lukken (net als mij dat ook niet is gelukt). Je zult dus waarschijnlijk alles apart kwijt moeten raken, waarbij je waarschijnlijk het meest zult verliezen op de body (dat is immers een overjarig model dat op't moment wel meer tweedehands wordt aangeboden ivm de D300) en op de Tamron 70-300 (toch een budget tele).

          Je geeft aan dat je denkt niet veel geld uit te hoeven geven. De vraag is natuurlijk, wat vind jij veel? Om alles wat je nu hebt te vervangen ben toch volgens mij zo'n 3340,- kwijt, uitgaande dat je alles nieuw gaat kopen. (Canon 40D, na cashback 815,- + 100-400L na cashback 1200,- + Sigma 10-20mm 435,- + Tamron 28-75mm 350,- + Tamron 180mm macro 540,-) Als jij erop rekent dat jouw Nikon gear 1800,- opbrengt, dan kost je deze switch per saldo toch 1540,- 't Is natuurlijk aan jezelf of je dat ervoor over hebt.....

          Mijn switch kost me ook aardig wat extra (maar gelukkig toch geen 1500,- ....alhoewel... als ik de 70-200 f4 IS ook nog aanschaf ) en ik had het er na lang wikken en wegen toch wel voor over. Maar mocht ik een systeem hebben gehad waarbij wél goede lange telezoomlenzen verkrijgbaar waren geweest was ik zeker weten nooit overgestapt want ik was verder ook best tevreden over het materiaal wat ik had.....

          In ieder geval succes met je keuze.

          Mark
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #20
            Re: zou ik mijn d200 verkopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Davy,

            Recentelijk ben ik ook overgestapt, van Pentax naar Canon. Mijn grootste reden was ongeveer dezelfde als die jij nu aangeeft.... Lange telezoomlenzen. Een probleem wat met Pentax vatting nog véél meer speelt dan met Nikon. (bij Nikon zijn ze duur, bij Pentax gewoon slecht of helemaal niet verkrijgbaar) Daarnaast gaven een betere AF systeem en betere hoge iso's van de Canon uiteindelijk de doorslag.

            Ik wilde ook net zoals jij, mijn Pentax set (K10D + grip & diverse topkwaliteit objectieven) in één keer verkopen. Ik kan je wel bijna verzekeren dat je dat niet gaat lukken (net als mij dat ook niet is gelukt). Je zult dus waarschijnlijk alles apart kwijt moeten raken, waarbij je waarschijnlijk het meest zult verliezen op de body (dat is immers een overjarig model dat op't moment wel meer tweedehands wordt aangeboden ivm de D300) en op de Tamron 70-300 (toch een budget tele).

            Je geeft aan dat je denkt niet veel geld uit te hoeven geven. De vraag is natuurlijk, wat vind jij veel? Om alles wat je nu hebt te vervangen ben toch volgens mij zo'n 3340,- kwijt, uitgaande dat je alles nieuw gaat kopen. (Canon 40D, na cashback 815,- + 100-400L na cashback 1200,- + Sigma 10-20mm 435,- + Tamron 28-75mm 350,- + Tamron 180mm macro 540,-) Als jij erop rekent dat jouw Nikon gear 1800,- opbrengt, dan kost je deze switch per saldo toch 1540,- 't Is natuurlijk aan jezelf of je dat ervoor over hebt.....

            Mijn switch kost me ook aardig wat extra (maar gelukkig toch geen 1500,- ....alhoewel... als ik de 70-200 f4 IS ook nog aanschaf ) en ik had het er na lang wikken en wegen toch wel voor over. Maar mocht ik een systeem hebben gehad waarbij wél goede lange telezoomlenzen verkrijgbaar waren geweest was ik zeker weten nooit overgestapt want ik was verder ook best tevreden over het materiaal wat ik had.....

            In ieder geval succes met je keuze.

            Mark
            Inderdaad en voor die 1500 euro heb je bijna een 70-200 2.8 VR... (nieuw een 1850euro, weet niet echt wat de occasie prijzen hiervan zijn).
            mijn website

            Comment


            • #21
              Re: zou ik mijn d200 verkopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Ja met de d200 kan je oude nikonlenzen gebruiken en dan kan je eventueel een nikon 70-210 f4 kopen maar deze is belange niet zo goed als de nieuwere lenzen.

              En de nikon 300f4 is een zeer scherpe lens maar ik wil liever een zoom. Deze is handiger voor meerdere dingen en niet alleen voor vogels.

              Beide toestellen zijn goed dat weet ik. Hopelijk zijn de sigma 120-400 en de 150-500 goede lenzen met een betaalbare prijs. Dan zal het probleem wat opgelost zijn.
              Advies: verder niet zeuren: Canon kopen, dit krijgt toch niemand uit je hoofd........wacht wel op het topic zou ik mijn........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Advies: verder niet zeuren: Canon kopen, dit krijgt toch niemand uit je hoofd........wacht wel op het topic zou ik mijn........
                Roflol

                Doet me denken aan een andere innoverende bezoeker

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #23
                  Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                  @ markEL: Bedankt voor de normale reactie Maar het was dus ook de bedoeling om een nieuwe 40d body te kopen en de andere lenzen 2dehands.

                  Maar Het zou allemaal een beetje krap worden als niet alles in 1 keer verkocht wordt. Ik zou toch graag tegen juni een complete set hebben voor op reis.

                  Dus vrees ik dat ik nog even zal moeten wachten. En met mijn nikon verder zal blijven leren.
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                  Comment


                  • #24
                    Re: zou ik mijn d200 verkopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Maar je hebt gelijk, canon heeft een interessant F4 objectievengamma.

                    Er zal altijd wel iets zijn aan de overkant, dat interessant is.
                    Hier sluit ik me volledig bij aan

                    Ikzelf ben momenteel zeer tevreden met het topmateriaal dat Nikon biedt en heb daar graag wat centjes voor over, maar ik ben me er ook bewust van dat niet iedereen het geld er wil/kan aan geven. Een combinatie AFS VR 16-80 f/4 + AFS VR 70-200mm f/4 zou in het Nikon gamma best aantrekkelijk kunnen zijn

                    MVG,

                    Comment

                    Working...
                    X