Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we een camera of cameras?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hebben we een camera of cameras?

    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
    Op zich is de opsomming van de camera's niet zo erg. De toegevoegde waarde zit hem in de bewuste keuze van aanschaf en het gebruik (waar voor).
    Wat mij tot nu toe intrigeert is de hoeveelheid camera's (opsomming) die men heeft en dan rijst de vraag gebruik je "ze" nog wel. Normaal gesproken zou je zeggen als je een nieuwe koopt, wordt de oude een bij-camera. Maar 8 bij-camera's bijv???
    Dat overkomt je meer dan dat je het vooraf bepaalt (in mijn geval is dat zo.)

    Ik ben begonnen met Pentax spullen; dus: de eerste camera hou je altijd bij (ik toch) en die heb ik dan ook nog steeds (Pentax MX - weliswaar niet meer in al te beste staat.)
    Daarna ga je naar Olympus. Lenzen en camera's bij de vleet. Toen ik die hele zwik verkochte, kon ik geen afstand doen van de OM2 S/P (en vooral Zuiko 85 f/2)...
    Oly out, Canon in. Ook weer een body of drie en nenoop lenzen. Allemaal verkocht, behalve de EOS 620 die ik aan de straatstenen niet kwijtraakte. Iemand die er nog iets voor wil geven mag hem altijd komen halen. Werkt nog perfect.
    Canon out, back to Pentax: da's een heel ander verhaal. Je vind op eBay of andere site een leuk lensje waar toevallig een body aan vasthangt. Je koopt de zwik, houdt de body bij... Zo gaat dat. Bij mij toch.

    Let wel: de meeste gebruik ik af en toe nog, maar er zou inderdaad in geschift mogen worden. Ook goed: we gaan twee body's buitenzwieren (figuurlijk dan )... Komt de vraag: welke moet gaan? Zucht, kan niet kiezen. Ik zou iemand moeten vinden die daar iets minder emotioneel mee omspringt...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #32
      Re: Hebben we een camera of cameras?

      Jouw verhaal komt veel voor. Fotograferen is mijn hobby en dat doe ik al 40 jaar, als ik de camera's bewaard zou hebben zou ik ook tot degenen behoren die een museum kan inrichten. Uit het nostalgische analoge tijdperk heb ik nog een echte Asahi Pentax en een NIKKORMAT FN overgehouden.
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #33
        Re: Hebben we een camera of cameras?

        Met de Asahi en de Nikkormat die het nog goed doen, maak ik af en toe nog zwart/wit foto's en ik moet je zeggen dat is toch een verademing als je de resultaten ziet!
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #34
          Re: Hebben we een camera of cameras?

          ik heb een oude Canon QL 25 (die van mijn vader was), een analoge EOS 500 en een 300D. die laatste ga ik misschien vervangen door een 40D

          Comment


          • #35
            Re: Hebben we een camera of cameras?

            Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
            Canon 40D, begonnen met een 350D en gekozen voor Canon vanwege het grote lenzen aanbod. Daarnaast zit Canon steviger in de professionele markt en profiteren consumenten daardoor snel van de techniek en kennis die in die markt ontwikkeld is.
            Komt zo uit een press release van Canon

            Ikzelf doe altijd mijn vorige camera weg als ik een nieuwe koop, de SLR's dan toch (D200 op het moment). Voor de rest heb ik een Coolpix 995 en een Leica AF-C1 die niet meer worden gebruikt.
            mijn website

            Comment


            • #36
              Re: Hebben we een camera of cameras?

              heb er ook enkele die dienen om de stofvod op te verslijten,

              in gebruik:
              D300
              D200
              F4S(Z/W)
              FE(Z/W)
              olympus myu

              occasioneel in gebruik:
              casio 3000 QV 3,3 mpix

              nikon
              2x FE (in totaal 3)
              FG
              FG20
              F401s
              EM
              nikkormat

              minolta;

              4x 7000 AF'2x europees-1x aziatisch(Alpha) 1x amerikaans maxxum
              7000i
              5000i
              9000 AF

              dan nog
              fujica-zorki 4-chinon-nog 4 oldtimerkes merk ?moet even opzoeken in kast

              20 tal zwarte staven met glas erin,flitsers enz

              zal wel nog een en ander liggen maar weet niet waar,vind ze niet in de "DOKA"

              mvg
              BD0968BE
              nikon
              D2Xs

              Comment


              • #37
                Re: Hebben we een camera of cameras?

                update, sinds vandaag:


                Digitaal:
                Nikon D70s

                Analoog:
                Canon AV-1
                Canon AE-1 + 50mm 1.8 bijgekocht, voor 40euro...
                || Photography Blog ||

                Comment


                • #38
                  Re: Hebben we een camera of cameras?

                  Panasonic FZ7: voor als ik een groot bereik nodig heb en niet teveel wil/kan meesleuren of als ik van plan ben om te filmen
                  Ook zeer goed voor macrofoto's icm. Raynox DCR-250

                  Fuji F31fd: compact, neem ik overal mee (zit in de binnenzak van mijn jas) en goede prestaties bij hoge ISO's

                  Sony K750i (gsm): veel gebruikt maar sinds ik de F31fd heb een pak minder

                  Canon 400D: voor al de rest
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hebben we een camera of cameras?

                    D300 90% van de tijd op mijn tele's en D2X op de groothoek bij reportages en uitstappen.

                    De D40 werd niet meer gebruikt sinds de komst van de D300 en is dus gisteren met toch een beetje spijt in het hart verkocht...

                    MVG,

                    Comment

                    Working...
                    X