Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke reflex voor motorrijder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke reflex voor motorrijder

    Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
    Vreemd dat niemand dat hier opmerkt
    Dit advies klopt natuurlijk niet. De topicstarter stelt duidelijk en expliciet dat hij een manuele analoge minolta reflex heeft. En die heeft een smallere x-vatting . Jouw Rokkors gaan zeker niet op een Sony passen, of er moet ergens een verloopring zijn.
    Geen verloopring gevonden tot heden, de lenzen zijn daar iets te oud voor.
    Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om zulke lenzen op een hedendaagse body te zetten.

    Comment


    • #32
      Re: welke reflex voor motorrijder

      Topic even terug bovenhalen.

      Hoe zit het met de bijgeleverde software?

      Van mijn compact van nikon ken ik de software die bij de D80 zit.
      Persoonlijk gebruik ik die niet omdat ik dat gewoon crap vind.
      Ook heb ik gehoord dat het meegeleverde schouderbandje rommel is.

      Hoe zit het met de bijgeleverde software van de 40D?
      Wat is er meegeleverd inde box van een 40D en als er een schouderband in zit, is die bruikbaar?

      't wordt zo moeilijk dat de kleine dingen ook al beginnen mee te spelen.
      Hoe zit het als er toch iets stuk gaat, zowel in als buiten de garantie?
      Hoe wordt je behandeld door Nikon en canon?
      Updates van firmware, ...

      Nooit gedacht dat het zo moeilijk wordt.

      Weet iemand wanneer de opvolger voor de D80 komt?

      Zaterdag a.s. wil ik beslissen

      Comment


      • #33
        Re: welke reflex voor motorrijder

        Welke camera je als motorrijder ook kiest, zorg dat hij in een brooddoos kan

        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=155180
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #34
          Re: welke reflex voor motorrijder

          Dank voor de bruikbare tip.
          Doch als het regent bij mijn vertrek ga ik wel mijn compact meenemen en de grotere thuislaten.

          Comment


          • #35
            Re: welke reflex voor motorrijder

            De firma www.Touratech.de heeft een tanktas speciaal voor foto-apparatuur. Ikzelf heb die al ettelijke jaren in gebruik en heb op de meeste ritten een Canon 300D mee. De tanktas heeft 2 ritsen, maar die zijn met één hand te openen omdat ze verbonden zijn. Een klein regenbuitje verdraagt de tanktas zonder problemen, maar voor als het wat erger wordt is er een regenhoes beschikbaar.

            Hier in België is hun spul te verkrijgen via www.rad.be (Ook als je bij Touratech zelf besteld gebeurt de levering via RAD, en betaal je 21% BTW ipv 19%)
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • #36
              Re: welke reflex voor motorrijder

              Ik stop mijn 350D met battery grip en Sigma 18-200 in een lowepro tas (waar je een regenhoes kan overtrekken) en die stop ik dan in de tanktas. Dat lukt nog net.

              Mocht je geïnteresseerd zijn, ik denk eraan om mijn 350D met alle batterijen, grip, 18-200 lens te verkopen (500 euro).
              SKurt.be
              www.SKurt.be

              Comment


              • #37
                Re: welke reflex voor motorrijder

                Hallo,

                Ik heb me ook een EOS 40D gekocht voor mee te nemen met motor.
                Een eigenschap die mede de knoop doorgehakt heeft is de sterkere behuizing dan van 400d.

                Ik vind het een aanrader dit toestel.

                Groeten

                Comment


                • #38
                  Re: welke reflex voor motorrijder

                  Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
                  Ik stop mijn 350D met battery grip en Sigma 18-200 in een lowepro tas (waar je een regenhoes kan overtrekken) en die stop ik dan in de tanktas. Dat lukt nog net.
                  Daar zit hij zeker droog en veilig, maar je bent toch een tijdje bezig om die tevoorschijn te halen als een mooie locatie of gelegenheid zich voordoet.
                  Een goed bereikbare camera zal je meer foto's doen nemen, vooral als er reisgezellen mee zijn die niet fotograferen.
                  Vandaar de brooddoos, dat lukt wonderwel.

                  Over de keuze van een toestel: vaak worden camera's als de 350D en 400D te klein bevonden.
                  In deze omstandigheden komt de grootte net goed van pas: op reis gaat de grip eraf en past hij mooi in zo'n doos of schoudertas.
                  Lekker licht en toch een volwaardige DSLR bij.
                  www.bigducksix.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: welke reflex voor motorrijder

                    Oorspronkelijk geplaatst door ZR7 Bekijk bericht
                    Geen verloopring gevonden tot heden, de lenzen zijn daar iets te oud voor.
                    Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om zulke lenzen op een hedendaagse body te zetten.
                    Dat zou ik niet te snel zeggen Maar ik ken de Rokkor reputatie niet. Er zitten in elk geval juweeltjes tussen die oude manuele lenzen.
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #40
                      Re: welke reflex voor motorrijder

                      Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      Daar zit hij zeker droog en veilig, maar je bent toch een tijdje bezig om die tevoorschijn te halen als een mooie locatie of gelegenheid zich voordoet.
                      Een goed bereikbare camera zal je meer foto's doen nemen, vooral als er reisgezellen mee zijn die niet fotograferen.
                      Vandaar de brooddoos, dat lukt wonderwel.
                      Yep, ziet er inderdaad wel handig uit. Misschien eens 't proberen waard, nu nog zien welke camera ik erin stop (20D, of nieuwe 40D, of dan toch een 5D, of gewoon een bridge als de Olympus SP-550UZ, of ...)
                      SKurt.be
                      www.SKurt.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: welke reflex voor motorrijder

                        Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                        De firma www.Touratech.de heeft een tanktas speciaal voor foto-apparatuur. Ikzelf heb die al ettelijke jaren in gebruik en heb op de meeste ritten een Canon 300D mee. De tanktas heeft 2 ritsen, maar die zijn met één hand te openen omdat ze verbonden zijn. Een klein regenbuitje verdraagt de tanktas zonder problemen, maar voor als het wat erger wordt is er een regenhoes beschikbaar.

                        Hier in België is hun spul te verkrijgen via www.rad.be (Ook als je bij Touratech zelf besteld gebeurt de levering via RAD, en betaal je 21% BTW ipv 19%)
                        De brooddoos is een goede oplossing aangezien ik al 2 tanktassen heb. Een 3de is wat teveel van het goede. Plus de brooddoos kan wel beter tegen water.

                        Comment


                        • #42
                          Re: welke reflex voor motorrijder

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Dat zou ik niet te snel zeggen Maar ik ken de Rokkor reputatie niet. Er zitten in elk geval juweeltjes tussen die oude manuele lenzen.
                          Volgens Bartok Hasselt zijn ze niet meer te gebruiken op een moderne camera.

                          Comment


                          • #43
                            Re: welke reflex voor motorrijder

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Ik heb me ook een EOS 40D gekocht voor mee te nemen met motor.
                            Een eigenschap die mede de knoop doorgehakt heeft is de sterkere behuizing dan van 400d.

                            Ik vind het een aanrader dit toestel.

                            Groeten

                            Oproep aan Nikon gebruikers!!!!!!

                            Probeer me te overhalen om een Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm F3.5-5.6 te kopen

                            Oproep aan Canon gebruikers!!!!

                            probeer me te overhalen om een Canon EOS 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM te kopen

                            Comment


                            • #44
                              Re: welke reflex voor motorrijder

                              Het is heel simpel, je koopt gewoon één van beide camera's, en je begint er foto's mee te maken. De verschillen zijn zo klein dat je aan de resultaten nooit zal kunnen zien welk merk je hebt gebruikt.

                              Ik heb wel de indruk dat Nikon over het algemeen net iets duurder is als je lenzen wil kopen, en heel wat Nikon-gebruikers zouden ook graag evenveel keuze hebben in de 70-200 reeks zoals bij Canon.

                              Maar Nikon heeft dan weer een 18-200 VR, die Canon niet heeft...

                              En zo kunnen we hier nog een hele tijd doorgaan, maar ondertussen kan jij geen foto's maken.

                              Je doet met geen van beide camera's een miskoop, daar komt het op neer.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: welke reflex voor motorrijder

                                Oorspronkelijk geplaatst door ZR7 Bekijk bericht
                                Oproep aan Nikon gebruikers!!!!!!

                                Probeer me te overhalen om een Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm F3.5-5.6 te kopen

                                Oproep aan Canon gebruikers!!!!

                                probeer me te overhalen om een Canon EOS 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM te kopen
                                Ik kan het vergelijk niet maken omdat ik geen Nikon heb. Wel kan ik je vertellen dat mij de 40D erg goed bevalt. Je zult echt zelf de keuze moeten maken.

                                Maak een lijstje waar de zwaarst wegende zaken voor jou persoonlijk op staan en kijk welke van die items bij welke camera aan-/afwezig zijn.

                                B.v.

                                Grip
                                Hoge ISO
                                Beschikbaarheid lenzen
                                Prijs
                                Prijs lenzen

                                etc.


                                Sterkte ...
                                Ik ben er klaar mee.

                                Comment

                                Working...
                                X